↗ till inlägget
Som sagt är det svårt att välja att vara pedofil eller inte, men det är dock flera andra ämnen som hör till detta, slagen eller våldtagen som liten, tuff uppväxt osv. kan vara några av de tusen själ till att folk är pedofiler.
Jag skulle vilja se pedofileri som en sjukdom.
En person som blir våldtagen som barn blir knappast pedofil. Jag har svårt att se att sexuella preferenser på något annat sätt än att man föds med det.
↗ till inlägget
Fun fact: Pedofili är inte olagligt, och de flesta som är pedofiler utövar det aldrig.
Att utöva det är såklart olagligt, men då heter brottet våldtäkt mot barn eller något i den stilen och inte pedofili.
Precis.
Förstår inte hur dumma folk kan vara ibland. De flesta kan förstå att homosexuella aldrig väljer sin läggning, men inte pedofiler. Varför skulle det vara annorlunda med dem?
Jag tycker att folk som läser för mycket Aftonbladet och samtidigt saknar förmåga att analysera borde få en "Jag är dum"-tatuering över kroppen och leva med skammen.
Jag menar inte för att dom är det, utan som ett straff för att ha utövat det. Om någon 50-åring våldtar en sexåring så kan man ju inte bara sitta och säga
"Ja, men du vet asså dom väljer ju inte att bli det, vi borde acceptera att dom springer runt och knullar små barn i röven." Tror du att barnen som blir våldtagna väljer att bli det eller?
Ditt svar är så jävla ogenomtänkt och korkat att det inte finns anledning att svara på det.