↗ till inlägget↗ till inläggetVälj ingen av de där processorerna.
Satsa på någon Phenom 2 istället, tex http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584608
Kan inte hålla med där, AMD är bara skit och det blir bara problem med det. Men eftersom TS så gärna vill ha AMD så förtjänar han det och paketet TS länkade duger gott och väl för honom.
Ganska mycket text.
Gillar verkligen ditt paket, gör inget om du drar över med några hundralappar, dock ska jag faktist inte ha den till gaming utan hd-video redigering:D
Sen ang proccesorn, tror du man kan få in en intel i5 750 i den i stället, har kört med AMD i 5 år nu och vill testa Intel.
Kan nog hoppa att de ska bygga ihop den, har en polar som ska vara riktigt duktig på detta.
undrar också ang hdd, är inte lite under 600 vääldigt billigt för en på 1tb? äår den verkligen bra
sen kör jag nog på en extra fläkt med en gång, lika bra.
Har hört att just inet är typ den bästa affären att köpa datorer och komponenter ifrån, men har aldrig handlat där själv så nån som kan dela med sig om erfarenheter av dem?
Ja datorn kommer även fungera super till "HD-video redigering".
För samma pris kommer du inte kunna få en Intel I5 750 om du inte vill ändra typ hela paketet. Du kommer få ett mycket sämre system för den prislappen om du kör med Intel processor.
Råder dig faktiskt att hålla dig till AMD, Intels sockel 1156 är utgående och kommer inte produceras fler processorer till längre. AMD kör vidare med sin AM3 sockel förmodligen ett bra tag framöver, DVS du kan uppgradera ditt AMD system senare med även ny processor utan att byta ut moderkortet och eventuellt minnena.
Samsung F3 är en grymt prisvärd disk som även presterar bäst på 7200rpm marknaden, om inte så är det väldigt små marginaler.
Ja Inet är ett grymt bra företag som verkligen håller kunden i fokus. Riktigt bra priser också samt humana fraktpriser.
Är du medlem på Sweclockers? Om inte bli det och lägg till denna; https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfr...-kop-over-500kr så får du fri frakt.
Det går även att lägga till den utan att vara medlem på sweclockers men det är att missbruka deras erbjudande enligt mig.