💬
Logga in
Fuska.se

Mobil Tll Jul? =)

25 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Tjenare, undrar vilken mobil jag ska önska mig till jul? :D. Samsung Galaxy S?, jag ska vara ○JÄVLIGT!○ Mycket ute på internet. Vill ha snabbt internet.... Musik lyssnar jag ganka mycket på också, men det blir nog headset till det... Och jag gillar HÖG prestanda ;)

Budget: 2k - 4,5k

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Antar att du ska ha abonnemang, då skulle jag rekommendera HTC Desire HD. Utan abonnemang så kostar den typ 5k. Med abonnemang kostar den ju lite mindre, men då får du betala för abonnemanget också.

EDIT: Om du köper med ett halebop abonnemang så får du betala totalt ca 4 - 4,5k för mobilen. Sen kostar abonnemanget lite också.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

Inge abonnemang...

Vf inte Samsung galaxy S?

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Inge abonnemang...

Kör på Xperia x10

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag har inte testat Samsung galaxy, men om Samsung är lika dåliga som deras tidigare mobiler varit, så köp inte denna Samsung Galaxy S.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #6
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inge abonnemang...

Kör på Xperia x10

Vissa säger att Xperia inte är så bra. Talar dom sanning?...

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inge abonnemang...

Kör på Xperia x10

Det är ju väldigt mycket smaksak...
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inge abonnemang...

Kör på Xperia x10

Det är ju väldigt mycket smaksak...

Enligt mig fungerar x10 bra, skulle dock hellre köpt en iPhone:/

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag har inte testat Samsung galaxy, men om Samsung är lika dåliga som deras tidigare mobiler varit, så köp inte denna Samsung Galaxy S.

Vad är det för struntprat? Samsung har flytt på väldigt bra när det gäller smartphone marknaden 2009 och 2010.

En som har gjort bort sig är Nokia, pumpa en telefon som N8 med så härlig teknik som Carl-Zeiss optik i kameran, men sedan ta tillbaka en till 2006 med menyn och operativsystemet.

Till trådskaparen: Av alla mobiler som finns ute idag, så tycker jag du ska gå på en iPhone eller en Windows Phone 7 mobil.

HTC Mozart, HTC Trophy eller Samsung Omnia 7 är att rekommendera.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #10

En Iphone kostar så jävla mkt! -.-

Nivå 8 · Veteranfuskare

Du vet att det är jävligt (!) dyrt att surfa utan surf-abonnemang? Om du nu inte bara ska surfa hemma via WiFi.

Galaxy S är helt ok, men jag rekommenderar fortfarande Desire HD. Min brorsas kompis har den, det är en sjukt bra mobil. :)

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Hela tråden är en smaksak som tidigare sagt.

Önska dig den du skrev, dock är jag mer ett "IPhone-Fan".

Nivå 9 · Veteranfuskare

iPhone är ovärt imo. Visst är appstoren rolig, men köp en iPod touch istället för 1800:- och lägg lite pengar på en mobil som går att smsa med och har batteritid till skillnad från iPhone.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

iPhone är ovärt imo. Visst är appstoren rolig, men köp en iPod touch istället för 1800:- och lägg lite pengar på en mobil som går att smsa med och har batteritid till skillnad från iPhone.

Typ ingen smartphone har bra batteritid. Och varför skulle inte iPhone gå att smsa med?

Men även om iPhone är en bra mobil så betalar man typ 1-2k för äpplet på baksidan. Därför rekommenderar jag typ Desire HD eller liknande.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Typ ingen smartphone har bra batteritid. Och varför skulle inte iPhone gå att smsa med?

Men även om iPhone är en bra mobil så betalar man typ 1-2k för äpplet på baksidan. Därför rekommenderar jag typ Desire HD eller liknande.

Sant iofs. Jo det är väl en smaksak men tycker i stort sett alla mobiler utan vanliga knappar är sjukt obekväma att skriva på och iPhone är bland dom värre. ;)

Jo, kanske. Brukar se det såhär: En Ipod touch som har i stort sett alla funktioner förutom telefondelen kostar 1800, en iphone ligger runt 5000, det är en massa extra bara för telefonfunktionerna.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jo, du har rätt. IPhone 4 16 GB kostar ca 7500kr, en iPod touch kostar typ 2k och är precis likadan förutom att man inte kan ringa/smsa med iPod. Men jag tycker ändå att det är bättre att köpa en smartphone istället för att bära runt på en iPod + en mobil. Det blir smidigare, fast det är ju också en smaksak. :)

Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4?

Samsung Galaxy S, HTC Desire Z eller en Windows Phone 7, jag är inte insatt så mycket i Windows Phone 7 mobilerna, jag har själv en iPhone 4 och den kan jag rekommendera, fast den är faktiskt överprisad, den gör inte något annat än vad dom andra mobilerna i 4-6k kronor klassen gör.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Dom är inte alls precis lika bortsett från SIM och Ring funktionen, många komponenter skiljer sig nå otroligt också, om du jämför med iPhone 4?

iPod touch generation 4 är identisk med iPhone 4 förutom att iPhone 4 har 512 MB ram istället för 256. Det kallar jag inte otroligt med tanke på att dom är identiska prestandamässigt.
1 Dec 2010
Nivå 5 · Fuskare

Desire HD.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

iPod touch generation 4 är identisk med iPhone 4 förutom att iPhone 4 har 512 MB ram istället för 256. Det kallar jag inte otroligt med tanke på att dom är identiska prestandamässigt.

Har för mig att iPod touchs kamera är typ 0.7 megapixel också.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in