Eftersom det på alla sätt är olagligt att förvärva tobak när man är under 18 så blir också själva akten indirekt olaglig. Du kan alltså inte vara under 18 och bruka tobak utan att brott föreligger.
Eftersom det på alla sätt är olagligt att förvärva tobak när man är under 18 så blir också själva akten indirekt olaglig. Du kan alltså inte vara under 18 och bruka tobak utan att brott föreligger.
Man får inte sälja till ungdomar, köpa får man inte heller men det är butikernas skyldighet och inte sälja till folk under 18.
↗ till inläggetVarför skall jag anstränga mig när du inte gör det...?
Med hjälp av lite genialisk slutledningsförmåga kan man dra slutsatsen att det mer specifikt står i tobakslagen.
Det är du som säger att det står i lagen, sen så kom WASD med bevis att man faktiskt fick bruka tobak under 18, så då måste ju du antagligen komma upp med något annat än ditt ord för att bevisa att man inte får det.
Bara för att du säger att det står där så står det inte där :rolleyes:
↗ till inläggetHur många gånger har du sett polisen komma på utryckning för att det är någon som är under 18 som är och röker?Eftersom det på alla sätt är olagligt att förvärva tobak när man är under 18 så blir också själva akten indirekt olaglig. Du kan alltså inte vara under 18 och bruka tobak utan att brott föreligger.
Hur många gånger har du sett polisen komma på utryckning för att det är någon som är under 18 som är och dricker?
↗ till inläggetHur många gånger har du sett polisen komma på utryckning för att det är någon som är under 18 som är och röker?
Hur många gånger har du sett polisen komma på utryckning för att det är någon som är under 18 som är och dricker?
Inga, men det betyder inte att det inte är ett brott. Enligt lagen så är otrohet också ett brott, fast det är aldrig någon som kommer att dömas för det.
Alla brott har inte påföljder. Att röka/dricka när man är under 18 samt att vara otrogen bryter mot lagen, fast det går inte att bli straffad för det.
↗ till inläggetOm det ens är ett brott, väntar fortfarande på källan :)Inga, men det betyder inte att det inte är ett brott. Enligt lagen så är otrohet också ett brott, fast det är aldrig någon som kommer att dömas för det.
Alla brott har inte påföljder. Att röka/dricka när man är under 18 samt att vara otrogen bryter mot lagen, fast det går inte att bli straffad för det.
Snälla, säg att du bara fejkar dumhet nu.
Jag vill också ha en källa på att det olagligt att röka innan man är 18. Den som jag länkade för några inlägg sen säger ju att det är lagligt.
Läs inlägget efter ditt inlägg. Ni måste ha fått plötslig blindhet när ni scrollade förbi det.
"Indirekt olagligt", fortfarande lagligt^^
↗ till inlägget"Indirekt olagligt", fortfarande lagligt^^
Alltså, det står inte i lagen att "Personer under 18 får ej nyttja tobak". Istället går man runt detta genom andra lagar som gör det omöjligt för personer under 18 att använda tobak utan att det har skett ett brott.
↗ till inläggetDu skulle bli förvånad av hur dumma lagarna kan vara ibland, jag menar- i något land, kan vara Sverige får man sälja sex men man får inte köpa sex. Det är ungefär samma sak -.-↗ till inlägget"Indirekt olagligt", fortfarande lagligt^^
Alltså, det står inte i lagen att "Personer under 18 får ej nyttja tobak". Istället går man runt detta genom andra lagar som gör det omöjligt för personer under 18 att använda tobak utan att det har skett ett brott.
↗ till inläggetDu skulle bli förvånad av hur dumma lagarna kan vara ibland, jag menar- i något land, kan vara Sverige får man sälja sex men man får inte köpa sex. Det är ungefär samma sak -.-↗ till inlägget"Indirekt olagligt", fortfarande lagligt^^
Man får ha sex med djur, fina lagar.
Om det inte står i lagen borde någon jävel skriva in det..
det är så juridik funkar
och jag blir mer förvånad över hur dumma internetanvändare kan vara. Att köpa och sälja sex är inte samma sak. Lagen finns till för att skydda människor som blir tvingade in i prostitution, vilket majoriteten av prostituerade är. It makes perfect sense
↗ till inläggetAtt köpa och använda tobak är inte heller samma sak :rolleyes:och jag blir mer förvånad över hur dumma internetanvändare kan vara. Att köpa och sälja sex är inte samma sak. Lagen finns till för att skydda människor som blir tvingade in i prostitution, vilket majoriteten av prostituerade är. It makes perfect sense
Brudarna som väljer att sälja sex gör detta pga. pengar brist inte att de blir tvingade in till detta, det är inte precis en svart kille med lila pimpcoat som går och handplockar brudar från stan och tvingar in dem till detta. Så då är det alltså brudarna själv som väljer detta, då vill dem kanske också tjäna pengar på det också, därav så är inte inte så klokt att låta dem sälja sig men inte låta någon köpa dem. Makes no sence at all.
kan tänka mig att en hel del blir tvingade,människohandel är vanligare än vi tror.
↗ till inläggetDock inte i Sverige =)kan tänka mig att en hel del blir tvingade,människohandel är vanligare än vi tror.
