Om ett antal dagar ska jag ha ett argumenterande tal (Svenska A) angående ett valfritt ämne.
Jag letade efter ett lite speciellt ämne. Något som inte diskuterades så mycket. Jag ville argumentera för något som jag tror många skulle vara emot.
Efter att ha skojat/konspirerat lite med en kompis angående Feministinitiativets eventuella diskreta tillvägagångssätt till att stärka kvinnor så kom jag på något.
Man ger ett månatligt bidrag till kvinnor för att de har "tryckts ner så länge", för att de snittar lägre i lön och för att de har mens (lol).
Jag gjorde den här tråden, inte för att alla ska säga vad de tycker om idén, utan för att jag vill ha argument/motargument till det så att jag kan förbereda mig till mitt tal.
Finns det bra argument? Meningen med mitt tal är att kunna ställa folk mot väggen i en fråga som mina hörande är helt emot.
För de som inte orkar läsa sammanfattar jag hur tråden var tänkt:
Jag vill ha motargument/motargument till att kvinnor ska få bidrag för att de är kvinnor. Det är INTE meningen att någon ska ranta för att de tycker det är en dum idé.