💬
Logga in
Fuska.se

Åldersgräns På Energidryck?

609 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #281

Energidryck är inte ens gott längre... Farsan köpte Monster åt mej förra veckan, men jag ville inte ha den, den smakade äckligt.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Energidryck är inte ens gott längre... Farsan köpte Monster åt mej förra veckan, men jag ville inte ha den, den smakade äckligt.

Monster är inte så gott, det håller jag med om. Men Hustler däremot, mums.
Nivå 8 · Veteranfuskare

Monster har blivit en höjdare inom alkoholkulturen nu, eftersom spritsmasken nästan försvinner av att blanda med monster.

25 Dec 2009
Nivå 6 · Fuskare

Nåå. Bra tycker ja.

så slipper alla 4or stå och tro att dom är nåt för att dom dricker Red Bull.

Och nåra i min klass fyller snart 15, och dom ska ju såklart köpa ut åt alla.. -.-

29 Dec 2009
Nivå 6 · Fuskare

Varför ens dricka energidrick, innehåller lika mycket energi (som blir till fettlager) som en chipspåse

30 Dec 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Varför ens dricka energidrick, innehåller lika mycket energi (som blir till fettlager) som en chipspåse

Vem har sagt att fett är dåligt?
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du kanske har missat det, men det är lite därför man sättar åldersgräns på energidryck.
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du kanske har missat det, men det är lite därför man sättar åldersgräns på energidryck.

Det tvivlar jag starkt på. De har ju inte satt åldersgräns på godis eller snabbmat som är ännu värre.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det är inte det som är farligt med drickan. Det är när det blandas med alkohol som det blir farligt. och om man missbrukar energidryck och dricker en hel del så kan man svimma och sån skit, så det är därför det finns en åldersgräns.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Har aldrig smakat nån energidryck och kommer inte att göra! bara massa ihopblandade medel som man inte vet vart dom kommer ifrån. :cry:

Nivå 9 · Veteranfuskare

som läsk också då.

2 Jan 2010
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Har aldrig smakat nån energidryck och kommer inte att göra! bara massa ihopblandade medel som man inte vet vart dom kommer ifrån. :cry:

Lol, fick major flashbacks nu-

-00 någon säger "Ska aldrig testa knarka, fyfan massa skit bara"

-05 någon säger "Ska aldrig testa alkohol, fyfan massa skit bara"

-10 DU säger "Ska aldrig testa energidryck, fyfan massa skit bara"

Man kan ju bara undra vad -15 och -20 har att bjuda på.

-15 "Ska aldrig testa vatten, fyfan massa skit bara"

-20 "Ska aldrig testa sitta vid datorn, fyfan massa skit bara, eller vänta..."

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

som läsk också då.

Som nästan all mat vi konsumerar...

3 Jan 2010
Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

som läsk också då.

Som nästan all mat vi konsumerar...

Jupp, alla onödiga kemikaliska tillsatser. Om de bryr sig om vår hälsa kan ta de bort sånt istället för att sätta åldersgräns på energidryck.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du verkar ha noll koll på näringslära, fett är bland det viktigaste människan kan få i sig, pratar vi om fett man inte bör få i sig så är det transfetter som är härdat och ökar risk för sjukdomar.
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du verkar ha noll koll på näringslära, fett är bland det viktigaste människan kan få i sig, pratar vi om fett man inte bör få i sig så är det transfetter som är härdat och ökar risk för sjukdomar.

Han snackade om fettlager på kroppen, inte de fetter som vi behöver få i oss för att överleva.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag må ha noll koll, men jag inser också att om det var bra med energidryck (Idetta fallet) så skulle det inte finnas någon åldersgräns.

Borde inte vara någon åldersgräns tycker ja.

OM dom nu skulle göra det, så skulle den bästa lösningen va att man har ett specielt kort med koder som an skanar i affären, och det visar hur många man har köpt i veckan. Om man redan harköpt mer än 3, så får man inte köpa den närmaste veckan... xD

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Borde inte vara någon åldersgräns tycker ja.

OM dom nu skulle göra det, så skulle den bästa lösningen va att man har ett specielt kort med koder som an skanar i affären, och det visar hur många man har köpt i veckan. Om man redan harköpt mer än 3, så får man inte köpa den närmaste veckan... xD

http://i240.photobucket.com/albums/ff142/BLS_Knight/Motivators/doublefacepalm02.jpg

Jag dricker energidrycker och jag tycker att dom smakar gott, att sätta en åldersgräns på dom bara för att några 1337 lanare har suttit och nästan halsat 24/7 är bara töntigt, visst det innehåller dåliga ämnen men det gör mycket annat som du kan få tag på i vilken affär som helst.

4 Jan 2010
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Det är ju ens egna val. Vill inte du dricka energidrick så gör inte det då.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in