💬
Logga in
Fuska.se

Ny Dator!

63 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Välj ingen av de där processorerna.

Satsa på någon Phenom 2 istället, tex http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584608

Kan inte hålla med där, AMD är bara skit och det blir bara problem med det. Men eftersom TS så gärna vill ha AMD så förtjänar han det och paketet TS länkade duger gott och väl för honom.

Ganska mycket text.

Gillar verkligen ditt paket, gör inget om du drar över med några hundralappar, dock ska jag faktist inte ha den till gaming utan hd-video redigering:D

Sen ang proccesorn, tror du man kan få in en intel i5 750 i den i stället, har kört med AMD i 5 år nu och vill testa Intel.

Kan nog hoppa att de ska bygga ihop den, har en polar som ska vara riktigt duktig på detta.

undrar också ang hdd, är inte lite under 600 vääldigt billigt för en på 1tb? äår den verkligen bra

sen kör jag nog på en extra fläkt med en gång, lika bra.

Har hört att just inet är typ den bästa affären att köpa datorer och komponenter ifrån, men har aldrig handlat där själv så nån som kan dela med sig om erfarenheter av dem?

Ja datorn kommer även fungera super till "HD-video redigering".

För samma pris kommer du inte kunna få en Intel I5 750 om du inte vill ändra typ hela paketet. Du kommer få ett mycket sämre system för den prislappen om du kör med Intel processor.

Råder dig faktiskt att hålla dig till AMD, Intels sockel 1156 är utgående och kommer inte produceras fler processorer till längre. AMD kör vidare med sin AM3 sockel förmodligen ett bra tag framöver, DVS du kan uppgradera ditt AMD system senare med även ny processor utan att byta ut moderkortet och eventuellt minnena.

Samsung F3 är en grymt prisvärd disk som även presterar bäst på 7200rpm marknaden, om inte så är det väldigt små marginaler.

Ja Inet är ett grymt bra företag som verkligen håller kunden i fokus. Riktigt bra priser också samt humana fraktpriser.

Är du medlem på Sweclockers? Om inte bli det och lägg till denna; https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfr...-kop-over-500kr så får du fri frakt.

Det går även att lägga till den utan att vara medlem på sweclockers men det är att missbruka deras erbjudande enligt mig.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #22

Föresten, har det moderkortet Firewire och hur kan det vara så billigt om det nu har det samt SLI och bra socket?

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Föresten, har det moderkortet Firewire och hur kan det vara så billigt om det nu har det samt SLI och bra socket?

Ja, det har Firewire. Hur det kan vara så billigt? Inet har helt enkelt kunnat pressa priset mycket.

AMDs moderkort är också mycket billigare än Intels motsvarande.

23 Jul 2010
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #24

vad tror ni om denna annars?

post-67393-1279905394_thumb.jpg

Nivå 7 · Fuskare

Den är sämre än den jag plockade ut från Inet.

Men ska du bara redigera video så lär du nog inte märka någon stor skillnad.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #26
↗ till inlägget

Den är sämre än den jag plockade ut från Inet.

Men ska du bara redigera video så lär du nog inte märka någon stor skillnad.

jo, men har köpt från komplett.se tidigare + att de har 3 års garanti.

Sen vill jag bara påpeka (så det inte blir nåt fel här) att vi snackar inte om filmer i vanligt WMW, AVi elelr liknande, utan Full HD i 60i där runt 6-8 minuter tar 1 gb plats, har grejat med det på min nuvarande dator och det funkar inte så jätte bra.

24 Jul 2010
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #27

kollade lite om proccesorn, tydligen så är det många som tycker att den kylaren som följer med inte är nåt vidare bra, är det nån idé att köpa en annan? (kylare alltså)

Nivå 4 · Lärling

ja, men om du inte ska klocka den så kan du ha den + att den låter lite

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

kollade lite om proccesorn, tydligen så är det många som tycker att den kylaren som följer med inte är nåt vidare bra, är det nån idé att köpa en annan? (kylare alltså)

Ska du inte överklocka datorn så kommer stockkylaren fungera bra.

Annars kan du köpa en CM Hyper 212 plus som är en väldigt prisvärd kylare som tystar ner den och ger dig lite utrymme att överklocka ifall du känner för det. Har dock i känningarna att din polare kommer faila rätt hårt med monteringen av den.

http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-...-hyper-212-plus

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Ang. CoolerMaster Scout-chassit: sätter du fläktar i plexin på sidan, låter datorn ganska rejält mycket när fläktarna suger in luft. Även fast man sänker hastigheten på fläktarna.

Senast ändrad:

25 Jul 2010
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #31

Men då kör jag väll på det paketet då, ingen som har några invändningar?

Funderade lite ang minnena, hur mkt får man lägga till för att få 6gb, och tror du man kan dra ner den kostnaden från nåt annat?

Funderar lite på att dra ner på grafikkortet till ett ATI Radeon 5770 eller 5780 och sedan uppgradera till 6-8 gb ram, tror ni det blir bättre?

EDIT: vad sägs om att ta detta istället http://www.inet.se/artikel/5408677/powerco...deon-hd5770-1gb

och sen köra på 2 satser av det rammet du valde så att det totalt blir 8gb?

Senast ändrad:

26 Jul 2010
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Funderade lite ang minnena, hur mkt får man lägga till för att få 6gb, och tror du man kan dra ner den kostnaden från nåt annat?

Funderar lite på att dra ner på grafikkortet till ett ATI Radeon 5770 eller 5780 och sedan uppgradera till 6-8 gb ram, tror ni det blir bättre?

EDIT: vad sägs om att ta detta istället http://www.inet.se/artikel/5408677/powerco...deon-hd5770-1gb

Vad ska du med 8gig ram till?

↗ till inlägget

8 GB ram är bara overkill.

6 räcker.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #34

Fan, dom har ju höjt priset på typ alla delarna:(

men om man kör med dessa minnen då? http://www.inet.se/artikel/5305473/corsair...33mhz-pc3-10666

och det grafikkortet jag länkade till förut.

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Du kan byta chassi, jag har ett 'Scout'. Ganska dyrt.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #36

nu blev det väldigt rörigt, la up en likadan tråd på Sweclockers och där börja det prata om att jag skulle ta ett helt annat grafikkort och satsa mkt mer på proccesorn och rammet, jag som hade tänkt att beställa idag, men nu blev det som sagt väääldigt rörigt.

↗ till inlägget

nu blev det väldigt rörigt, la up en likadan tråd på Sweclockers och där börja det prata om att jag skulle ta ett helt annat grafikkort och satsa mkt mer på proccesorn och rammet, jag som hade tänkt att beställa idag, men nu blev det som sagt väääldigt rörigt.

Lyssna på sweclockers, dem kan mer än oss skulle jag gissa på.
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #38

kommer ju ingen vart varken här eller på sweclockers och behöver en ny ganska så snarast, så får väl bli denna då.

post-67393-1280145787_thumb.jpg

↗ till inlägget

kommer ju ingen vart varken här eller på sweclockers och behöver en ny ganska så snarast, så får väl bli denna då.

Ha lite tålamod.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #40

Behöver den snarast, så vill helst beställa den idag eller imorgon.

plockade ihop en helt själv nu (stolt:D)

vad tycks? tror ni det kommer gå bra med den?

vilken av dessa proccesorer är bäst?

http://www.inet.se/jamfor?compare=5309950&...compare=5309978

post-67393-1280149987_thumb.jpg

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in