💬
Logga in
Fuska.se

Laggar Sönder!

15 svar · startad

Hej det har ända sen jag öppnade mina portar fungerat med cs 1.6 och source men nu så stängs portarna lite då och då, vad är problemet? Jag har öppnat dom i brandväggen och i routen.

Source laggar till och med när jag kör mot botar och cs 1.6 laggar ibland och det tar ca en timme att få upp 40 servrar.

Vad kan vara problemet?

27 Nov 2009
Nivå 6 · Fuskare

Jag har router fast inte någon brandvägg på. Stäng av brandväggen och se om det funkar bättre? Du kanske har öppnat fel portar ?

Nej portarna är dom för cs enligt portforward.com, men jag tror jag vet vad som orsakar det nu.

Jag öppnar portarna med 192.168.1.33 som default server men min router ändrar den till 192.168.1.34 ibland och då måste jag göra om allt så 192.169.1.34 blir default servern.

Ska jag köpa ny router?

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Nej portarna är dom för cs enligt portforward.com, men jag tror jag vet vad som orsakar det nu.

Jag öppnar portarna med 192.168.1.33 som default server men min router ändrar den till 192.168.1.34 ibland och då måste jag göra om allt så 192.169.1.34 blir default servern.

Ska jag köpa ny router?

Jag hade comhem, men hade fel router, NetGear så nu har jag bättre router som e comhem, kanske har du problemet som jag har :P?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ska jag köpa ny router?

Jag hade comhem, men hade fel router, NetGear så nu har jag bättre router som e comhem, kanske har du problemet som jag har :P?

Netgear suger, köp en D-link

Jag har en Netgear WGR614v7 och jag håller på att få nervsammanbrott....PORT JÄVLARNA STÄNGER SIG SJÄLVA HELA TIDEN

Har en Zyxel men den ska fan bort!! Tror jag springer ner och köpern en nätverks kabel istället.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ska jag köpa ny router?

Jag hade comhem, men hade fel router, NetGear så nu har jag bättre router som e comhem, kanske har du problemet som jag har :P ?

Jag har en Netgear WGR614v7 och jag håller på att få nervsammanbrott....PORT JÄVLARNA STÄNGER SIG SJÄLVA HELA TIDEN

Men jag har en Cisco och jag vet inte hur man öppnar portar på den :(

22 Dec 2009
Nivå 6 · Fuskare

Fixa dina rates?

Fixa inställningar efter ditt internet?

Hur många MB/s har du ?

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ska jag köpa ny router?

Jag hade comhem, men hade fel router, NetGear så nu har jag bättre router som e comhem, kanske har du problemet som jag har :P ?

Samma skit händer med min Thomson TG787

Nivå 6 · Fuskare

Jag tror det beror på eran internet hastighet och inställningar i CS.

Nivå 6 · Fuskare

Fixa rates? Hjälper det ens mot lagg? :s

Nivå 6 · Fuskare

Ja det gör det. Hur många MB/s internet har du?

23 Dec 2009
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Ja det gör det. Hur många MB/s internet har du?

Vad fan är rates? Jag har 3com med en internet hastighet på 100mbit/s. Men jag får bara 20 mbit :S Någon som vet om man kan fixa så det blir 100 som utlovad? Om jag provar med kabel så är det 100 men utan kabel är det runt 10-20. 3com har en hastighet på 56mbit max. Så jag borde ändå få 56 mbit istället för 20.

Nivå 6 · Fuskare

Testa dem här inställningarna :

Rate 25000

cl_cmdrate 30

cl_updaterate 15

ex_interp 0.01

fps_max 101

25 Dec 2009
Nivå 6 · Fuskare

Dom där rates är jag lite osäker på. Fast dom lär ju funka på mods där man "aimar" Kör du Kniv Mod med dom där får du förmodligen bann direkt av admin. Men som sagt, Dom ska funka om du lirar vanlig cs..

26 Dec 2009
Nivå 6 · Fuskare

Man blir aldrig bannad dem kan ha Cvar_Check som kollar efter vad du har ( då blir man kickad )

Fungerar det?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in