💬
Logga in
Fuska.se

Goldfarming

42 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Tjenare!

Startar en ny tråd om goldfarming. Dela med er av era tips om hur du skaffar guld!

Jag är trådskaparen så jag börjar. Jag brukar gå Deadmines och skaffa wool cloth och sälja dem på auction house, wool cloth säljs för mycket på min server.

Hur farmar ni guld? Dela med er av era tips hur ni skaffar guld!

7 Nov 2010
Nivå 6 · Fuskare

tjänar ca 600g per timme på att farma dungeons som tank. spenderar alla points uncut gems

annars gör jag raidflasks

Nivå 4 · Lärling

När jag lvlade min paladin från 1-60 tjänade jag 3k gold från mining.

Nu lvlar jag en mage, med mining och herb. Sparar alla bars och herbs i banken tills de ökar i värde sen säljer jag dem.

Med min lvl 80 dk så samlar jag thorium ore i un'goro, tjänar ungefär 100-200g per varv jag springer runt där (15-30min per varv beroende på vad för mount du har).

8 Nov 2010
Nivå 6 · Fuskare Bajare
↗ till inlägget

När jag lvlade min paladin från 1-60 tjänade jag 3k gold från mining.

Nu lvlar jag en mage, med mining och herb. Sparar alla bars och herbs i banken tills de ökar i värde sen säljer jag dem.

Med min lvl 80 dk så samlar jag thorium ore i un'goro, tjänar ungefär 100-200g per varv jag springer runt där (15-30min per varv beroende på vad för mount du har).

Kan verkligen rekommendera detta, Thorium bars har verkligen skjutit i höjden på min server och går för runt 40g stacken. På en halvtimme brukar jag kunna fixa 200 ores så det är inte särskilt svårfarmat heller. 

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Småmerchar i ah ibland, köper gems från 80-100 g och cuttar till 120-130g styck.. inte mkt profit men mkt i längden.. dålig på att skaffa pengar... men har ändå mechano hog :D Nej, ingen ebayer, allt från kämpande med sparandet >_<

11 Nov 2010
Nivå 4 · Lärling

Jag har fått i stort sätt allt mitt guld från auctioneering, har tagit en paus från det nu men ska köra seriöst igen i Cata.

12 Nov 2010
Nivå 6 · Fuskare

Jag fick 10k av att sälja 10st elementiumbars eftersom jag inte behövde det längre... Och ore för typ 250-500g

Nivå 4 · Lärling

Jag säljer ICC boost osv, typ 8/12 bossar för ungefär 500g till varje person som boostar, runt 7-8 st att betala, så det är lite fickpengar där.

Annars kommer alla pengar från dailies eller random hc's/raids.

Nivå 5 · Fuskare

Kör då inget avancerat här. Bara bgs och säljer cardinals, tjänar väl 10-20g mer då alla börjat regemma då t.ex. ArP Blev till Crit gems etc.

14 Dec 2010
Nivå 1 · Novis

Mining är trevligt, men bästa sättet att tjäna pengar snabbt är att leka med AH, fixa AddOns och äg dumt folk. Tjänade cirka 2k på två dar då jag ändå¨bara spenderade cirka 1 timme på ah.

Hoppas det hjälper

Nivå 8 · Veteranfuskare

Just nu går Volatile Air för cirka 60g styck på AH i min server så jag nötar mining och säljer ores samt volatiles!

23 Dec 2010
Nivå 7 · Fuskare

Köpte 100M-cards för 3500g och fick 25k G av det.. Fast nu kper jag bara 10kort om dagen ^^

26 Dec 2010
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Köpte 100M-cards för 3500g och fick 25k G av det.. Fast nu kper jag bara 10kort om dagen ^^

Är det verkligen så hög drop chans?

Testade att köpa ett kort för 59g och fick 20g utav det. Inte illa om man inte behöver betala för kortet, men jag fick ju det i detta fall :P

Nivå 7 · Fuskare

Jag har förlotat typ 4k guld på korten hittills, köp dom inte ;)

28 Dec 2010
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Just nu går Volatile Air för cirka 60g styck på AH i min server så jag nötar mining och säljer ores samt volatiles!

Lyckost, på min server säljs de för 20-30g på grund av att folk inte vet bättre.

29 Dec 2010
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Lyckost, på min server säljs de för 20-30g på grund av att folk inte vet bättre.

Eftersom att alla får nästan hur mycket g på grund av alla quests så blir ju folk snåla. Desto mer gold desto snålare?

Samt att (nu går jag i och för sig på Volatile Fires som går för 30g ea på min server) kanske inte vill ut och farma hur länge som helst för att kunna levla min tailoring skill med 10. Samt vill jag inte köpa helst inte bli pank på att köpa Volatile sakerna för 30g ea när jag behöver 5 eller 7 för varje skill up...

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Hur gör ni när ni skaffar g från AH? Jag har försökt mej på det, men det gick inte bra^^ folk köpte inte osv.

2 Jan 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Du bör ha ett bra AH addon. Jag själv använder auctioneer, visar jämförelser på priser i procent. Köper t.ex folks flasks på natten då dem brukar vara cirka 50% billigare då folk inte raidar, säljer dem för mer än 100% än vad jag köpte dem för Kl:19:30 då de flesta förbereder sig för raids.

3 Jan 2011
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Du bör ha ett bra AH addon. Jag själv använder auctioneer, visar jämförelser på priser i procent. Köper t.ex folks flasks på natten då dem brukar vara cirka 50% billigare då folk inte raidar, säljer dem för mer än 100% än vad jag köpte dem för Kl:19:30 då de flesta förbereder sig för raids.

Ganska smart, men är auctioneer krångligt? Änsålänge har jag bara "merchantat" på egen hand..

Nivå 1 · Novis

Jag har auchoneer (stavning)

Hur gör du nar du använder den? Är det bara % du använder eller använder du det andra som kommer med också? Jag kan inte med det, hur fungerar det? ^^

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in