💬
Logga in
Fuska.se

Åldersgräns På Energidryck?

609 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag tycker det är lika gott som vilken läsk som helst faktiskt.

ja, samma här :/

Jag dricker det som en läsk, och jag gillar icke när det är åldersgräns på det....

Snart får man inte ha nå roligt alls vi unga.... ._.

Roligt?

Jag har testat Red Bull osv. Den enda effekten jag fick var att jag blev trött.

Dessutom är det farligt. Dricker man det när man är trött för man tror att man ska bli pigg, så tror man fel. Man kan få hjärtinfarkt ( Stavning? )

Besides. Det e inte ens en gång coolt att dricka det.

Jag har inte sagt det var coolt, Jag tycker det är gott... Som att dricka Fanta, Cola...

En kompis jag känner, har en kompis som fick en hjärtinfarkt när han drack energidryck.

Det är olika tror jag ochså, För att jag har druckit mer än 10liter energi dryck i mitt liv.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det är olika tror jag ochså, För att jag har druckit mer än 10liter energi dryck i mitt liv.

Inte speciellt mycket?
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Sen är det ju så att det inte är speciellt gott heller, smakar typ som pure sweetness + nån äcklig smak till det. usch.

Jag dricker det som en läsk, och jag gillar icke när det är åldersgräns på det....

Roligt?

Dessutom är det farligt. Dricker man det när man är trött för man tror att man ska bli pigg, så tror man fel. Man kan få hjärtinfarkt ( Stavning? )

Jag har inte sagt det var coolt, Jag tycker det är gott... Som att dricka Fanta, Cola...

En kompis jag känner, har en kompis som fick en hjärtinfarkt när han drack energidryck.

lol'd @ konversationen :P

Bli trött av Red Bull låter konstigt, säker att du inte drack Blue Bull?

"Dricker man det när man är trött för man tror att man ska bli pigg, så tror man fel. Man kan få hjärtinfarkt"

Greg House?

Roligt iaf =)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kaffe är nyttigt, då själva kaffebönan är bland det mest bombade med antioxidanter så som te, choklad och bär.

Koffein har visat sig minskat riskerna för demens och diabetes vid sen ålder och olika cancerformer.

Men energidrycker innehåller inte vettig näring som gör det nädvändigt och dricka, eftersom att blodsockret sjunker fort som ögat pga det snabba socket som det innehåller kombinerat med koffeinet.

12 Feb 2010
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Roligt?

lol'd @ konversationen :P

Bli trött av Red Bull låter konstigt, säker att du inte drack Blue Bull?

"Dricker man det när man är trött för man tror att man ska bli pigg, så tror man fel. Man kan få hjärtinfarkt"

Greg House?

Roligt iaf =)

Jag dricker Lo-Carb Monster energy. För att jag är diabetiker och det finns bara den som är utan socker, Så jag slipper den där socker kicken xD

Nivå 4 · Lärling

På netto är det ingen åldersgräns B)

23 Feb 2010
Nivå 6 · Fuskare

Jag är i Thailand så ja har köpt 5 flaskor med M-150, 2 RedBull, och 2 thailändska.

24 Feb 2010
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Bra att den höjts.

Annars går alla 11 åringar och tror dom är skit coola för dom dricker fejk energi. -.-

G33k's.

↗ till inlägget
Jag är i Thailand så ja har köpt 5 flaskor med M-150, 2 RedBull, och 2 thailändska.
^ Enough said.

Åldersgränsen på energidryck är bara bra, dock tycker jag att 18 år som vissa affärer har är väl lite väl hårt, borde inte klassas som en alkohol dryck.

1 Mar 2010
Nivå 7 · Fuskare

Bra att vissa affärer har 15+ så småkidsen inte blir hypade.

Nivå 5 · Fuskare

Jag tycker att det är bra med 15+ åldersgräns för man ser allt för många 10-13 dricka energidryck som vatten, 18+ tycker jag är lite väl överdrivet.

Det är ingen åldersgräns vid ICA här i Djurås vilket gör att allt för många i 10-13 åldern dricker för mycket så jag hoppas på att det kommer en 15+ åldersgräns.

Senast ändrad:

2 Mar 2010
Nivå 7 · Fuskare

Kom till 18+ på ett Konsum i Blge alldeles före jul.

Annars har jag inte sett nå 15+/18+.

5 Mar 2010
Nivå 2 · Novis

Här i Nacka ligger åldersgränsen på 15+.

Men finns fortfarande några affärer som säljer.

OnT:

Det kan fortfarande vara bra med Åldersgräns. Som någon sa tidigare i denna tråd: Man blir beroende och dricker det som läsk.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Står kvar vid mitt argument om att läsk också borde få en åldersgräns då. Lika lätt att bli beroende av det som med energidryck.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Här ligger det på +15 hos de stora kedjorna (ICA, Willys). Turkarna på hörnet har dock ingen.

6 Mar 2010
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Här i Nacka ligger åldersgränsen på 15+.

Men finns fortfarande några affärer som säljer.

OnT:

Det kan fortfarande vara bra med Åldersgräns. Som någon sa tidigare i denna tråd: Man blir beroende och dricker det som läsk.

Du kan inte säga så, om du säger att man blir beroende och dricker det som läsk så menar du att läsk också ska förbjudas för folk under 15/18.
7 Mar 2010
Nivå 2 · Novis

Fjantigt. 18+ för energidryck? Jag tror att man är tillräckligt mogen vid 15.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Sandviken har gjort det igen. Vara så fullständigt dumma i huvudet att dem har satt åldergräns på energidryck. 18+! Tänk om detta kommer till hela Sverige? Vad tycker ni om detta trams?

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4679216.ab

Annledningen máste vara att energidryck ineháller kofein som inte är bra för barn eller gravida. Det var en 31-áring som blev beroende av red bull. Hon blev tvungen att fà várd.
Nivå 11 · Veteranfuskare

Hennes problem, inte energidryckens. Jag blev "beroende" ( kanske inte rätt ord i det här sammanhanget, men det var något liknande. ) av mjölk eftersom jag tycker det smakar sjukt gott även fast jag inte mår särskilt bra av att dricka det. Ska jag börja säga att mjölk borde förbjudas bara för det?

Senast ändrad:

9 Mar 2010
Nivå 0 · Nykomling

Har du provat lepigen? Jag gick iallafall ner skitsnabbt med dem. Står att det inte finns några biverkningar heller på förpackningen. Funkade as bra med träningen också!

Kram betty

11 Mar 2010
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Hennes problem, inte energidryckens. Jag blev "beroende" ( kanske inte rätt ord i det här sammanhanget, men det var något liknande. ) av mjölk eftersom jag tycker det smakar sjukt gott även fast jag inte mår särskilt bra av att dricka det. Ska jag börja säga att mjölk borde förbjudas bara för det?

Så om någon blir beroende av heroin så är det deras problem, inte heroinets?

Energidryck är beroendeframkallande på "riktigt", och kan leda till mer eller mindre farliga sideffekter.

Mjölk är varken beroendeframkallande eller skadligt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in