💬
Logga in
Fuska.se

Vad Gör Ni Moderatorer?

335 svar · startad · 🔒 låst

Trådstartare #81

Jadu, jag undrar fortfarande vad som händer. Skulle vilja veta exakt varför forumet stängdes ner. Och vad det är som händer med alla i kattgruppen just nu?

Jag fattar inte vad en "säkerhetsläcka" är eller varför KG är bannade heller. Skulle vara schyst om nån sa vad en säkerhetsläcka är

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Varför är den här tråden inte låst för?

Vet inte, men jag screenshottar dom inläggen som troligtvis kommer tas bort :)

Till vilken nytta? Ska du börja leka CSI miami och klura ut vad som har hänt eller ? :medieval: :student:

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag vill bara säga att jag tycker att alla kan tänka till.

Att göra någonting som man inte ska, är aldrig bra och än mindre okej. Folk tror att det är skillnad på att gå in i en butik och snatta, och att göra någonting dumt på Internet, men det är helt fel.

Om man skriver någonting dumt på ett forum, en hemsida eller en blogg, då blir man oftast skyddad utav "Tjänstens regler", vilket innebär att man vanligtvis blir avstängd från tjänsten och att materialet i sig tas bort. Man blir alltså inte indragen i något utanför tjänsten så att säga.

Om man däremot utför en attack mot en hemsida eller tjänst, eller gör någonting annat som man INTE ska eller får göra, då kan man bli polisanmäld.

Dataintrång är högst olagligt, och lönar sig inte..

Nu tvivlar jag på att fuska.se har råkat ut för dataintrång, eller rättare sagt "typiskt" dataintrång, som att någon har använt sql injektioner för att komma åt data, Ipboard bör ha så pass bra säkerhet. Däremot finns det andra möjligheter.

Vill bara att ni ska tänka till!

Det kommer nog inte bli så trevligt för de skyldiga.

Mvh

Ifall du läst hela tråden har du sett att en mod skrev att det var en säkerhetsläcka.

Man kan komma åt data som man inte ska ha med en säkerhetsläcka. Vilket är en del i den här smeten...
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Varför är den här tråden inte låst för?

Vet inte, men jag screenshottar dom inläggen som troligtvis kommer tas bort :)

Till vilken nytta? Ska du börja leka CSI miami och klura ut vad som har hänt eller ? :medieval: :student:

Nää, har ba lust :P

XxMENLOLxX nyfiken.

Jag är inte bannad eller med i utredningen, kanske för jag så nyligne blev KG-medlem?

Och Boffa; KG är ingen variabel? Precis därför bara KG'are ( av det jag sett ) har titeln "Utredning". Nog.

Trådstartare #87

Det är nog för att du inte var inloggad igår, om du inte var det då.

Var inloggad på dagen duh. Fick lite pms när det inte gick att komma in på kvällen dock ^^

↗ till inlägget

Var inloggad på dagen duh. Fick lite pms när det inte gick att komma in på kvällen dock ^^

Det var alla som var inloggade i förrgår som är under "utredning", inte alla som var inloggade igår.

En sak till, varför var det just medlemmar ur KG som sattes under utredning, och inte från någon annan grupp?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det var alla som var inloggade i förrgår som är under "utredning", inte alla som var inloggade igår.

En sak till, varför var det just medlemmar ur KG som sattes under utredning, och inte från någon annan grupp?

Kanske för att just dom personerna har något med detta att göra? -.-
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kanske för att just dom personerna har något med detta att göra? -.-

Där har du fel.

"Om det var någon som är medlem i KG som har orsakat denna säkerhetsläcka så har han inte delat med sig till någon annan i gruppen, utan han/hon valde att dela med sig i en tråd i Fuska.se forumet som ni sitter och läser i nu."

Alltså om de som utgjorde läckan var med i KG så är det ren slump.

Inget har skrivits i KG om detta innan den första tråden med ett par avslöjanden uppkom.

↗ till inlägget

Jag skulle tro att det har något med kattgruppen att göra, att det skrevs något där och därför blev sidan nedstängd.

Blev kickad därifrån och även Ankgruppen? ;O

Eller är WASD bannad?

Vafan, vad har hänt nu då?

Trådstartare #93

Verkar som någon mod gjort den "osynlig". Den finns fortfarande: http://www.fuska.se/grupper/donationer.php?id=635

Jag är medlem där står det, men jag ser den inte heller

(jag pratar om ankgruppen)

Men, WASD gick ju ur KG för 11 dagar sen ungefär?

Man är medlem fast forumet är osynligt.

EDIT: Alltså inte kickad xD

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Verkar som någon mod gjort den "osynlig". Den finns fortfarande: http://www.fuska.se/grupper/donationer.php?id=635

Jag är medlem där står det, men jag ser den inte heller

(jag pratar om ankgruppen)

Same shit here bro.

men jaja, så är det D:

Vafan har ni gjort Ankgruppen osynlig för? :(

Trådstartare #98

Har väl med att WASD är gruppledare antar jag, skulle nog tro att kattgruppen också är osynlig.

Seriöst, kan dem inte bara radera trådarna som handlar om detta, istället för att göra hela GF osynliga?

Trådstartare #100

De raderade inläggen som handlade om det i mitt gruppforum i chatt-tråden. Så de har de nog redan gjort. Vettesatan vad de håller på med just nu dock.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.