Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Crazyshit

Kanske inte meningen att skrämma mig, Men man blir ju faktiskt lite rädd av att man har läst att folk har dött av vaccinet.

 

WASD:Måste tyvärr ta det.

Ja, dö kan jag näst intill garantera att du inte kommer att göra.

 

"Måste". i slutändan är det du som bestämmer om du ska få en spruta in i armen. Ytterst tveksamt att de skulle brotta ner dig och tvinga i dig vaccinet.

 

Jag tycker inte du ska ta det om du inte har speciella anledningar. Det finns ingen större mening med att ta det.

 

Jo, Tror inte det är en större risk att få Influensan, Men sedan så blir det ju lättare att sprida sjukdomen vidare till folk som inte har så bra immunförsvar om man inte har tatt vaccinet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, Tror inte det är en större risk att få Influensan, Men sedan så blir det ju lättare att sprida sjukdomen vidare till folk som inte har så bra immunförsvar om man inte har tatt vaccinet.

Sant, men om du verkligen tror på den filosofin, kommer du ta en vaccinspruta varje år resten av ditt liv (ca 70-80 sprutor) nu mot den årliga influensan som varje år dödar 1000 ggr fler än som hittills dött av svininfluensan med samma argument?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Crazyshit

Jo, Tror inte det är en större risk att få Influensan, Men sedan så blir det ju lättare att sprida sjukdomen vidare till folk som inte har så bra immunförsvar om man inte har tatt vaccinet.

Sant, men om du verkligen tror på den filosofin, kommer du ta en vaccinspruta varje år resten av ditt liv (ca 70-80 sprutor) nu mot den årliga influensan som varje år dödar 1000 ggr fler än som hittills dött av svininfluensan med samma argument?

 

Vanlig influensa kommer jag absolut inte ta ett vaccin mot.

Svininfluensan verkar ju vara farligare så det är därför jag tar den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vanlig influensa kommer jag absolut inte ta ett vaccin mot.

Svininfluensan verkar ju vara farligare så det är därför jag tar den!

Den är inte farligare, den är bara 1/4 (förutspådd) så farlig som den årliga influensan. och om man går efter de siffror vi har nu så är den vanliga influensan 1000 ggr så farlig.

 

och hur man än vrider och vänder på det så säger statistiken att vaccinet är 150% farligare än svininfluensan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

50 % av de som dör av svininfluensan har inte varit i någon riskgrupp vad jag hört.

Källa på det tack. för som jag fattade det så var de som dog i sverige båda i krisgrupper. den ena hade kämpat med cancer i flera år och den andra hade någon muskelsjukdom eller nått.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...