Kommer 6870 in i CM scout?
EDIT: Det gör den sökte lite :)
Kommer 6870 in i CM scout?
EDIT: Det gör den sökte lite :)
Fått mitt 6870 o testat diverse spel bc2 kör jag maxat med 80-100fps men black ops som är endast dx9 har jag 30-50 fps och min GPU används bara till 30% vet nån vad problemet kan vara med så lite använddning? :/
Black ops är det bästa exemplet på dåligt optimerat spel jag någonsin sett. Jag själv har bra fps problemet är bara att mitt hackar (stutter) sig fram varje sekund eller så. Blir bättre med patchar, testa det. Men kort och gott så är det black ops fel, inte din hårdvara.
↗ till inläggetBlack ops är det bästa exemplet på dåligt optimerat spel jag någonsin sett. Jag själv har bra fps problemet är bara att mitt hackar (stutter) sig fram varje sekund eller så. Blir bättre med patchar, testa det. Men kort och gott så är det black ops fel, inte din hårdvara.
Jo det stämmer nog, läste mycket om Black ops på folk som klagat om användningen och stutteringen. Dock tror jag mitt graffekort flaskhalsar min amd athlon X4 630 2,8GHz, någon som inte tror det?
Nej, tror inte att ett 6870 flaskhalsar en Athlon X4 630 men AMD är långt ifrån min starka sida.
Varför inte PhenomII?
↗ till inläggetJävla dum fråga. Han kanske inte inte har råd med nytt moderkort, ny cpu, och nya minnen?Varför inte PhenomII?
↗ till inläggetJävla dum fråga. Han kanske inte inte har råd med nytt moderkort, ny cpu, och nya minnen?
Förlåt att man glömde att han inte hade sådant moderkort då!?
↗ till inläggetSry för att jag var så otrevlig, var morgontrött och sur.Förlåt att man glömde att han inte hade sådant moderkort då!?
↗ till inläggetSry för att jag var så otrevlig, var morgontrött och sur.
Det gör inget ;) så länge man är förlåten. :D
Jag får in en phenom 2 men skiter i det! :P vafan. tror jag vet varför min GPU usage är på 40% bara, på både Black Ops och nu AC Brotherhood som kom ut! :// kan vara mina ddr2 minnen, men det ska bytas ut mot dd3 minnen så. Eller är det CPU'n men vafan så dålig kan den ej vara, orkar inte överklocka den kör ju fotf med stock kylarn. liksom det är en AM3 processor o vafan det borde funka med nya spel men aja... får väl köpa en ny processor oxå isånnafall, kan väl hålla med om att 6870 är lite overkill mot min processor och ram.
Dina RAM-minnen har nog inget med det att göra i alla fall, skillnaden mellan ram minnenas hastighet är väldigt liten även ifall du köper dubbelt så "snabba" minnen. Med andra ord borde du inte ens märka skillnaden från DDR2 > DDR3.
Att CPU'n jobbar lågt kan vara för att den är fyrkärnig och BO / AC Brotherhood kanske bara använder 2 kärnor..?
Hur som helst så är CPU användning inte så linjärt, även om din processor jobbar 70% i ett spel och man tänker att den har 30% till att använda ifall det skulle behövas, så kan den flaskhalsa spelet enormt.
↗ till inläggetDina RAM-minnen har nog inget med det att göra i alla fall, skillnaden mellan ram minnenas hastighet är väldigt liten även ifall du köper dubbelt så "snabba" minnen. Med andra ord borde du inte ens märka skillnaden från DDR2 > DDR3.
Att CPU'n jobbar lågt kan vara för att den är fyrkärnig och BO / AC Brotherhood kanske bara använder 2 kärnor..?
Hur som helst så är CPU användning inte så linjärt, även om din processor jobbar 70% i ett spel och man tänker att den har 30% till att använda ifall det skulle behövas, så kan den flaskhalsa spelet enormt.
