Se bara till att INTE ta någon med integrerad GPU!
Ska du ha laptop så är denna ett bra val: http://www.elgiganten.se/product/datorer-t...or-5742zg-p614g
Se bara till att INTE ta någon med integrerad GPU!
Ska du ha laptop så är denna ett bra val: http://www.elgiganten.se/product/datorer-t...or-5742zg-p614g
Tack för alla svar, ska kolla igenom alla! :D
Thanks alot ! :D
↗ till inläggetBara det att med ALLA laptops så går cpun upp i 70+ grader -.-Wtf? Han vill kunna spela minecraft vilket han kommer kunna göra med en ok cpu.
↗ till inläggetVill du slå vad om 100kr?Bara det att med ALLA laptops så går cpun upp i 70+ grader -.-
↗ till inlägget10000 kr?Vill du slå vad om 100kr?
↗ till inläggetBara det att med ALLA laptops så går cpun upp i 70+ grader -.-
↗ till inläggetVill du slå vad om 100kr?
↗ till inlägget10000 kr?
Det är bara budgetlaptops som ligger i 70C+ i minecraft.
↗ till inläggetLol sure, vad anses som "budget"?Det är bara budgetlaptops som ligger i 70C+ i minecraft.
Men bara inse att laptops är inget att spela på :lol: :rolleyes:
↗ till inläggetMen bara inse att laptops är inget att spela på :lol: :rolleyes:
Inga problem att spela på dem, Du kan ha lika bra utrustning i en laptop som i en stationär, men eftersom allt ska komprimeras så blir det lite dyrare.. Sen blir ju kylning ett problem också.. Svårt att få bra luftgenomströmning om man säger så, men annars är det inte större skillnad på en laptop och en stationär än det är mellan 2 stationära, allting handlar om vad som sitter i.
↗ till inläggetSäger den som sitter och spelar på en laptop.Men bara inse att laptops är inget att spela på :lol: :rolleyes:
70+ är skitsnack. Kan ta en print när jag spelar Minecraft på min familjs bärbara för ungefär 7k.
↗ till inlägget< 6000-6500? Vid den prisklassen och över får man oftast rätt schysta grejer.Lol sure, vad anses som "budget"?
↗ till inlägget< 6000-6500? Vid den prisklassen och över får man oftast rätt schysta grejer.
Köpte min för 10K, grafikkortet slocknade på ca 115 grader, när jag maxade Aion. Har samsung så det är inget budgetmärke såsom HP och Asus (Plastiga tangentbord etc.)
Men den är ju ganska slim och lätt så fläktarna har väl inte varit prioritering direkt. Man får nog gå ganska långt i prisklass om man vill ha en kall laptop.. Det är bara att inse att laptops går inte att kyla effektivt..
↗ till inläggetRent bs. En kylplatta för 250kr och problemet är löst.Köpte min för 10K, grafikkortet slocknade på ca 115 grader, när jag maxade Aion. Har samsung så det är inget budgetmärke såsom HP och Asus (Plastiga tangentbord etc.)
Men den är ju ganska slim och lätt så fläktarna har väl inte varit prioritering direkt. Man får nog gå ganska långt i prisklass om man vill ha en kall laptop.. Det är bara att inse att laptops går inte att kyla effektivt..
↗ till inläggetRent bs. En kylplatta för 250kr och problemet är löst.
Lol, och vips så är det ingen laptop längre... En laptop är enligt mig en dator med "allt inbyggt", och inte någonting utanför såsom.. Kylplattor...
↗ till inläggetHar samsung så det är inget budgetmärke såsom HP och Asus
Hahaha, what? Samsung är mer eller mindre känt som budgetmärke och Asus tillverkar bland de bästa moderkorten och grafikkorten sedan länge, tro mig dom vet vad dom håller på med i sina laptops också.
↗ till inläggetNej håller med dig, kylplatta ska inte behövas, datorn ska inte bli så varm bara av minecraft.Lol, och vips så är det ingen laptop längre... En laptop är enligt mig en dator med "allt inbyggt", och inte någonting utanför såsom.. Kylplattor...
↗ till inläggetHahaha, what? Samsung är mer eller mindre känt som budgetmärke och Asus tillverkar bland de bästa moderkorten och grafikkorten sedan länge, tro mig dom vet vad dom håller på med i sina laptops också.
Samsung är inte ens känt inom datorer, om jag säger samsung tänker du snarare diskmaskin, mobiltelefon eller läsplatta.
Asus gör säkert fina moderkort och grafikkort, men det måste ju finnas en anledning att de oftast ligger 1-2K under alla andra märken om specsen är likadana på cpu, gpu m.m, möjligtvis att de bara ger sina barnarbetare 5 riskorn om dagen istället för 7 som de andra ger dem.
↗ till inlägget(Y)Samsung är inte ens känt inom datorer, om jag säger samsung tänker du snarare diskmaskin, mobiltelefon eller läsplatta.
Asus gör säkert fina moderkort och grafikkort, men det måste ju finnas en anledning att de oftast ligger 1-2K under alla andra märken om specsen är likadana på cpu, gpu m.m, möjligtvis att de bara ger sina barnarbetare 5 riskorn om dagen istället för 7 som de andra ger dem.
↗ till inläggetHerregud. :_ Så man sitter alltså bara med sin laptop och får aldrig koppla in möss, skrivare mm och heller aldrig koppla upp den mot tvn.Lol, och vips så är det ingen laptop längre... En laptop är enligt mig en dator med "allt inbyggt", och inte någonting utanför såsom.. Kylplattor...
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in