Tjena!
Sitter här med en kompis som undrar om man på något sätt kan kolla upp vilka ip-nummer som har besökt hennes blogg. Det är på devote.se eller vad det nu heter.
Vill helst ha snabba seriösa svar. :)
Tjena!
Sitter här med en kompis som undrar om man på något sätt kan kolla upp vilka ip-nummer som har besökt hennes blogg. Det är på devote.se eller vad det nu heter.
Vill helst ha snabba seriösa svar. :)
Jag kan tyvärr inte svara på frågan, men om denna person postar kränkande meddelande eller nått sånt joll, och är därför h*n vill ha IP, kontakta polisen då.
Det är inget som hon skulle vilja anmäla, inte riktigt så pass allvarligt.
EDIT: Vad är det för fel på den här tråden då?
Den här tråden är onödig + man får inte ta reda på någons IP
↗ till inläggetVarför skulle den vara onödig? En vän vill ha hjälp med att kolla upp det.Den här tråden är onödig + man får inte ta reda på någons IP
Om det är olagligt vet jag inget om, men går det?
↗ till inläggetDet går att få tag på någons IP, ja↗ till inläggetVarför skulle den vara onödig? En vän vill ha hjälp med att kolla upp det.Den här tråden är onödig + man får inte ta reda på någons IP
Om det är olagligt vet jag inget om, men går det?
Skriv ett mejl till devote och förklara saken, så fixar dom det.
Okej, men det går inte att kolla själv?
↗ till inläggetJag kan la en del knep hur du får fram någon IP via forum, chatt, MSN och sådant.Okej, men det går inte att kolla själv?
Men över en blogg, har ingen ide sorry! :/
Vad är problemet? Varför ska du ha fram denna personen IP?
Spåra, lycka till honom kommer du inte hitta.
↗ till inläggetonödig tråd Det är vad det är man får absolut intek olla upp nåns ip fattaOkej, men det går inte att kolla själv?
Vet inte om det går på bloggar.
↗ till inläggetMEN STÖRA JÄVLA PERVON MAN FÅR FÖRIHELVETE INTE GÅ IN PÅ NÅGONS IP FÖRSTÅR NI MAN FÅR INTE FAN JAG CP DAMPAR SNART!!!!!!Vet inte om det går på bloggar.
Tack för hjälpen allihopa. :)
↗ till inläggetLol, bry dig bara inte. xD↗ till inläggetMEN STÖRA JÄVLA PERVON MAN FÅR FÖRIHELVETE INTE GÅ IN PÅ NÅGONS IP FÖRSTÅR NI MAN FÅR INTE FAN JAG CP DAMPAR SNART!!!!!!Vet inte om det går på bloggar.
"gå in på någons ip"...?
Du kan på laglig väg få reda på vilken internetoperatör personen har och vilken stad/län personen befinner sig i. Det går såklart att få reda på ännu mer, men det är olagligt, och antagligen rätt svårt.
Jaha, fan också..
↗ till inläggetKäften äckel, gillar inte troll. STICK!↗ till inläggetVet inte om det går på bloggar.
MEN STÖRA JÄVLA PERVON MAN FÅR FÖRIHELVETE INTE GÅ IN PÅ NÅGONS IP FÖRSTÅR NI MAN FÅR INTE FAN JAG CP DAMPAR SNART!!!!!!
↗ till inläggetOm man använder sig av någon hemsida så kommer man inte hitta till 100% vart någon bor, hemsidan tar alltid några mil/km fel."gå in på någons ip"...?
Du kan på laglig väg få reda på vilken internetoperatör personen har och vilken stad/län personen befinner sig i. Det går såklart att få reda på ännu mer, men det är olagligt, och antagligen rätt svårt.
Men hur kan man få reda på mera information, och varför är det olagligt?
Förklara nu! :D
↗ till inläggetDå tråden har fått sitt svar och delvis spårat ut så låses den.Tack för hjälpen allihopa. :)