Jamen du, det är 30% på GPU alltså graffekorts användning jag är osäker på :// visst det jag märkt nu är att... jag tog på vsync du gick den till 30% och sen tog jag av= mer fps = mer gpu användning så jag måste höja grafiken men om vi säger såhär.. jag kör lägsta grafik på t.ex... cod:bo då kanske 30% använd eller mindre o då laggar det för att den ej använder mer vafan är det för mening o inte använda åtminstone 60% av sin kraft för att få ut mycke kraft, nu kanske de tänker att man bara ska använda mycket när det verkligen behövs! men då blir de spel med lite sämre grafik sämre än sådana med högre grafik, ja detta låter helskumt, men jag vet inte vad jag ska säga ://
↗ till inläggetFyfan, riktigt svårt att förstå vad du vill säga. Men när du slår på V-sync så begränsas FPSen oftast till 60. Därför kan grafikkortet "slappna av" när det är vid 60 och hålla det tempot. Men laggar det på låga grafikinställningar så bör du se över ifall du har nya drivrutiner.Jamen du, det är 30% på GPU alltså graffekorts användning jag är osäker på :// visst det jag märkt nu är att... jag tog på vsync du gick den till 30% och sen tog jag av= mer fps = mer gpu användning så jag måste höja grafiken men om vi säger såhär.. jag kör lägsta grafik på t.ex... cod:bo då kanske 30% använd eller mindre o då laggar det för att den ej använder mer vafan är det för mening o inte använda åtminstone 60% av sin kraft för att få ut mycke kraft, nu kanske de tänker att man bara ska använda mycket när det verkligen behövs! men då blir de spel med lite sämre grafik sämre än sådana med högre grafik, ja detta låter helskumt, men jag vet inte vad jag ska säga ://
↗ till inläggetFyfan, riktigt svårt att förstå vad du vill säga. Men när du slår på V-sync så begränsas FPSen oftast till 60. Därför kan grafikkortet "slappna av" när det är vid 60 och hålla det tempot. Men laggar det på låga grafikinställningar så bör du se över ifall du har nya drivrutiner.
Jag har de senaste ja. Men varför arbetar grafikkort faan bara på 30% kan man inte säga till den o jooba åtminstone 70% så den aldrig går under.
↗ till inlägget"Nu jävlar grafikkort, nu ska du jobba i minst 70%!"Jag har de senaste ja. Men varför arbetar grafikkort faan bara på 30% kan man inte säga till den o jooba åtminstone 70% så den aldrig går under.
↗ till inläggetMen seriöst, vad fan vill du få ut av att belasta grafikkortet 70% när 30% ger 60 FPS? Högljuddare dator? Fetare elräkning?Jag har de senaste ja. Men varför arbetar grafikkort faan bara på 30% kan man inte säga till den o jooba åtminstone 70% så den aldrig går under.
↗ till inlägget"Nu jävlar grafikkort, nu ska du jobba i minst 70%!"
Hahaha!
↗ till inläggetExakt, grafikkortet jobbar så hårt det behövs vilket oftast är 60 FPS (med V-sync på). Finns egentligen ingen anledning till att försöka få kortet att jobba mer än vad som behövs. Du behöver egentligen aldrig tänka på din grafikkortsbelastning.Men seriöst, vad fan vill du få ut av att belasta grafikkortet 70% när 30% ger 60 FPS? Högljuddare dator? Fetare elräkning?
MEN NEJJJJJJJJJJJJJJ, seriöst. det jobbar i för lite o jag får låg fps pga av det! Och nej! Jag kör inte v-sync.
Aja jag skiter i vilket nu, det verkar ju inte gå iallafall så..
AMD Athlon II X4 går hand i hand med HD 6870, inga problem. Om det är Black Ops du pratar om så finns det inget du kan göra så länge Activision endast bryr sig om Xbox 360 plattformen.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in