Han skrev "något i stil med GTX530 eller 560", antar att han menar 560Ti. Kan ju även vara 560 utan Ti, men isf så kan han då verkligen inte köra BF3 på high utan lagg (dvs runt 60fps). 560Ti klarar ju det knappt.
Dags För Ny Dator
Är det någon som har någon kommentar på Hårddisken? Den ska vara väldigt bra, snabb och väldigt slittålig.
Den borde vara bra, då det är en RAID edition och kör man hårddiskar i RAID så ska dom vara pålitiliga.
Det är också ovärt att vänta på GTX 660 då det endast kommer släppas i färdigbyggda överprisade datorer.
Nä grafikkkortet jag kommer att köra på är antagligen MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB OC, lite dyrare än 550 men mer prisvärt.
↗ till inläggetKan också vara värt att ta 2GB varianten om du har plats för det i budgeten.Nä grafikkkortet jag kommer att köra på är antagligen MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB OC, lite dyrare än 550 men mer prisvärt.
Jag får se, 2 GB känns nästan lite väl overpowered? Bättre att vänta 3 år kanske och köpa för lägre pris om det nu behövs.
Ja det är få mjukvara som har användning för så mycket, och det är ändå på very high och sånt som jag tycker är overkill. Jag har klarat mig på 512mb i snart 4 år.
Något som inte har dykit upp någonstans på något datortips jag har fått är ljudkort. Ingår det i någon annan komponent (typ moderkortet) eller?
Ja det sitter integrerat i moderkortet. Så länge man inte ska redigera ljud över nybörjarnivå behövs inget annat.
EDIT
↗ till inlägget2gb är rätt så lagom för 1920x1080-gaming faktiskt.Jag får se, 2 GB känns nästan lite väl overpowered? Bättre att vänta 3 år kanske och köpa för lägre pris om det nu behövs.
Jag har svårt att tänka mig hur 2 GB är "lagom" med tanke på att många skriver att 1 GB funkar på även krävande spel med iställningar high/veryhigh utan någon anmärkninsvärd frame drop.
Jag har nu kollat lite mer och pysslat ihop denna uppsättningen, det är lite dyrare, men lite bättre också. Har inte bestämt vilket chassi jag ska ha än.
Grafikkort MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB OC
Processor Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)
Moderkort MSI Z77A-G43 ATX
RAM G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming
Hårddisk 1TB Western Digital Caviar® RE4, SATA-600, 64MB, 7200RPM (Raid Edition)
nätaggregat Fractal Design Tesla 550W 80+
DV-Brännare DVD±RW Optiarc 7280S Svart 24x/DL/SATA/OEM
Om du kommer över en billig Sandy Bridge (2500K etc.) så borde du satsa på en sådan, det är fortfarande en mycket bra och prisvärd processor.
↗ till inläggetJust nu har inet specialpris på 3570K så den nya är faktiskt 9kr billigare.Om du kommer över en billig Sandy Bridge (2500K etc.) så borde du satsa på en sådan, det är fortfarande en mycket bra och prisvärd processor.
↗ till inläggetJag har 560ti och när jag kör Skyrim på 1920x1080 på Ultra 8xAA med HD-Texture DLCt (officiella) så händer det ibland att jag får slut på VRAM, blir värsta ultra-lagget då tills man tabbar ner och upp igen. Därför är det bättre med minst 1,5 gb, VRAM:en effekteras ju mest av antialiasing, upplösning samt upplösning på texturerna.Jag har svårt att tänka mig hur 2 GB är "lagom" med tanke på att många skriver att 1 GB funkar på även krävande spel med iställningar high/veryhigh utan någon anmärkninsvärd frame drop.
Varför blev mitt inlägg anmält?
min skärm är 1680x1050 och det verkar som om det där är väldigt höga inställningar vilket jag inte har behov av.
↗ till inläggetDet jag menar är att det funkar väldigt bra ända tills man får slut på VRAM.min skärm är 1680x1050 och det verkar som om det där är väldigt höga inställningar vilket jag inte har behov av.
↗ till inläggetVarför blev mitt inlägg anmält?
Jag anmälde för att du först bara hade skrivit "EDIT" när jag kollade och jag antog att du skrev något som du kom på var överflödigt och då anmälde jag så att någon bara kunde ta bort inlägget. Men sen började du lägga till en massa saker så jag sa till Draghon inte ge dig några tillsägelser (så vida hon nu inte hittade några). Min intension var iaf inte att sätta dit dig för nått. :D
↗ till inläggetDet mesta brukar funka tills man får slut på det. ;) Känner du att det är en överhängade risk? Kommer jag kunna spela i princip alla spel idag och några år framöver (typ 3 år) på normal/high med det grafikkortet jag har valt tror du?Det jag menar är att det funkar väldigt bra ända tills man får slut på VRAM.
Du klarar dig gott och väl på 1gb (speciellt om du överklockar processorn också och grafikkortet), bara att man får sänka antialiasing och skuggor ibland - vilket ärligt talat inte gör något för min del i alla fall. Kör på 1gb, tänkte bara i fall du ville maxa eller något.
↗ till inläggetOkej. :)Jag anmälde för att du först bara hade skrivit "EDIT" när jag kollade och jag antog att du skrev något som du kom på var överflödigt och då anmälde jag så att någon bara kunde ta bort inlägget. Men sen började du lägga till en massa saker så jag sa till Draghon inte ge dig några tillsägelser (så vida hon nu inte hittade några). Min intension var iaf inte att sätta dit dig för nått. :D
Lite offtopic sådär så tycker jag att man borde kunna ta bort sina inlägg.
Vad är det som gör linux till ets å dåligt gaming OS då?
Hade tänkt göra ett hobbybygge med linux i till både spel och annat... :/
↗ till inläggetSaknar Direct X vilket många spel kräver, men dom flesta spel som bygger på en OpenGL motor går att spela nästan felfritt.Vad är det som gör linux till ets å dåligt gaming OS då?
Hade tänkt göra ett hobbybygge med linux i till både spel och annat... :/