💬
Logga in
Fuska.se

Facebook Stängs Ner 15 Mars

43 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

http://www.facebook.com

Det finns många olika åsikter om facebook, bland annat här på fuska, så har vi en stor tråd om sidan är för stor. Något jag verkligen håller med om i den frågan.

Men nu, har skaparen av facebook, zuckerberg, äntligen förstått att sidan inte alls är bra, det blir bdb-status på den. Facerape's är något man numera vill ha, så man kanske "råkar" glömma att logga in. För mig är detta ett stort glädjebesked att sidan läggs ner. Trodde inte att zuckerberg var så otroligt mänsklig och inte bryr sig så jättemycket om pengarna.

http://weeklyworldnews.com/headlines/27321...-on-march-15th/

Så, vad tycker ni om att facebook stängs ner 15 mars? kommer ni sakna hemsidan eller är det lika för er, att det är ett "äntligen stängs det ner"?

Sen så kanske vi kan fundera över, nu när zuckerberg blir utan jobb, har han kanske ett annat projekt på ingång som blir större? eller kommer han kunna leva på sina pengar han fått från denna överdrivet stora hemsida?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Det ska den inte. Den där nyheten är en "scam". Absolut ingen känd sida överhuvudtaget. Kan lova alla här och nu att det inte kommer stängas ner. Så, då har vi det avklarat.

Nivå 0 · Nykomling

Fan, synd att det inte verkar vara sant.

Nivå 0 · Nykomling

Läs sanningen här.

http://itwel.com/facebook-shut-march-15th-2011.php

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

Okej, pretty dålig trådstart av mig.

Tråkigt att den inte stängs ner, tycker att den borde göra det då jag inte alls gillar den, finns väl folk som gillar den men det är ju prat om facebook hela tiden tycker jag, som jag sa i trådstarten så loggar man inte ens ut bara för att man vill bli faceraped, har haft några som varit inloggade men inte gjort någon facerape då meningen med det försvunnit.

Nivå 0 · Nykomling

Håller med totalt faktiskt. Ända sedan morsan upptäckte Facebook så har hon femtiodubblat sin tid vid datorn.

Nivå 0 · Nykomling

Gör en omröstning om i stil med: "Har du Facebook?" "Ja" "Nej"

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #8
↗ till inlägget

Gör en omröstning om i stil med: "Har du Facebook?" "Ja" "Nej"

Gjorde det :).

Men om man tänker efter lite, så har jag nog helt fel, zuckerberg har väl tjänat miljarder på facebook, det skulle varit ett dumt beslut om detta vore sant.

Nivå 0 · Nykomling

Eller så diskuterar vi om hur otroligt mycket vi vill att facebook ska försvinna.

Nivå 0 · Nykomling

Synd att sidan stängs ner (om den nu gr det)

Har många kompisar långt borta och ibland kan man hålla kontakten med dom.

Dom så kan jag bli irriterad på alla grupper som finns

Nivå 0 · Nykomling

Men, läs hela tråden då. Den ska inte stängas ner.

Nivå 0 · Nykomling

"We didn't get the memo about shutting down, so we'll keep working away like always. We aren't going anywhere; we're just getting started."- Facebook på sin officiella Facebook-sida.

Så, släpp det nu.

Och det finns redan en tråd i debatt om FB.

Nivå 0 · Nykomling

Jag är glad för att den inte ska stängas ner, använder själv Facebook ganska mycket.

Nivå 0 · Nykomling

Phew! Hade inte kunnat stalka den där tjejen i min klass som jag aldrig pratar med IRL i fall det skulle lägga ner.

Nivå 0 · Nykomling

Hmm, skulle bli väldigt stora problem. Facebook har kontrakt med väldigt många företag som integrerar tjänsten till deras produkter. T.ex mobiltelefoner, youtube, twitter m.m.

Nivå 0 · Nykomling

Facebook genererar alldeles för mkt pengar för att läggas ned. Lol.

12 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling

Wow. Hur kunde du ens tro på det? Och vad är det där facerape du snackar om hela tiden? Tror du har missat poängen med facebook.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Wow. Hur kunde du ens tro på det? Och vad är det där facerape du snackar om hela tiden? Tror du har missat poängen med facebook.

Facerape är när någon annan gör något med ditt konto, oftast skriver en pinsam/rolig statusuppdatering.

Eller när du gör det mot någon såklart.

Nivå 0 · Nykomling

Jag förstår faktiskt inte allt hat mot facebook...

Det är som ett socialt nätverk och alla hatar det...?

Nivå 0 · Nykomling

Det hat jag känner till grundas på att det är en stor sida som samlar in en massa information om dig och har rätt att sälja den till vem som helst.

Hörde pratas om i skolan att de sade något i "vakna med voice" eller nåt om detta, facebooks påstådda nedläggning alltså. Ganska uppenbart att det är osanning, som så många påpekat, sidan är världsomspännande och oerhört lyckad får man ändå erkänna.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in