💬
Logga in
Fuska.se

Ny Data / Köpa Ny..

48 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Se bara till att INTE ta någon med integrerad GPU!

Ska du ha laptop så är denna ett bra val: http://www.elgiganten.se/product/datorer-t...or-5742zg-p614g

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #22

Tack för alla svar, ska kolla igenom alla! :D

Thanks alot ! :D

13 Jul 2011
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Wtf? Han vill kunna spela minecraft vilket han kommer kunna göra med en ok cpu.

Bara det att med ALLA laptops så går cpun upp i 70+ grader -.-
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Vill du slå vad om 100kr?
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

10000 kr?
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

↗ till inlägget

↗ till inlägget
10000 kr?
post-68240-1310577589_thumb.png
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

10000 kr?

"ALLA, Laptop... går up i 70+"

Villig att ta ett lån för de dära 10k:n?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Det är bara budgetlaptops som ligger i 70C+ i minecraft.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är bara budgetlaptops som ligger i 70C+ i minecraft.

Lol sure, vad anses som "budget"?
Nivå 5 · Fuskare

Men bara inse att laptops är inget att spela på :lol: :rolleyes:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Inga problem att spela på dem, Du kan ha lika bra utrustning i en laptop som i en stationär, men eftersom allt ska komprimeras så blir det lite dyrare.. Sen blir ju kylning ett problem också.. Svårt att få bra luftgenomströmning om man säger så, men annars är det inte större skillnad på en laptop och en stationär än det är mellan 2 stationära, allting handlar om vad som sitter i.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Säger den som sitter och spelar på en laptop.

70+ är skitsnack. Kan ta en print när jag spelar Minecraft på min familjs bärbara för ungefär 7k.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Lol sure, vad anses som "budget"?

< 6000-6500? Vid den prisklassen och över får man oftast rätt schysta grejer.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

< 6000-6500? Vid den prisklassen och över får man oftast rätt schysta grejer.

Köpte min för 10K, grafikkortet slocknade på ca 115 grader, när jag maxade Aion. Har samsung så det är inget budgetmärke såsom HP och Asus (Plastiga tangentbord etc.)

Men den är ju ganska slim och lätt så fläktarna har väl inte varit prioritering direkt. Man får nog gå ganska långt i prisklass om man vill ha en kall laptop.. Det är bara att inse att laptops går inte att kyla effektivt..

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Köpte min för 10K, grafikkortet slocknade på ca 115 grader, när jag maxade Aion. Har samsung så det är inget budgetmärke såsom HP och Asus (Plastiga tangentbord etc.)

Men den är ju ganska slim och lätt så fläktarna har väl inte varit prioritering direkt. Man får nog gå ganska långt i prisklass om man vill ha en kall laptop.. Det är bara att inse att laptops går inte att kyla effektivt..

Rent bs. En kylplatta för 250kr och problemet är löst.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Rent bs. En kylplatta för 250kr och problemet är löst.

Lol, och vips så är det ingen laptop längre... En laptop är enligt mig en dator med "allt inbyggt", och inte någonting utanför såsom.. Kylplattor...

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Har samsung så det är inget budgetmärke såsom HP och Asus

Hahaha, what? Samsung är mer eller mindre känt som budgetmärke och Asus tillverkar bland de bästa moderkorten och grafikkorten sedan länge, tro mig dom vet vad dom håller på med i sina laptops också.

↗ till inlägget
Lol, och vips så är det ingen laptop längre... En laptop är enligt mig en dator med "allt inbyggt", och inte någonting utanför såsom.. Kylplattor...
Nej håller med dig, kylplatta ska inte behövas, datorn ska inte bli så varm bara av minecraft.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Hahaha, what? Samsung är mer eller mindre känt som budgetmärke och Asus tillverkar bland de bästa moderkorten och grafikkorten sedan länge, tro mig dom vet vad dom håller på med i sina laptops också.

Samsung är inte ens känt inom datorer, om jag säger samsung tänker du snarare diskmaskin, mobiltelefon eller läsplatta.

Asus gör säkert fina moderkort och grafikkort, men det måste ju finnas en anledning att de oftast ligger 1-2K under alla andra märken om specsen är likadana på cpu, gpu m.m, möjligtvis att de bara ger sina barnarbetare 5 riskorn om dagen istället för 7 som de andra ger dem.

14 Jul 2011
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Samsung är inte ens känt inom datorer, om jag säger samsung tänker du snarare diskmaskin, mobiltelefon eller läsplatta.

Asus gör säkert fina moderkort och grafikkort, men det måste ju finnas en anledning att de oftast ligger 1-2K under alla andra märken om specsen är likadana på cpu, gpu m.m, möjligtvis att de bara ger sina barnarbetare 5 riskorn om dagen istället för 7 som de andra ger dem.

(Y)
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Herregud. :_ Så man sitter alltså bara med sin laptop och får aldrig koppla in möss, skrivare mm och heller aldrig koppla upp den mot tvn.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in