↗ till inlägget↗ till inläggetoch jag blir mer förvånad över hur dumma internetanvändare kan vara. Att köpa och sälja sex är inte samma sak. Lagen finns till för att skydda människor som blir tvingade in i prostitution, vilket majoriteten av prostituerade är. It makes perfect sense
Brudarna som väljer att sälja sex gör detta pga. pengar brist inte att de blir tvingade in till detta, det är inte precis en svart kille med lila pimpcoat som går och handplockar brudar från stan och tvingar in dem till detta. Så då är det alltså brudarna själv som väljer detta, då vill dem kanske också tjäna pengar på det också, därav så är inte inte så klokt att låta dem sälja sig men inte låta någon köpa dem. Makes no sence at all.
Den här bilden är relevant för ovanstående.
http://i406.photobucket.com/albums/pp145/angiec211/Graphics/facepalm_implied_super.jpg
"Ibland är människohandeln av sexuell natur. De drabbade har ofta erbjudits andra jobb, men blir istället sexslavar. Olika aktörer mot sexuell människohandel förklarar problematiken på olika sätt. Till exempel betonar Unicef fattigdom som huvudskälet till varför personer blir offer för sexuell människohandel. ECPAT som arbetar mot barnsexhandel betonar snarare köparnas efterfrågan som den huvudsakliga drivkraften till handeln med människor.
Offren för den sexuella människohandeln får precis som vid slavhandeln löften om jobb i ett annat land, men saknar uppehållstillstånd och vistas illegalt. Arbetsgivaren ordnar bostad, mat och kläder, men garanterar aldrig någon ytterligare ersättning då den ofta tar betalningen för sin egen vinnings skull. Offren ges ingen rätt att varken ifrågasätta sina arbetsvillkor eller att dra sig ur. Barn och unga är den målgrupp som oftast blir offer då det oftast är lättare att manipulera de yngre.
Hallicken som är arbetsgivare tvingar sina offer både fysiskt och psykiskt till att genomföra sexuella handlingar hos diverse privatpersoner. När köparen är nöjd återlämnas offret till sin arbetsgivare, som tar emot betalning och i många fall behåller den själv för att köpa det mest nödvändiga och sedan stoppa pengarna i egen ficka."
^Majoriteten av prostituerade stämmer in på ovanstående.
Att folk prostituerar sig frivilligt är mycket ovanligt. I ett land som Sverige finns det ingen anledning till det, då vi har sociala skyddsnät såsom a-kassa, socialbidrag, diverse välgörenhetsorganisationer och annat för att hjälpa folk som har ont om pengar. Lagen finns för att skydda alla de som har blivit intvingade i prostitution.
"Du har blivit kidnappad, misshandlad, hotad, våldtagen och såld till främmande människor. Nu skall vi sätta dig i fängelse. GG" <- Inte så bra.
Vanföreställningen om att prostituerade gör det frivilligt är helt efterbliven och om du verkligen tror att det stämmer så är du dummare än vad jag trodde. Öppna ögonen. Ingen (nästan) säljer sig frivilligt.
Visste inte riktigt hur jag skulle bli roligare än dig så jag postar bara samma bild som du, fast två gånger
http://i406.photobucket.com/albums/pp145/a...plied_super.jpg
http://i406.photobucket.com/albums/pp145/a...plied_super.jpg
Postade dem i länkform så man inte dödar hela sidan :(
Jag pratade ju om att denna regel fanns i Sverige.
Så hela ditt inlägg som du hade säkert lagt ned jätte lång tid på är helt onödig och smutskastar bara dig själv som en tråkig kille som blir lättirriterad, lilla gubben då.
↗ till inläggetVisste inte riktigt hur jag skulle bli roligare än dig så jag postar bara samma bild som du, fast två gånger
Ja, det var kul.
Jag pratade ju om att denna regel fanns i Sverige.
Ja? Vad fan tror du jag pratar om egentligen?
Så hela ditt inlägg som du hade säkert lagt ned jätte lång tid på är helt onödig och smutskastar bara dig själv som en tråkig kille som blir lättirriterad, lilla gubben då.
http://headmountedlasers.com/iceburn.gif
F.ö. så kanske du också ville prova att lägga ner lite tid på dina inlägg istället för att bara skriva den första skiten du kommer på? Skulle kanske ge lite mer substans till dina poster.
Meh. Vi började ju gå offtopic för typ 3 sidor sedan.
Det börjar med att jag skriver något litet som egentligen inte tillhör diskussionen men är helt korrekt som du förstorar och sen helt plötsligt så snackar vi om något annat, du ignorerar det jag vill få fram och endast försöker utmärka att du vet hur man googlar något och hur man lägger in en cool bild i ditt inlägg.
Nåja.
Du säger alltså att sexslaveri är vanligt i Sverige?
Och vad har slaveri med prostitution att göra?
Prostitution betyder ju att man gör sextjänster åt någon annan emot betalning.
Att bli tvingad in i det utan betalning eller extremt liten betalning är inte prostitution, det är sexslaveri som du sa, och det är INTE vad jag har pratat om, det har du kommit på själv.
Sen om vi ska backa lite så sa du först att man inte fick bruka tobak innan man fyllde 18 eftersom lagen sa att det var olagligt att köpa tobak när man var under 18, med andra ord så säger du att köpa tobak och bruka tobak är samma sak? Men sedan så säger du att köpa och sälja sex är inte samma sak.
Får stora vibbningar att du motargumenterar dig själv där.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in