↗ till inläggetIofs satt jag tyst hela lektionerna och klottrade i mitt block, men jag skulle som lärare gå på vad du lämnade in hellre än vad du gjorde på lektionerna, jag menar har du skrivit en uppsats av hög kvalitet ska man få de poäng man förtjänar för den. Håller med om att det verkar vara kassa lärare.↗ till inläggetBeror på skolan.285 i slutbetyg trots slackande, koncentrationssvårigheter och ett IG.. vem fan påstod att grundskolan skulle vara jobbig.
Jag skulle haft 250 poäng nu om inte mina lärare var überfittor.
Jag fick G i några ämnen som jag skulle få MVG på, men nej, det får man inte pga om man skriker eller uppför sig dåligt så ska det tydligen ge konsekvenser, och jävligt kassa också.
Dina Betyg?
↗ till inläggetIofs satt jag tyst hela lektionerna och klottrade i mitt block, men jag skulle som lärare gå på vad du lämnade in hellre än vad du gjorde på lektionerna, jag menar har du skrivit en uppsats av hög kvalitet ska man få de poäng man förtjänar för den. Håller med om att det verkar vara kassa lärare.↗ till inlägget285 i slutbetyg trots slackande, koncentrationssvårigheter och ett IG.. vem fan påstod att grundskolan skulle vara jobbig.
Beror på skolan.
Jag fick G i några ämnen som jag skulle få MVG på, men nej, det får man inte pga om man skriker eller uppför sig dåligt så ska det tydligen ge konsekvenser, och jävligt kassa också.
jag tror att lärarna sätter betyg på vad man kan
och om du tydligen inte har gjort någonting på lektionerna, kanske lärarna har trott att du inte har kunnat det, så därför får du nog sämre betyg
ontopic: jag har 195 poäng, men sattsar mot mycket högre, det ska bli ändring i 9:an
↗ till inlägget↗ till inlägget285 i slutbetyg trots slackande, koncentrationssvårigheter och ett IG.. vem fan påstod att grundskolan skulle vara jobbig.
Beror på skolan.
Iofs satt jag tyst hela lektionerna och klottrade i mitt block, men jag skulle som lärare gå på vad du lämnade in hellre än vad du gjorde på lektionerna, jag menar har du skrivit en uppsats av hög kvalitet ska man få de poäng man förtjänar för den. Håller med om att det verkar vara kassa lärare.
jag tror att lärarna sätter betyg på vad man kan
och om du tydligen inte har gjort någonting på lektionerna, kanske lärarna har trott att du inte har kunnat det, så därför får du nog sämre betyg
ontopic: jag har 195 poäng, men sattsar mot mycket högre, det ska bli ändring i 9:an
Klart att de betygsätter vad man kan, men de ska inte betygsätta vad man gör på lektionerna.. får man bra resultat på prov och lämnar in kvalitativa uppsatser ska du ju betygsättas efter det. Undantaget är ju de praktiska ämnena.
↗ till inläggetIofs satt jag tyst hela lektionerna och klottrade i mitt block, men jag skulle som lärare gå på vad du lämnade in hellre än vad du gjorde på lektionerna, jag menar har du skrivit en uppsats av hög kvalitet ska man få de poäng man förtjänar för den. Håller med om att det verkar vara kassa lärare.↗ till inlägget285 i slutbetyg trots slackande, koncentrationssvårigheter och ett IG.. vem fan påstod att grundskolan skulle vara jobbig.
Beror på skolan.
Mina lärare tog allt personligt, jag kallade vår tyska lärare för nazist och hon vägrade efter det ha mig på engelska, svenska och tyska lektionerna, så jag fick gå i en annan klass för det..
Men i princip alla lärare är så, man måste vara en vettig lydig person. Så är det bara.
Har VG i snitt i alla fall.
↗ till inläggetHaha jag med, Kitten.Har VG i snitt i alla fall.
Fick 225 poäng när jag gick ut nian.
Nu, efter första året i gymnasiet, ser mina betyg ut såhär:
6 MVG (Engelska A, Ellära A, Elektronik grundkurs, Datorkommunikation, Persondatorer, Datorkunskap A)
4 VG (Estetisk verksamhet - Digital bild, Idrott och Hälsa A, Svenska A, Elkunskap A)
1 G (Matematik A)
Inte illa pinkat. Jag börjar tvåan i höst.
Som ni säkert förstått efter att ha läst ämnena, går jag Elprogrammet med inriktning Datorteknik.
Just nu går det sämst för mig i skolan
0 MVG
2 VG
? G
5 IG
Bild - VG
Engelska - MVG
Hem- och konsumentkunskap - G
Idrott och hälsa - MVG
Matematik - MVG
Moderna språk, språkval, B-språk; Franska - MVG
Moderna språk, språkval, C-språk; Spanska - MVG
Biologi - VG
Fysik - VG
Kemi - MVG
Teknik - VG
Samhällsorienterande ämnen - MVG (VG i Samhällskunskap)
Slöjd - VG
Svenska - MVG
Musik - G
6 VG + 10 MVG = 290 om jag inte räknat fel?
Jag fick ta bort mina två sämsta betyg då jag läste två moderna språk :)
↗ till inläggetOm mina ögon inte misstar så har du 8 MVG, 270 poängBild - VG
Engelska - MVG
Hem- och konsumentkunskap - G
Idrott och hälsa - MVG
Matematik - MVG
Moderna språk, språkval, B-språk; Franska - MVG
Moderna språk, språkval, C-språk; Spanska - MVG
Biologi - VG
Fysik - VG
Kemi - MVG
Teknik - VG
Samhällsorienterande ämnen - MVG (VG i Samhällskunskap)
Slöjd - VG
Svenska - MVG
Musik - G
6 VG + 10 MVG = 290 om jag inte räknat fel?
Jag fick ta bort mina två sämsta betyg då jag läste två moderna språk :)
Bild G
Tyska VG
Engelska VG
Idrott G
Matte VG
Musik VG
Biologi VG
Fysik MVG
Kemi MVG
Geografi VG
Historia MVG
Religionskunskap VG
Slöjd VG
Svenska VG
Teknik MVG
Det är typ betygen jag hade sista terminen i åttan.
↗ till inlägget"Samhällsorienterande ämnen - MVG (VG i Samhällskunskap)"Om mina ögon inte misstar så har du 8 MVG, 270 poäng
Alltså:
Historia - MVG
Geografi - MVG
Religion - MVG
Samhällskunskap - VG
↗ till inläggetMan söker väl ändå in med de 16 bästa betygen?↗ till inlägget"Samhällsorienterande ämnen - MVG (VG i Samhällskunskap)"Om mina ögon inte misstar så har du 8 MVG, 270 poäng
Alltså:
Historia - MVG
Geografi - MVG
Religion - MVG
Samhällskunskap - VG
Ja, det gör man. Vad är din poäng?
Jaha. nevermind då
Jag läste ju 18 ämnen hivee. Två språk. Alltså försvann mina två sämsta (2 G'n.)
Jag fick MVG+ på allt ferutom på engelska där fick jag VG+
:D :P
↗ till inläggetJa, jag märkte det, men du var så kryptisk med att skriva ut alla naturämnen men bara två samhällskunskapämnenJag läste ju 18 ämnen hivee. Två språk. Alltså försvann mina två sämsta (2 G'n.)
Matte - MVG+
Engelska - VG+
Svenska - MVG+
Franska - MVG+
Biologi - MVG-
Kemi - MVG
Fysik - MVG+
Teknik - VG+
SO - MVG-
Idrott- MVG+
Slöjd - VG+
Hemkunskap- MVG-