↗ till inläggetSom du säger kärlek och kåthet är två olika saker. Det är klart det känns bäst att ha sex med någon man har känslor för men människor har ju faktiskt ett behov av sex. Ungefär som att äta god mat. Problemet är ju att sex kräver en annan människa och eftersom det är så intimt kommer det ju helt säkert förändra relationen till denna. Men jag menar, om man typ inte känner människan, som ett one night stand tex, så ser jag inget problem med att ha sex så länge man kan hålla isär just kärlek och kåthet.Visst, kan nog vara som du säger i det fallet. Men jag håller fortfarande inte med om att kåthet är ett säkert tecken på att man är redo för sex. Jag kan bli kåt i precis vem som helst, det kan ju räcka med att dela en trång soffa med någon som man inte alls haft några känslor för tidigare för att bli kåt, men det innebär inte att man skulle må bra av att ligga med personen, även om båda i stunden var väldigt inne i det. Jag ser sex som något av en kärleksförklaring och inte bara ett tillfälligt nöje, därför vill jag bara ha sex med någon jag verkligen älskar, men att finna om man verkligen älskar någon kan ta tid, och i alla fall för mig är kåthet och kärlek två väldigt skilda saker, även om de ibland följs åt.