💬
Logga in
Fuska.se

Terrordåd I Oslo

107 svar · startad

Det uttalandet från den där SD-snubben som han skrev om Anders Behrings fall där massinvandring nämndes som en orsak till att det har blivit som det har blivit på ön var sämst. Hur tänker man när man skriver så om en som här sak? Att gå lös med ett automatvapen på en ö med oskyldiga människor löser ingenting.

Att ge honom 14 års fängelse tycker jag heller inte att dom ska göra. Det vore bättre att binda fast honom vid något träd i Oslo och låta folket spotta och misshandla på honom tills han dör. Det är ett straff han förtjänar.

↗ till inlägget

Jag drar ett skämt och du tror jag stödjer han?

Så om man drar jude skämt så stödjer man Hitler och nazismen? Skärp dig.

jag vet inte vem du är och tyckte inte det var uppenbart, därav frågan
↗ till inlägget

Jag tycker att man kan klassas som sjuk om man är kapabel att blint skjuta ihjäl nära 100 ungdomar, en efter en.

Han hade en "anledning", ja, han gjorde det inte för att hans hjärna hoppade snett och sa åt honom att döda en massa människor. But still. Hjärnan satt nog rätt snett redan innan.

Diagnostiserad mentalt sjuk - Nej

Moralist sjuk - Ja

↗ till inlägget

Han förtjänar inte att leva, vissa människor har helt enkelt förbrukat sin rätt att leva. Sluta vara såna pussies och avrätta jäveln.

Nej, det är exakt det vi inte ska göra. Han förtjänar att leva hela sitt liv i fängelse.

28 Jul 2011

Jag har en tidning av Aftonbladet där det står ALLT om dådet.

Btw, så lurade han ut ungdomarna han sa att han var polis så när ungarna kom ut så sköt han ihjäl dem :(

EDIT: Läste en ny artikel på AB, det jag skrev var fel. ;)

↗ till inlägget

Jag har en tidning av Aftonbladet där det står ALLT om dådet.

Btw, så lurade han ut ungdomarna han sa att han var polis så när ungarna kom ut så sköt han ihjäl dem :(

Mm, allt står ju annars på aftonbladet.se också. ;)

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Nej, allt var grundat på politik.

Men teil hade väl ändå lite rätt, han tänkte ju lite som en polis eller rättare sagt hjälte eftersom han ville döda massa "onda människor" så att de inte skulle förstöra världen. Typ.
↗ till inlägget

Men teil hade väl ändå lite rätt, han tänkte ju lite som en polis eller rättare sagt hjälte eftersom han ville döda massa "onda människor" så att de inte skulle förstöra världen. Typ.

För deras politiska åsikter, ja. Han hade inget personligen emot dessa ungdomar förutom deras ideologi.

Hur många av er sätter upp ett mål och kämpar för samma mål i 10-15 år, enbart för att en dag få utföra en händelse som är slutet på målet?

Killen har stil, starkt jobbat att utföra allting, och fortfarande vilja slutföra resten av målet. Att dessutom inte neka till någonting utan erkänna allting direkt är extra plus i kanten.

Själva aktionen är ju en annan femma. Kanske inte riktigt rätt sätt att bedriva politik på, men men, sossar är ju också helt störda i huvudet så..

↗ till inlägget

Hur många av er sätter upp ett mål och kämpar för samma mål i 10-15 år, enbart för att en dag få utföra en händelse som är slutet på målet?

Killen har stil, starkt jobbat att utföra allting, och fortfarande vilja slutföra resten av målet. Att dessutom inte neka till någonting utan erkänna allting direkt är extra plus i kanten.

Själva aktionen är ju en annan femma. Kanske inte riktigt rätt sätt att bedriva politik på, men men, sossar är ju också helt störda i huvudet så..

Han verkar vara riktigt skarp och disciplinerad. Men idiot är han och hängas i testiklarna bör han.

Varför är du emot sossepolitik? Motivera.

(Jag själv står utan parti, då jag inte kan hitta ett parti som jag sympatiserar med nog.)

↗ till inlägget

Han verkar vara riktigt skarp och disciplinerad. Men idiot är han och hängas i testiklarna bör han.

Varför är du emot sossepolitik? Motivera.

(Jag själv står utan parti, då jag inte kan hitta ett parti som jag sympatiserar med nog.)

Det är en annan diskussion och och kan inte sluta annat än illa för mina små varningar här.

Har inte heller något parti som stämmer in helt och hållet. Blir någon blandning av blått + sd...

Senast ändrad:

↗ till inlägget

jag håller med dig dom två första punkterna, men kanske inte just att döda nästan 100 pers för det.

↗ till inlägget

"Kanske inte riktigt rätt sätt att bedriva politik på"

Du måste skämta? Han sköt ihjäl dussintals oskyldiga ungdomar. Det är ETT HELVETES JÄVLIGT FEL SÄTT att bedriva politik på.

Det var heller inget imponerande han gjorde på något sätt. Enbart avskyvärt. Det enda som krävs för att göra något sådant är obefintlig empati och mycket motivation. För det är faktiskt inte så svårt rent praktiskt att göra en stor bomb av gödsel, sen skaffa vapenlicens och gå och skjuta lite ungdomar. Inte i Norge i varje fall. Det som hindrar andra från att göra likadant är att vem som helst förstår att människovärdet som går förlorat VIDA överstiger värdet av eventuella politiska fördelar med en sådan operation.

Det går inte ens att jämföra sossarna med det här?

Det jag har hört om honom är imponerande för mig, testa själv att sätta upp ett mål idag som du ska genomföra om exakt 10 år och planera allting inför det får du se hur svårt det är. Själv kan jag inte ens hålla ett mål i en månad innan jag ger upp. Planeringen han genomförde var också väldigt precis och väl utförd.

Sen måste man ju ge honom cred för att han erkänner allting, underlättar ju så otroligt för samhället, och han verkar inte skämmas för det han gjort/kommer göra. (Han är ju inte klar än så..)

Jag själv tycker att Polisen gjorde ett skitjobb.

Fler kunde ha behålt sina liv om rätt beslut skulle ha tagits.

↗ till inlägget

Jag själv tycker att Polisen gjorde ett skitjobb.

Fler kunde ha behålt sina liv om rätt beslut skulle ha tagits.

Precis, det tog 1 timme och 30 minuter innan polisen kom, efter att hjälpen hade anropats via telefon. Visserligen kanske man behöver båtar och rätt vapen, men vafan, vi lever i en tidsålder där sådant ska vara självklart.

Trådstartare #57

Inget illa menat till polisen, men enligt rapporten så dog några poliser när dom försökte stoppa galningen. Jag vet att han var beväpnad, men polisen har ju väll sin pistol ochså.

Så varför är dom inte väll tränade? Jag tycker dom borde göra om alla testen med skjutning.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Inget illa menat till polisen, men enligt rapporten så dog några poliser när dom försökte stoppa galningen. Jag vet att han var beväpnad, men polisen har ju väll sin pistol ochså.

Så varför är dom inte väll tränade? Jag tycker dom borde göra om alla testen med skjutning.

Det var en polis som dog, som redan var stationerad på ön. Och sedan så är det lite svårt att skjuta ijhäl en galning med pistol + automatvapen. Tänk efter.

↗ till inlägget

... sense you making are none

Blir du skjuten i magen är inte din egen pistol till så stor hjälp.

Lär dig läsa ordentligt, det var bara en polis. Singular alltså, inte plural.

Sen polisen på ön var i högsta grad obeväpnad.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in