💬
Logga in
Fuska.se

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan

723 svar · startad

Har ont i huvudet och lite feber, och ont som fan i armen. Kan just och just röra på den.

Men brorsan blev bara lite yr i typ 1 timme sedan hade han bara lite ont i armen.

Så antar dett är oliika från person till person.

↗ till inlägget

Första kvinnan

död i influensa

Ytterligare ett svenskt

dödsfall i svininfluensan,

den första kvinnan,

rapporteras från

Norrköping. Den 21-åriga

kvinnan hade en svår

grundsjukdom i botten. TT

Kan förresten tillägga att hon (antagligen) var en av de 53 som dog idag över hela världen, inte vad jag skulle vilja kalla en allvarlig pandemi.

Du verkar inte riktigt ha förstått vad en pandemi är. Det kan vara noll dödsfall men ändå en pandemi.

En pandemi har två krav.

1) Att det är en infektionssjukdom(?)

2) Att den sprids över ett större område, oftast över landsgränser.

Antalet dödsfall är helt ovidkommande för huruvida det är en pandemi eller inte. Dessutom, så kommer läget att försämras eftersom andra vågen oftast är värre. Vill minnas att Draghon förklarade detta ganska nyligen.

Trådstartare #623

andra vågen: 13/11-2009; 664 237 personer blir smittade på ett dygn (gäller för hela jordens befolkning).

är det den vågen du letar efter?

Senast ändrad:

↗ till inlägget

andra vågen: 13/11-2009; 664 237 personer blir smittade på ett dygn.

Svarade du på mitt inlägg där? Med spanska sjukan osv?

Fan vad alla gnäller om att de fick ont i armen :lol: be a man.

Och ganska uppenbart att man blir lite sjuk, jag själv fick feber dagen efter, men sen försvann det helt och hållet.

Och ni som säger att de istortsätt bara blanda en smet och slängde ut till folket är ju lite ute och cyklar.

Visst vaccinet kanske inte hade lika långa process, men överdriv de inte.

På stället där jag praoar är de väldigt rädda för svininfluensan eftersom de inte har nog med personal att undgå med. Om influensan skulle sprida sig där skulle produktionen stanna helt och företaget förlora miljoner.

↗ till inlägget

andra vågen: 13/11-2009; 664 237 personer blir smittade på ett dygn (gäller för hela jordens befolkning).

Fan vet jag. Fråga Draghon.

20 Nov 2009

En kompis till mig var den enda som var vaccinerad i sin klass. Idag är han ensam i sin klass för alla andra är hemma och är sjuka.

Jag vaccinerade mig i går. Jag har bara lite ont i armen.

Vaccinerade mig idag ;)

↗ till inlägget

Jag vaccinerade mig i går. Jag har bara lite ont i armen.

Jag vaccinerade meij igår och nu ligger jag hemma i feber, jävlig hosta & snuva.

22 Nov 2009

Jag ska inte ta det.

Vaccinerade mig i Torsdag, inga bieffekter alls.

Men det känns som om jag har fått värsta träningsverken genom mitt liv.

Btw så botades min förkylning av vaccinet.

Senast ändrad:

Svininfluensan: 12

Vaccinet: 0

Senast ändrad:

Trådstartare #635
↗ till inlägget

Källa som stöttar båda påståenden?

En kompis tog vaccinet och han kan inte röra benen, så vi får väl se hur det blir :)

Trådstartare #637

Min familj har tagit vaccinet och 2 blev jävligt nere och fick huvudvärk och en blev dålig, blodsockerfall, illamående, orkeslöshet, svettades, sov hela dagen.

↗ till inlägget

Min familj har tagit vaccinet och 2 blev jävligt nere och fick huvudvärk och en blev dålig, blodsockerfall, illamående, orkeslöshet, svettades, sov hela dagen.

Jag fick huvudvärk och feber av vaccinet
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Källa som stöttar båda påståenden?

1. SVT

2. Faktumet att det inte finns några bekräftade dödsfall.

↗ till inlägget

Din familj måste ha dåligt immunförsvar :lol: .

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in