💬
Logga in
Fuska.se

Vilket Ska Jag Skaffa?

51 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

tja. Vet inte vilket spel jag ska välja så jag undrar om jag kan få tips från er. Spelen jag ska välja mellan är:

1.Heavy Rain

2.Aliens Vs Predator

3.Assassins Creed 2

4.MAG

5.Bioshock 2

PS: Jag får välja 3 utav dom hära spelen. Tackar för svar :D.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Heavy Rain om du kan stå ut med lite komplexitet och inte förväntar dig massa action. Annars så borde du satsa på AvP eller MAG. Både AC2 och Bioshock 2 är riktigt dåliga spel.

Nivå 4 · Lärling

mag och heavy rain. om du kan inte köpa båda då måste jag nog säga mag för att den är roligare och finns mer att göra.

Nivå 9 · Veteranfuskare

MAG, mag är ett onlinespel och det är bra om du redan ger dig in i striden nu. Medans heavy rain så kan du ta å vänta lite tror jag :)

Nivå 5 · Fuskare

Måste det vara dom spelen?

Jag säger Battlefield Bad Company 2, räcker länge med grym multiplayer och sedan vänta på God of War 3 som släpper den 16 om jag mins rätt (värt att spara pengerna till GoW3).

Jag skulle rekommendera Heavy Rain, fast de är verkligen inte ett spel för alla, så innan du köper de, ta allafall tiden och ta reda på koncepte bakom spelet. Jag menar om du inte är en gamer så är Heavy Rain kanske inte något för dig. När jag menar gamer så menar jag någon som har koll på allt istortsätt. En som inte behöver hjälp med beslut som dessa exemplevis. hehe.

Mitt tredje val hade väl varit AvP eftersom de är ett spel jag själv vill ha.

BTW: Garone, tycker du verkligen AC2 och Bioshock 2 är riktigt dåliga spel? Jag är nyfiken på varför bara. :)

Nivå 3 · Lärling

Emm Heavy Rain eller Final Fantasy XIII

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Måste det vara dom spelen?

han kanske vill inte ha battlefield bc2.

↗ till inlägget

tja. Vet inte vilket spel jag ska välja så jag undrar om jag kan få tips från er. Spelen jag ska välja mellan är:

1.Heavy Rain

2.Aliens Vs Predator

3.Assassins Creed 2

4.MAG

5.Bioshock 2

PS: Jag får välja 3 utav dom hära spelen. Tackar för svar :D.

Beror helt enkelt också på, vad för spelsmak har du?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Att kalla Bioshock 2 ett väldigt dåligt spel kanske är lite orättvist, men mina förhoppningar var väldigt höga inför BioShock 2 och besvikelsen fick allt att kännas sämre. Rapture är inte lika intressant förut, spelet känns mycket mer linjärt och det har blivit enklare att finna dagböcker. All mystik från första spelet har försvunnit, istället känns det som en medioker corridor-shooter. Alla vapen är reskins från ettan, det enda som ändrats är vapenmodellen och animationen. Storyn är inte värd att följa heller... En big daddy som lipar bara för att hans little sister är borta... Värsta skiten är ju att man måste leda runt en little sister till olika kroppar för att få ADAM... Jag AVSKYR allt som kräver att man repeterar samma något utan variation. Och om man nu dör mitt i ett sånt här jävla harvest event så kräver dom att man måste göra om det också.

Assassin's Creed 2 borde jag inte ens behöva förklara... Repetivt, onödigt, dålig story, korkade uppdrag ( följ en snubbe i tio minuter och sen döda alla i närheten. gg ) Fattar inte varför de lagt till affärer som säljer massa olika vapen eftersom man kan varva spelet med bara händerna.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Din åsikt om Bioshock var ungefär de jag förvänta mig, eftersom jag håller med, även om jag inte kört spelet. Så kan jag förstå vad du menar. De är ett bra spel, men inte Bioshock 1 kvalité. Hatar att dom bytte så man körde som en big daddy..

Men att Assassins Creed 2 har dålig story håller jag verkligen inte med om, de är en väldigt komplex story, som jag personligen finner väldigt intressant. Och att de är repetivt förstår jag inte, de finns många saker man kan göra ju, sedan har väl alla open world games lite korkade uppdrag, även GTA har de då och då.

Sen adda de väl pengar systemet och affärerna för underhållnings skull och atmosvären blev bättre och mer levande då.

Tack för svaren :)

Nivå 11 · Veteranfuskare

FYI: Jag hatade GTA IV.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

FYI: Jag hatade GTA IV.

