Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Klockren ironi: "Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd"

 

=)

det kanske är mer fakta... ser ändå inget roligt i det.

 

jag ska iaf vaccinera mig, verkar som de flesta här är för fega för att göra det ;-)

 

ett plus är ju om jag blir sjuk och måste vara hemma från skolan tack vare det :-) ser INGET negativt med att ta vaccinet.

 

Hur fan kan du tycka det är bra att bli sjuk och komma efter med skolarbete?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klockren ironi: "Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd"

 

=)

det kanske är mer fakta... ser ändå inget roligt i det.

 

jag ska iaf vaccinera mig, verkar som de flesta här är för fega för att göra det ;-)

 

ett plus är ju om jag blir sjuk och måste vara hemma från skolan tack vare det :-) ser INGET negativt med att ta vaccinet.

 

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/...80-000-smittade

 

Märker du inte vad som håller på och sker i länderna som massvaccinerar sitt folk, som Sverige...

 

http://www.abovetopsecret.com/swineflu.html

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread515568/pg1

 

 

Upp till dig själv, din fria vilja...

 

Men tänk då på att smittspridningen och dödsfallen ökar, som du ju fått bevis för i ovanstående länkar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jovisst, det är skitbra om 90% av sjukhus/skol/dagis/butiks osv. personal ligger hemma med feber på samma gång.

 

Sen är dödsfallen av vaccinet hypade till max.

90%? varifrån får du den siffran?

 

 

Dödsfallen av vaccinet är snarare extremt nedtonat, det 5:te dödsfallet har inte ens rapporterats i massmedia. oavsett hur hypat det är så är det 5-2 till vaccinet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag läste fishmasters inlägg rätt så är väl inte ens "vaccin dödsfallen" bekräftade än, dvs att det var vaccinet som var dödsorsaken? :unsure:

Person 1 är en gammal sjuk person som snart ska dö.

Person 2 är en fullt frisk ung person som tänker på sin hälsa hela tiden.

 

Person 1 diagnostiseras med svininfluensan och avlider efter en vecka. Enligt läkare är dödsorsaken svininfluensa.

Person 2 tar vaccinet och dör 5 dagar senare. Enligt läkare är dödsorsaken okänd men vaccinet kan ha haft koppling till döden.

 

Så funkar det.

 

 

Oavsett om vaccinet är ofarligt eller inte så är det onödigt eftersom svininfluensan är minst lika ofarlig för friska personer.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte bara göra en sammanfattning från min fars sida:

 

1 miljon har fått vaccin, 5 döda.

198 har fått svininfluensan, 2 döda.

 

(Gamla siffror)

 

2000 dör årligen av influensan, mest äldre och svaga.

600 kommer dö av svininfluensan, mest yngre och starka. - Äldre kan ha haft bl.a Spanska sjukan, som är samma virus och är därmed resistenta mot svininfluensan. Yngre har inte tillräckligt utvecklat immunförsvar mot virus som detta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 miljon har fått vaccin, 5 döda.

198 har fått svininfluensan, 2 döda.

Så vaccinet har, då grovt överdriven pga andra faktorer i dödsfallen, en dödlighet på 0.0005%

Svininfluensan självt, hittils, en dödlighet på 1.01% (då räknar jag på dom som visat symptom, finns säkert tusentals i inkubationsperioder.)

 

Jag har för övrigt själv ifrågasatt vaccinet, jag vaccinerar mig inte mot den årliga influensan och jag förväntar mig egentligen inte att svininfluensan blir mycket värre. Mycket kan ses som ett uppblåst mediejippo men det spelar ingen roll. Man vaccinerar sig för att stoppa spridning.

Vaccinet kan ge biverkningar liksom de flesta vaccin, om inte allihopa. Att använda detta som ett argument till att vaccinet är farligare är idiotiskt, så hemskt om någon fick en huvudvärk i ett dygn, skandal.

Eftersom vaccinet förhindrar infektioner kan det verka som om vaccinets negativa symptom är allt man ser.

 

Listan över 'farliga' ämnen i första posten av tråden utnyttjar bara folks okunnighet. Ingen normal person vet till exempel hur hög vaccinets dos av kvicksilver är jämtemot den dos de får i sig genom vanlig mat!

 

Ni antivaccin-muppar talar om att media försöker skrämma upp folket när ni gör precis samma sak själva.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klockren ironi: "Vaccinet har mer biverkningar än vanligt influensavaccin. Det är ett tecken på att det ger ett effektivt skydd"

 

=)

det kanske är mer fakta... ser ändå inget roligt i det.

 

jag ska iaf vaccinera mig, verkar som de flesta här är för fega för att göra det ;-)

 

ett plus är ju om jag blir sjuk och måste vara hemma från skolan tack vare det :-) ser INGET negativt med att ta vaccinet.

 

Hur fan kan du tycka det är bra att bli sjuk och komma efter med skolarbete?

 

går snabbt att jobba ikapp ju, man gör ändå inget speciellt svårt i fordon. min engelska är ganska ok och min svenska med. vart inte så seriös när jag skrev vet du...

 

ska iaf vaccinera mig i slutet på november i skolan, fast det är ju sjukt sent. känns som om man kan ha svininfluensan 3 ggr om då. men aja bättre sent än aldrig ;-)

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu överväger jag nästan att gå tillbaka till att vaccinera mig, trots att jag inte längre behöver. Min syster nämnde något om att jag kanske kunde smitta morfar, som är väldigt svag just nu, och det vill jag verkligen inte..

där ser du... du tar ju det för att inte smitta andra i samhället. :_ om du är osäker så tycker jag du borde gå till skolsystern och fråga lite vad det är som är farligt. jag tror faktiskt att hon kan veta mer om vaccinet än vad någon gör här på detta forum.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...