Tjena Fuskare! ;)
Har då sålt min gamla burk och behöver en ny fräsch! :)
Har en budget på 8000-10000kr.
Någon vänlig själ som vill bygga ihop ett förslag till mig? :)
Ska användas till gaming, videoredigering m.m.
MVH Lonnblads
Tjena Fuskare! ;)
Har då sålt min gamla burk och behöver en ny fräsch! :)
Har en budget på 8000-10000kr.
Någon vänlig själ som vill bygga ihop ett förslag till mig? :)
Ska användas till gaming, videoredigering m.m.
MVH Lonnblads
Bra budget. Kommer hålla mycket längre än de senaste trådarna som frågar efter datorer för 6k.
Jag skulle letat upp ett paket för runt 8k med GTX560Ti och i5 processor. Det är mest prisvärt idag.
Alltid ska folk ligga precis över den budgeten man ger ut :P Jag skulle tagit GTX560Ti, istället samt billigare chassi.
↗ till inläggetGTX580 är ju dock mycket bättre. :) Chassi är inget man ska snåla på imo.Alltid ska folk ligga precis över den budgeten man ger ut :P Jag skulle tagit GTX560Ti, istället samt billigare chassi.
Chassi är väl en smaksak, utöver kylningen. Jag tänker i alla fall att en GTX560Ti är mer prisvärd. Så får man 2000kr över till nästa datorköp om flera år. Jag köpte en dator för 7k för 3 år sen och den funkar fortfarande.
Förstår inte vad alla ska med så bra datorer till...
↗ till inläggetJadu, kanske Bf3? =)Förstår inte vad alla ska med så bra datorer till...
Det har trots allt GTX560Ti som recommended om jag inte minns fel. Personligen tycker jag att höga inställningar är overrated och att BF3 inte är något nytt utöver BF2, av det lilla jag sett och hört. Det är bara att alla kompisar ska skaffa det så måste man själv göra det. Också suger EA samt origin.
↗ till inläggetDet är enorm skillnad mot BF2, det är sex år gammalt. Höga inställningar behöver man inte bry sig om ifall att man inte är intresserad.Det har trots allt GTX560Ti som recommended om jag inte minns fel. Personligen tycker jag att höga inställningar är overrated och att BF3 inte är något nytt utöver BF2, av det lilla jag sett och hört. Det är bara att alla kompisar ska skaffa det så måste man själv göra det. Också suger EA samt origin.
Menade inte BF2, utan det förra BF-spelet. Black Ops eller vad det nu heter.
↗ till inläggetSnälla, för helvete.Menade inte BF2, utan det förra BF-spelet. Black Ops eller vad det nu heter.
Blanda inte ihop CoD och BF.
Modern Warfare 2 då? Sista gissningen.
↗ till inläggetFortfarande CoD...Modern Warfare 2 då? Sista gissningen.
Bad Company 2.
↗ till inläggetNär vaknade du upp egentligen? Tycker inte om EA och tror att Black Ops är utvecklat av dem. Visst då hade jag också ogillat EA, men det är Activision som utvecklar Call of Duty serien.Menade inte BF2, utan det förra BF-spelet. Black Ops eller vad det nu heter.
Battlefield serien:
Battlefield 1942
Battlefield Vietnamn
Battlefield 2
Battlefield Modern Combat [Console]
Battlefield 2142
Battlefield Bad Company
Battlefield Bad Company 2
Battlefield 1943 (Arcade)
Nu - Battlefield 3 som är uppföljare till Battlefield 2.
Jag spelar inte FPS-spel så jag har inte koll på dem. Det betyder inte att jag bott under en sten eller vad du nu implicerar.
↗ till inläggetDet rekommenderade är för High om jag inte minns helt fel. Vill man spela på högre rekommenderas gtx580 om jag kommer ihåg rätt.Det har trots allt GTX560Ti som recommended om jag inte minns fel. Personligen tycker jag att höga inställningar är overrated och att BF3 inte är något nytt utöver BF2, av det lilla jag sett och hört. Det är bara att alla kompisar ska skaffa det så måste man själv göra det. Också suger EA samt origin.
Ser man verkligen skillnad på high och ultra? Jag upplever generellt i spel att de högsta inställningarna kräver mycket prestanda för att göra spelet lite finare.
Det är skillnaden mellan High och Ultra i Battlefield 3.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in