Hata är ett starkt ord, men okej. Då är du en av få :)
Nivå 11 · Veteranfuskare

Beror ju på i vilket sammanhang det sägs, jag hatar GTA IV som ett spel men jag känner ju inte för att banka in fodralet bara för det. Största orsaken är att de byggde en stor intressant jävla stad som saknar innehåll... Att hänga med Roman och Niko's övriga vänner eller åka på dejt någonstans var dödstråkigt... Det enda riktiga man kunde göra var att köra story missions som väl var okej men det är så sorgligt att de slösade så många resurser på att designa resten av den värdelösa staden.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Beror ju på i vilket sammanhang det sägs, jag hatar GTA IV som ett spel men jag känner ju inte för att banka in fodralet bara för det. Största orsaken är att de byggde en stor intressant jävla stad som saknar innehåll... Att hänga med Roman och Niko's övriga vänner eller åka på dejt någonstans var dödstråkigt... Det enda riktiga man kunde göra var att köra story missions som väl var okej men det är så sorgligt att de slösade så många resurser på att designa resten av den värdelösa staden.

Du är väl medveten om att The ballad of gay Tony och bike DLC packeten kommer till PS3 nu va?
8 Mar 2010
Nivå 1 · Novis

För det första verkar du inte på alls bra humör idag Garone. Vad har hänt?

för det andra har inte AC2 dålig story den har en väldigt bra uppbygg story. och det är ett mycket bra och roligt spel önskade bara att det var lite längre längre story asså typ lika mycke saker i varje minne men kanske lite större saker i minnena lite mer strider och skull föredargit mellan 25-30 minnen synd bara att 360 inte har den kapaciteten av utrymme på skivor önska att Assassian´s creed var exklusivt till Ps3 för då kunde de göra spelen större med mer saker.

nu jag tycker du ska ska köpa Mag och Assassian´s creed 2 och ett headset eller Mag AC2 och Battelfield bad company 2 eller Mag och AC2 och Heavy rain. som sagt som Gangster twist sa kolla upp conecptet på dom och kolla och se om det är något du gillar om du köper något av spelen eller båda två utav Mag eller Assassin´s creed 2 adda mig på PSN mitt namn är samma som mitt namn här på fuska för jag har både AC2 och Mag. Jag kör väldigt mycket Mag har de senaste 2 veckorna inte blivit så mycket mag men är i level 31 fältsunderstöd spelar i Raven. rekomenderar Raven om du är bra på sjutspel för i raven 75% hardcore jag är exempelvis en hardcore i S.V.E.R så 50% hardcore men deras ställe är mycket lätt att försvara om du köper mag och vill spela med mig skriv till mig på PSN och jag hjälper dig att komma igång och så men då får du välja raven.

1:MAG ( mycket bra att ha headset enkelt att kommunicera PS: finns ingen gruppchatt eller så tvärr så det är väldigt väldigt smidigt)

2:Assassin´s creed 2

3:Battelfield bad company 2

4: Heavy rain välj några här vet jag som du gillar men rekomederar verkligen Mag sedan tycker jag npg du ska köpa headst och heavy rain eller bad company 2 med om du har råd. rekomenderar sonys officiellla PS3 headset

Nivå 11 · Veteranfuskare

GangsterTwist: Jo, är medveten om det. Det kommer säkert bli bra.

Laxan96: Va? :o Jag som alltid är så glad! Jag är bara lite cynisk.

Nivå 5 · Fuskare

Själv såg jag inget alls speciellt i MAG när jag körde betat, tror dock de är ett sådant spel som kanske bygger på en. Fast jag trvis så mycket bättre med Bad Company 2. De känns verkligen som ett krig när man kör de.

Battlefield är Multiplayer #1 , nuff said -_-

Och bara för man ger ett spel kritik så måste man inte vara på dåligt humör. Jag gillar Garones ärlighet.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Battlefield BC2 verkar bra men spelet var förjävligt fult till PS3 och min dator vägrar köra PC versionen.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Battlefield BC2 verkar bra men spelet var förjävligt fult till PS3 och min dator vägrar köra PC versionen.

Det är intressant att du tycker detta, eftersom PC versionen inte alls ser så mycket bättre ut och de beror på att de är portat till PC, och att de tydligen syns, säger de på GTs review. Men mouse och keyboard är soft, men jag diggar PS3 kontrollen nu, är så van med KZ2 etc.
Nivå 11 · Veteranfuskare

Texturerna på konsolversionen är lågupplösta och det har em massa aliasing. ( ojämna kanter. )

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in