💬
Logga in
Fuska.se

Dina Betyg?

680 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

285 i slutbetyg trots slackande, koncentrationssvårigheter och ett IG.. vem fan påstod att grundskolan skulle vara jobbig.

Beror på skolan.

Jag skulle haft 250 poäng nu om inte mina lärare var überfittor.

Jag fick G i några ämnen som jag skulle få MVG på, men nej, det får man inte pga om man skriker eller uppför sig dåligt så ska det tydligen ge konsekvenser, och jävligt kassa också.

Iofs satt jag tyst hela lektionerna och klottrade i mitt block, men jag skulle som lärare gå på vad du lämnade in hellre än vad du gjorde på lektionerna, jag menar har du skrivit en uppsats av hög kvalitet ska man få de poäng man förtjänar för den. Håller med om att det verkar vara kassa lärare.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

285 i slutbetyg trots slackande, koncentrationssvårigheter och ett IG.. vem fan påstod att grundskolan skulle vara jobbig.

Beror på skolan.

Jag fick G i några ämnen som jag skulle få MVG på, men nej, det får man inte pga om man skriker eller uppför sig dåligt så ska det tydligen ge konsekvenser, och jävligt kassa också.

Iofs satt jag tyst hela lektionerna och klottrade i mitt block, men jag skulle som lärare gå på vad du lämnade in hellre än vad du gjorde på lektionerna, jag menar har du skrivit en uppsats av hög kvalitet ska man få de poäng man förtjänar för den. Håller med om att det verkar vara kassa lärare.

jag tror att lärarna sätter betyg på vad man kan

och om du tydligen inte har gjort någonting på lektionerna, kanske lärarna har trott att du inte har kunnat det, så därför får du nog sämre betyg

ontopic: jag har 195 poäng, men sattsar mot mycket högre, det ska bli ändring i 9:an

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Beror på skolan.

jag tror att lärarna sätter betyg på vad man kan

och om du tydligen inte har gjort någonting på lektionerna, kanske lärarna har trott att du inte har kunnat det, så därför får du nog sämre betyg

ontopic: jag har 195 poäng, men sattsar mot mycket högre, det ska bli ändring i 9:an

Klart att de betygsätter vad man kan, men de ska inte betygsätta vad man gör på lektionerna.. får man bra resultat på prov och lämnar in kvalitativa uppsatser ska du ju betygsättas efter det. Undantaget är ju de praktiska ämnena.

7 Jul 2010
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Beror på skolan.

Mina lärare tog allt personligt, jag kallade vår tyska lärare för nazist och hon vägrade efter det ha mig på engelska, svenska och tyska lektionerna, så jag fick gå i en annan klass för det..
9 Jul 2010

Men i princip alla lärare är så, man måste vara en vettig lydig person. Så är det bara.

10 Jul 2010

Har VG i snitt i alla fall.

↗ till inlägget

Har VG i snitt i alla fall.

Haha jag med, Kitten.
11 Jul 2010

Fick 225 poäng när jag gick ut nian.

Nu, efter första året i gymnasiet, ser mina betyg ut såhär:

6 MVG (Engelska A, Ellära A, Elektronik grundkurs, Datorkommunikation, Persondatorer, Datorkunskap A)

4 VG (Estetisk verksamhet - Digital bild, Idrott och Hälsa A, Svenska A, Elkunskap A)

1 G (Matematik A)

Inte illa pinkat. Jag börjar tvåan i höst.

Som ni säkert förstått efter att ha läst ämnena, går jag Elprogrammet med inriktning Datorteknik.

Senast ändrad:

15 Jul 2010

Just nu går det sämst för mig i skolan

0 MVG

2 VG

? G

5 IG

14 Aug 2010

Bild - VG

Engelska - MVG

Hem- och konsumentkunskap - G

Idrott och hälsa - MVG

Matematik - MVG

Moderna språk, språkval, B-språk; Franska - MVG

Moderna språk, språkval, C-språk; Spanska - MVG

Biologi - VG

Fysik - VG

Kemi - MVG

Teknik - VG

Samhällsorienterande ämnen - MVG (VG i Samhällskunskap)

Slöjd - VG

Svenska - MVG

Musik - G

6 VG + 10 MVG = 290 om jag inte räknat fel?

Jag fick ta bort mina två sämsta betyg då jag läste två moderna språk :)

↗ till inlägget

Bild - VG

Engelska - MVG

Hem- och konsumentkunskap - G

Idrott och hälsa - MVG

Matematik - MVG

Moderna språk, språkval, B-språk; Franska - MVG

Moderna språk, språkval, C-språk; Spanska - MVG

Biologi - VG

Fysik - VG

Kemi - MVG

Teknik - VG

Samhällsorienterande ämnen - MVG (VG i Samhällskunskap)

Slöjd - VG

Svenska - MVG

Musik - G

6 VG + 10 MVG = 290 om jag inte räknat fel?

Jag fick ta bort mina två sämsta betyg då jag läste två moderna språk :)

Om mina ögon inte misstar så har du 8 MVG, 270 poäng

Bild G

Tyska VG

Engelska VG

Idrott G

Matte VG

Musik VG

Biologi VG

Fysik MVG

Kemi MVG

Geografi VG

Historia MVG

Religionskunskap VG

Slöjd VG

Svenska VG

Teknik MVG

Det är typ betygen jag hade sista terminen i åttan.

↗ till inlägget

"Samhällsorienterande ämnen - MVG (VG i Samhällskunskap)"

Alltså:

Historia - MVG

Geografi - MVG

Religion - MVG

Samhällskunskap - VG

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

"Samhällsorienterande ämnen - MVG (VG i Samhällskunskap)"

Alltså:

Historia - MVG

Geografi - MVG

Religion - MVG

Samhällskunskap - VG

Man söker väl ändå in med de 16 bästa betygen?

Ja, det gör man. Vad är din poäng?

Jaha. nevermind då

Jag läste ju 18 ämnen hivee. Två språk. Alltså försvann mina två sämsta (2 G'n.)

Jag fick MVG+ på allt ferutom på engelska där fick jag VG+

:D :P

↗ till inlägget

Jag läste ju 18 ämnen hivee. Två språk. Alltså försvann mina två sämsta (2 G'n.)

Ja, jag märkte det, men du var så kryptisk med att skriva ut alla naturämnen men bara två samhällskunskapämnen

Matte - MVG+

Engelska - VG+

Svenska - MVG+

Franska - MVG+

Biologi - MVG-

Kemi - MVG

Fysik - MVG+

Teknik - VG+

SO - MVG-

Idrott- MVG+

Slöjd - VG+

Hemkunskap- MVG-