↗ till inlägget
Ännu en tonåringar som påverkats för mycket av sånt som sägs på youtube och flashback.
Du vet väl att det inte var för så länge sen kvinnor i Sverige också täckte sitt hår?
Många på Flashback skyller på det judiska inflytandet som grund till massinvandringen i Europa, judiskt inflytande som bland annat Bonnier som har lagt ut det mesta av skolmaterialet och äger nästan alla samtliga större tidningar i Sverige. På så sätt resonerar många där att det styr vilka åsikter som får yttras och vilka som ska få accepteras. Vissa påstår att man tar emot invandrare för att skapa spänningar mellan olika grupper i landet och på så sätt ska de bli lättare att övertala folket. Tycker själv det låter lite som en smörja, men dock en ganska intressant teori/konspiration.
Jag väljer att inte köpa detta, men... judar i Sverige har bland annat sagt att judar kommer spela en stor roll i ett mångkulturellt europa.
Gissar på att du menar klädesplagget hilka?
↗ till inlägget
Sverige kan inte förvänta sig att man ska smälta in med varje lilla detalj bara för att man kommer in till detta land.
Vore ju fånigt om migrationsverket sa: Ja vi förväntar oss att du skickar en bild på dig själv dansande runt midsommarstången, det hade låtit fånigt.
sant, men det viktiga är att alla har samma värderingar(som också är en del av kulturen)
↗ till inläggetOffT:Dem jag vet om som t.ex ogillar invandringen till Sverige är totala failures som aldrig studerar och använder sitt studiebidrag till alkohol och tobak bara (tonåringar).
Håller inte riktigt med dig med allt detta, alla invandringskritiska är inte failures, då generaliserar man bara likt en rasist.
Visst en del är sånna, men om vi tex ser i min klass. Så är de lägre presterande eleverna helt okunniga inom politik och helt okunniga om samhällsutvecklingen. Ser vi då på de högre presterande eleverna så är det mer av dem som vågar tänka kritiskt på svensk politik och många av dem röstade på SD/ND i skolvalet.
Givetvis ska man inte skylla på varken svenskar eller invandrare om hur situationen ser ut i Sverige, man ska skylla på hur politiken har förts, på politikerna alltså.