💬
Logga in
Fuska.se

Playstation Hackat

85 svar · startad

Trådstartare #1

Ja jag är en av dom 70 miljonerna som blivit hackade. Och det sägs att Personuppgifter och kortnummer kan ha stulits. varje gång jag försöker logga in på Playstation Network så står det att någon redan använder kontot osv. Och då har jag en fråga finns det något jag kan göra? eller kommer Playstation Själv att göra något åt det som tur så har jag aldrig köpt något från playstation store så jag tror jag klarat mig. Rätta gärna mig om jag har fel...

MVH Göran

↗ till inlägget

Ja jag är en av dom 70 miljonerna som blivit hackade. Och det sägs att Personuppgifter och kortnummer kan ha stulits. varje gång jag försöker logga in på Playstation Network så står det att någon redan använder kontot osv. Och då har jag en fråga finns det något jag kan göra? eller kommer Playstation Själv att göra något åt det som tur så har jag aldrig köpt något från playstation store så jag tror jag klarat mig. Rätta gärna mig om jag har fel...

MVH Göran

Det är PSN som blivit hackad. Det betyder inte att du blivit det. Även fast dem kanske vet om dina uppgifter.

Det du kan göra är att INTE ha samma lösenord på olika ställen. Använd alltid olika. Sen när PSN nere för tillfället och ingen kan logga in. När du kan logga in igen så ändra ditt lösenord.

Om du har handlat på ps store så kan det vara bra att spärra kortet också. Better safe then sorry.

Edit - med andra ord står det inte att någon annan använder kontot, bara att psn är nere för tillfället.

Senast ändrad:

29 Apr 2011

De har inte kommit åt konto uppgifter bara account + lösenord. Så ändra lösenordet.

↗ till inlägget

De har inte kommit åt konto uppgifter bara account + lösenord. Så ändra lösenordet.

Nej, dom kommer åt mer. Inklusive Personnummer, fakturaadresser, namn osv. Playstation har inte bekräftat att de kan få tag i ditt kortnummer än men många skriver att dom har förlorat en hel del pengar.

För att skydda dig mot möjlig identitetsstöld eller ekonomisk förlust uppmanar vi dig att även i fortsättningen vara uppmärksam och att hålla koll på dina kontoutdrag, dina kreditutdrag och liknande typer av utdrag.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Nej, dom kommer åt mer. Inklusive Personnummer, fakturaadresser, namn osv. Playstation har inte bekräftat att de kan få tag i ditt kortnummer än men många skriver att dom har förlorat en hel del pengar.

K men denna information jag sa där fick jag av en man som jobbade i GAME-butiken.

↗ till inlägget

läs det här: http://www.prisjakt.nu/pryl/dator/651_sael...ummer_pa_naetet

↗ till inlägget

Tack för denna länken för detta visste jag inte. Tack!

30 Apr 2011

Verkar vara väldigt allvarligt då på senaste tiden Playstation 3 har knäckts på flera möjliga sätt. Jailbreaken attraherade konsumenterna till Playstation 3*an och tog Playstation 3 till bästsäljande konsol av nuvarande generationen. Men det här kan skada Sony hyperligt!

1 May 2011

Fan vad bra! 30 dagars gratis PS Plus och ett gratis spel!!

http://blog.us.playstation.com/2011/04/30/...able-this-week/

↗ till inlägget

Fan vad bra! 30 dagars gratis PS Plus och ett gratis spel!!

http://blog.us.playstation.com/2011/04/30/...able-this-week/

Så man får ladda ner ett spel gratis från PS Store, oavsett kostad? :D

↗ till inlägget

think so!

Då är man lite halvglad att man betalar för Live :P :lol:

↗ till inlägget

Hackarna har inte kommit åt personnummer och kreditkortsuppgifterna är krypterade så det är i princip helt omöjligt att dekryptera tabellerna utan att ha krypteringsnyckeln som bara Sony har. Att Sony har förlorat 100 miljarder som Aftonbladet skriver och att de säljer stora delar av databasen som Prisjakt Pryl påstår bör tas med en nypa salt.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Då är man lite halvglad att man betalar för Live :P :lol:

Mm. Man betalar i alla fall för kvalité.
2 May 2011
↗ till inlägget

Det är Sony som bestämmer spelet/DLC-innehållet.

↗ till inlägget

Det är Sony som bestämmer spelet/DLC-innehållet.

Så man kan inte ladda ner vilket spel som helst? -.-

↗ till inlägget
Mm. Man betalar i alla fall för kvalité.

Ni får 30 dagar extra gratis pga detta

det påverkar er lika mycket som oss andra.

4 May 2011
↗ till inlägget

Så man kan inte ladda ner vilket spel som helst? -.-

Du kommer förmodligen få välja ett spel från ett urval som Sony har knåpat ihop. Och spelen som finns med i det urvalet kommer nog inte vara i den högsta prisklassen.

Senast ändrad:

6 May 2011
7 May 2011

Tror nog att ett spel kommer vara värd runt 100-150:- ?

Har tyvärr tappat hoppet om Sony... PSN är varit nere i mer än två veckor nu, bara för att dem skulle bygga ett bättre säkerhetssystem? Dem är på sin "slutfas" kan man säga nu med byggandet, så PSN är nog uppe "snart"... Men frågan är ju när snart är för Sony.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in