💬
Logga in
Fuska.se

Käna Pengar

17 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

någon som vet ett bra sätt att käna pengar? jag är bara 11 så inget typ sommarjobb eller nåt

Nivå 0 · Nykomling

Lite sent nu, alla utbildningar har nog varit. Men kolla om det finns någon möjlighet att börja döma fotboll. Jag började döma 5-manna när jag var 11 år, fick 80kr per match. På 7-manna och 11-manna som linjedomare får jag 120kr per match.

Riktigt bra betalt enligt mig!

Annars kan du sälja aftonbladet till exempel, jag gjorde det förut. När jag inte slet särskilt hårt så lyckades jag oftast sälja så att jag fick ca 100-200kr per helg. Vet vissa som tjänar kring 500kr/helg, men de har antingen väldigt stora områden eller har sålt väldigt länge.

Nivå 0 · Nykomling

inte för att vara taskig, men lär dig stava ''tjäna'' först. som ReMemberMe sa är Fotbollsdomare ett bra betalt jobb.

Nivå 0 · Nykomling

När jag var 11 och yngre så sålde "alla" jultidningar. Inte jag iofs, jag har aldrig varit som nån annan men hur som helst så fick de som gjorde det nog ihop några tusen som de typ köpte ett nytt PS2 för. :)

Nivå 0 · Nykomling

Diska/tvätta/städa/klipp gräset/whatever hemma och kom överens om "lön" med dina päron.

7 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

ja, men jag gillar inte fotboll så mycket och kan inte så många regler

Nivå 0 · Nykomling

Vad behöver en 11 åring pengar till? Godis?

Be dina päron om veckopeng.

Nivå 0 · Nykomling

Nomatic: Skateboard, basketboll, basketkorg, studsmatta, dator, tv, datorspel, med mera.

8 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling

Ifall han tänker som mig så vill nog han kanske köpa Xbox Live Guld? Eller inte. =P

Min kompis och jag har sålt kakor och det har gått bra.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Ifall han tänker som mig så vill nog han kanske köpa Xbox Live Guld? Eller inte. =P

Min kompis och jag har sålt kakor och det har gått bra.

precis det och förboka mw3
Nivå 0 · Nykomling

Som de flesta andra skrivit så rekommenderar jag att jobba hemma åt dina föräldrar. Kom överens med dem om en rimlig lön och vad du ska göra. Klippa gräset lär ju vara aktuellt nu på sommaren. Lycka till och hoppas du får råd med ditt MW3!

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12

jag har försökt jobba hemma men jag får alltid usel lön

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

jag har försökt jobba hemma men jag får alltid usel lön

Vad gör du för arbete och hur mycket får du för det?
9 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Vad gör du för arbete och hur mycket får du för det?

ett tillexempel är när jag dammsög hela övervåningen och bara fick 10 kr. det tycker jag är bara iallafall
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

ett tillexempel är när jag dammsög hela övervåningen och bara fick 10 kr. det tycker jag är bara iallafall

Vad förväntar du dig? En femhundring?
Nivå 0 · Nykomling

Jag hjälper till hemma utan att få lön eftersom vi samarbetar med att hålla hushållet i rullning...

23 Feb 2021
Nivå 0 · Nykomling

God dag

Jag trodde aldrig att det skulle fungera så här

2 Mar 2021
Nivå 0 · Nykomling

Det är sällan man tjänar större pengar i hemmet om man enbart gör sysslor som ingår i ett hem. I vårt hem så hjälper vi alla till för att ha ett fungerade hem. Det finns såklart små sysslor som man kan ge pengar för som exempelvis städa eller diska men det är inget man blir rik på. Det var i princip samma när jag startade mitt företag och var då tvungen att ta ett företagslån jag hittade det . Man måste jobba hårt för att sedan få tillbaka något i slutändan. Det gäller allt från sysslor i hemmet till ett vanligt arbete. Sedan kan man ju självklart göra en hel del saker i hemmet och få betalt men det är knappast något heltidsjobb då jag personligen tycket att det är något som är ett måste att alla som bor exempelvis i ett hus ska hjälpa till med bland annat diska och även moppa golv och andra sysslor. Tänk om ingen skulle göra dessa saker då hade hemmet sett ut som ett bombnedslag efter en dag.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in