💬
Logga in
Fuska.se

Mensas Provtest

51 svar · startad

Trådstartare #1

Det här har väl inget med skolan att göra egentligen, men jag bara undrar. Har ni testat mensas provtest? Vad fick ni?

Jag gjorde det nämligen nu och fick alla rätt, så jag undrar om det är testet som är lätt eller jag verkligen är bland de 4% bästa. :o

Ni får gärna testa göra provet nu, tar bara tio minuter.

http://www.mensa.se/HTML/testD/result.html?result=15

MENSAS PROVTEST

Senast ändrad:

Vad jag hört är det bara ett "fake"test så folk ska betala för att få göra det riktiga.

126 är gränsen på provtestet har jag för mig. Det är betydligt lättare än det riktiga inträdesprovet.

Gjorde för ungefär ett halvår sen. Fick alla rätt.

...Hur vet ni att ni fick alla rätt? För mig står det bara att jag fick 126 eller mer och hamnade bland de 4%, men inte hur många rätt jag fick. :o

I länken, ändra result=10 till 15.

Trådstartare #8
126 eller mer

Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Senast ändrad:

Säger inget om att du fick alla rätt, det säger att du fick så mycket som krävs för att få bästa "betyg". Jämför med att man inte måste få absolut alla rätt på ett prov för att få MVG.

Fick alla rätt på provtestet. Fick även min morsa att göra det, hon fick typ 89 i IQ :lol:

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Fick alla rätt på provtestet. Fick även min morsa att göra det, hon fick typ 89 i IQ :lol:

Omg, till och med jag fick högre. xD

↗ till inlägget

Säger inget om att du fick alla rätt, det säger att du fick så mycket som krävs för att få bästa "betyg". Jämför med att man inte måste få absolut alla rätt på ett prov för att få MVG.

Ah nvm. Läste fel :)

Senast ändrad:

126 eller mer

Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

↗ till inlägget

Logiskt IQ ja, inte rent generellt IQ.
↗ till inlägget

...Hur vet ni att ni fick alla rätt? För mig står det bara att jag fick 126 eller mer och hamnade bland de 4%, men inte hur många rätt jag fick. :o

För att jag inte kan ha fel...

Skojar, men om ändrar sista numret i http://www.mensa.se/HTML/testD/result.html?result=15 så får man olika responser- Eftersom man kan få 16 olika svar beroende på om man sätter in 0-15 som nummer och detta är lika många som de möjliga rätt man kan få så är det klart att varje resultat svarar mot exakt ett svar och vice versa. Det är därför klart att det bästa svaret man kan få endast fås om man har alla rätt.

↗ till inlägget
inte rent generellt IQ.
Generell IQ?

Senast ändrad:

↗ till inlägget

För att jag inte kan ha fel...

Skojar, men om ändrar sista numret i http://www.mensa.se/HTML/testD/result.html?result=15 så får man olika responser- Eftersom man kan få 16 olika svar beroende på om man sätter in 0-15 som nummer och detta är lika många som de möjliga rätt man kan få så är det klart att varje resultat svarar mot exakt ett svar och vice versa. Det är därför klart att det bästa svaret man kan få endast fås om man har alla rätt.

Generell IQ?

Hittade inget bättre ord för det. Men på ett riktigt IQ test så mäter man inte IQ bara genom att göra logiska övningar. Kan bland annat vara språk med etc.
17 Feb 2011
↗ till inlägget

Eftersom man kan få 16 olika svar beroende på om man sätter in 0-15 som nummer och detta är lika många som de möjliga rätt man kan få

Va? Det är ju 24 frågor, så då borde det väl vara 1 - 24 rätt man kan få, vilket är 1,5 * antalet resultat. Det i sin tur betyder ju att 2 av 3 resultat kommer ha två olika rättantal. Ser inte hur man kan anta att det högsta resultatet inte är en av dem.

...Om jag inte missuppfattade det du sa såklart.

Mezox syftade inte på frågorna, utan att de räknar ut medelvärdet och tiden du tog på dig på något sätt och sen visas en av 16 olika resultatsidor när du är klar med testet.

...Vilket gör det ännu mindre troligt att det bästa resultatet bara visas om man har alla rätt.

Haha, 126 eller mer, jag är smart men nog inte så smart men aja.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in