💬
Logga in
Fuska.se

Hollow Earth

22 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Min kompis presenterade mig för "hollow earth" teorin.

Den går ut på att jorden är ihålig och att det finns en passage vid syd och nordpol.

Tittar man på google earth ser man att det är suddigt där hålen sägs ska vara...

Vad tror ni?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teorin_om_en_ih%C3%A5lig_jord

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_Earth

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/...tenskapliga-avh

Jag har också hört att man måste ha tillstånd för att besöka dom platserna där hålen sägs vara? och att man inte får flyga över där med flygplan.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det finns så mycket dumma människor alltså...

Inget annat än rent påhitt.

Eftersom ingen äger nordpolen, och eftersom det inte finns några lagar eller någon som bestämmer där alls så finns det ingen som kan ge dig tillstånd. Det är bara att åka dit. Sydpolen är uppdelat mellan ett antal olika länder som bedriver forskning där, men jag har jävligt svårt att tro att de kräver tillstånd eller liknande. Det är svinstort, svinkallt och allt som finns där är ett fåtal forskningsstationer. De kan inte egentligen kontrollera vem som kommer dit.

Nivå 7 · Fuskare

Jag skulle kunna tro på djupa underjordiska grottor där det bor människor men ett stort jävla hål i nordpolen till jordens kärna? Nej.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det finns så mycket dumma människor alltså...

Inget annat än rent påhitt.

Eftersom ingen äger nordpolen, och eftersom det inte finns några lagar eller någon som bestämmer där alls så finns det ingen som kan ge dig tillstånd. Det är bara att åka dit. Sydpolen är uppdelat mellan ett antal olika länder som bedriver forskning där, men jag har jävligt svårt att tro att de kräver tillstånd eller liknande. Det är svinstort, svinkallt och allt som finns där är ett fåtal forskningsstationer. De kan inte egentligen kontrollera vem som kommer dit.

Fast stora delar av nordpolen är väl kanadensiskt,dansk,norskt och ryskt?

Det är antagligen där rymdödlorna bor och då är det ju klart att NWO regeringarna vill hålla det hemligt och bara ge ut små hintar.

Ont:Finns det någon sida där man kan läsa om var ingångarna skulle vara placerade? Jag är speciellt intresserad av den norra pga geografin.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Fast stora delar av nordpolen är väl kanadensiskt,dansk,norskt och ryskt?

Nej. Nordpolen tillhör inte någon.

Nivå 7 · Fuskare
Jag har hört mycket dumt i mitt 19 åriga liv, men detta tar nog fan priset.
12 Jul 2011
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag har hört mycket dumt i mitt 19 åriga liv, men detta tar nog fan priset.

Really?

http://theflatearthsociety.org/cms/

Nivå 6 · Fuskare

Gå inte in på Flat Earth Society's forum. Det finns en överhängande risk att ni slår sönder era tangentbord.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Låter sjukt dumt, tycker jag. Någon skulle ju antagligen ha upptäckt det.

↗ till inlägget
Haha! Läste en tråd där, de verkade ju stenseriösa på att de trodde att en skulle dö för att han vid någon speciell tidpunkt skulle sova medan han hade en bild på månen framför ansiktet. De sa att han skulle testa på sin katt först. :P

Senast ändrad:

13 Jul 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Gå inte in på Flat Earth Society's forum. Det finns en överhängande risk att ni slår sönder era tangentbord.

På tok försent..

Back to topic:

TS jag antar att din kompis tror fullt seriöst på detta? För varför skulle han annars tipsa om det?

17 Jul 2011
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #11

Antagligen ja.. Jag tror inte att det kan vara ett hål där. Det skulle inte gå att hålla hemligt.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

På tok försent..

Back to topic:

TS jag antar att din kompis tror fullt seriöst på detta? För varför skulle han annars tipsa om det?

För att berätta hur jävla dumt det är?

18 Jul 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Nej Nordpolen ägs inte av någon, diplomater har bråkat i evigheter om Nordpolen dock då det sägs finnas världens största tillgångar till råolja.

Nivå 6 · Fuskare

En värdelös teori utan grund. Visst, vore roligt om den var sann. Men ack så fel man kan ha.

19 Jul 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nej. Nordpolen tillhör inte någon.

Men om man kollar på en karta(wikipedia)över internationellt vatten och territorialvatten/ekonomiskt zon så ser det ut som det mesta av nordpolen är "ockuperat".

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Internationalwaters.png

23 Jul 2011
Nivå 4 · Lärling Moderator

Som Guggo sa nordpolen till hör inte någon stat.

Ett citat från artikeln här nedan

De fem arktiska länderna Kanada, Danmark, Norge, Ryssland och USA har alla krav på områden i regionen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13038350.ab

Soad_token

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Alltså krav på områden som nu ligger på internationellt vatten måste det väl vara?

Kanada,Danmark,Norge,Ryssland och Island har alla territorialvatten och Ekonomiskzon i Arktis.

Antagligen kommer dom delarna av Arktis som nu är "Internationella" delas upp mellan angränsade länder,precis som man gjorde med Nordsjön.

24 Jul 2011
Nivå 4 · Lärling Moderator
↗ till inlägget

Alltså krav på områden som nu ligger på internationellt vatten måste det väl vara?

Kanada,Danmark,Norge,Ryssland och Island har alla territorialvatten och Ekonomiskzon i Arktis.

Antagligen kommer dom delarna av Arktis som nu är "Internationella" delas upp mellan angränsade länder,precis som man gjorde med Nordsjön.

Nej alla har krav på områden kring arktis, samt territoralvatten, men så länge resterande världen inte godkänner kraven så är det bara det, alltså det är ingen som har rättigheterna till arktisk.

11 Aug 2011
Nivå 13 · Mästerfuskare

Arktis är ingen landmassa och så vitt jag vet flyter den på vattnet, så hur man skulle kunna bygga en tunnel ens ner till havsbotten förstår jag inte. Dessutom kan ju tilläggas att gravitationen mot jordens centrum skulle bli så stark att en sådan tunnel skulle vara omöjlig, och det skulle inte gå att skicka nått igenom den. I jordens kärna är gravitationen (trycket) så stort att järn som är 5000 grader är fast, för att det trycks ihop så hårt. Järn som är 5000 grader här på jordytan är en gas kan tilläggas.

12 Aug 2011
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag gissar att dom vill att isen ska smälta, så dom kan komma åt oljan.

Angående att vi lever på insidan av jorden.

Man säger ju att universum är nästan oändligt stort, men jorden är ju begränsad.

Man säger att det är 4000mil runt jorden, alltså borde det vara 1273mil till andra sidan jorden om man skulle åka "genom rymden".

Men månen ligger på en höjd på ca 30.000mil (kan ha fel).

Så skulle vi ha åkt till månen, skulle vi isåfall krockat på en grå krag plats som vi inte upptäckt på jorden.

Det låter inte rätt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in