💬
Logga in
Fuska.se

Wasd Väder

58 svar · startad

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #21
↗ till inlägget

Hur vet den vart jag bor?

SMHI prognostiserar(15.20) den 09/07 där jag bor som 26 °C; 11,4 mm och 5 m/s med ganska mycket sol. Vi får se!

Den skulle kunna veta var du bor genom IP.

Som informationen på sidan säger så får den in ny data varje minut. Om du skulle laddat den en minut senare skulle du fått ett säkrare resultat.

↗ till inlägget
Jag kan ju inte tala för WASD, men jag skulle tro att det stämmer för samtliga tider!
Helt rätt! :)

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Det borde vara ankor som bakrund :P

Annars var det mycket bra och trevligt!

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag kan ju inte tala för WASD, men jag skulle tro att det stämmer för samtliga tider!

Så på alla dygnets 24 timmar är det samma temperatur?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Så på alla dygnets 24 timmar är det samma temperatur?

Nej, den ändras ju varje minut...
Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #25
↗ till inlägget

Nej, den ändras ju varje minut...

Ja den får in ny data varje minut för att säkrare kunna räkna ut morgondagens väder. Det är svårt att förutspå exakt vilken för tid men ungefär 13:37 skulle jag säga.
10 Jul 2012
Nivå 2 · Novis

Haha från soligt 25 °C 0mm till 17 °C 1 mm 4 m/s på 2min. För mig skiftar den riktigt mycket varje minut. Så den verkar inte vara så pålitlig.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Haha från soligt 25 °C 0mm till 17 °C 1 mm 4 m/s på 2min. För mig skiftar den riktigt mycket varje minut. Så den verkar inte vara så pålitlig.

En sommarskur är väl inget konstigt? Har hänt minst 3 ggr här idag. Kollade inte WASD Väder innan men den har haft bra träffsäkerhet innan, om än inte 100% men vad kan man förvänta sig?
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

En sommarskur är väl inget konstigt? Har hänt minst 3 ggr här idag. Kollade inte WASD Väder innan men den har haft bra träffsäkerhet innan, om än inte 100% men vad kan man förvänta sig?

Haha nej inte direkt så jag menade, Klart man inte kan förvänta sig att det ska stämma 100%. Det jag menade var att det pendlar väldigt mycket på 1min, Så på 1timme har ju vädret nästan varit 0 °C - 25 °C + Regn eller inte. Haha är lite slö i huvudet nu på morgonkvisten ;)
Nivå 13 · Mästerfuskare

Vadå den har den har väl inte visat 0 grader? Igår kollade jag den innan jag gick och la mig och den visade regn. När jag vaknar idag och kollar ut regnar det, perfekt förutspått! :D

Nivå 6 · Fuskare

Lite underligt använder proxy och det vart inte skillnad när han använder proxy eller mitt ip..

och vädret åker upp och ner hela tiden om man uppdaterar. Moln, soligt, 22 grader, 15 grader, 20 grader, åska. ( då med mitt egna ip)

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #31

Saken är den att jag får in ny data varje minut. Med denna nya data kan jag ge ett bättre resultat. Det senaste som stått på sidan har alltså högst sannolikhet.

Nivå 2 · Novis

Stämmer faktiskt ganska bra det dära <_< Skulle vara runt 17-20 grader och regna. Är 15 grader och regnar.

Senast ändrad:

24 Aug 2012
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Saken är den att jag får in ny data varje minut. Med denna nya data kan jag ge ett bättre resultat. Det senaste som stått på sidan har alltså högst sannolikhet.

Du svarade ju inte på frågan. När man använder proxy så är det samma som när man har sin egna ip.

Hur förklara du det?

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #34
↗ till inlägget

Du svarade ju inte på frågan. När man använder proxy så är det samma som när man har sin egna ip.

Hur förklara du det?

Det måste råkat ha varit samma väder där proxyn var lokaliserad.
Nivå 10 · Veteranfuskare

YR säger 16grader och sol, WASD säger 21 grader och sol ;)

Får hoppas att du har rätt :D

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #36
↗ till inlägget

YR säger 16grader och sol, WASD säger 21 grader och sol ;)

Får hoppas att du har rätt :D

YR säger Göteborgsväder till mig :/ (regn)
Nivå 8 · Veteranfuskare

Om det står att det ska vara 17 grader imorgon, vilken tid imorgon är det då den menar?

Har inte orkat läsa igenom tråden så du kanske har besvarat detta tidigare, men säg till isf.

Nivå 16 · Legendfuskare
Trådstartare #38
↗ till inlägget

Om det står att det ska vara 17 grader imorgon, vilken tid imorgon är det då den menar?

Det är typ medel-max under dagen.

Senast ändrad:

26 Aug 2012
Nivå 8 · Veteranfuskare

Stämde hyfsat bra, visade att det skulle vara 17 grader och växlande molnighet igår men det var 1-2 grader kallare. Får se om den funkar i längden också. :)

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det har stämt helt ok för mig än så länge. :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in