💬
Logga in
Fuska.se

Lynott Frågetråd

168 svar · startad

Trådstartare #121
↗ till inlägget

Vad för snus snusar du?

Oftast Kaliber.

Tre Ankare när jag känner mig speciell.

Knark

Tankar om Cornelis Wreesvijk?

Trådstartare #123
↗ till inlägget

Tankar om Cornelis Wreesvijk?

Otroligt skicklig musiker. Underbara låttexter.
Knark
↗ till inlägget

Otroligt skicklig musiker. Underbara låttexter.

I agree :)

Testat några droger?

20 Dec 2012
Trådstartare #126
↗ till inlägget

Testat några droger?

Cannabis och hasch när jag var yngre, nått år sedan sist!

Vad anser du om "No Lynott, no Lizzy"?

Trådstartare #128
↗ till inlägget

Vad anser du om "No Lynott, no Lizzy"?

Korrekt uttalande, tyvärr är det så i många grupper att även fast varje person må vara bra på sitt sätt så är det oftast sångaren som gör gruppen, det är han/hon som skapar det speciella ljudet som många älskar. Likväl som Foo Fighters inte hade varit speciellt mycket om Dave Grohl gick bort, eller Beatles utan John Lennon.

Ja, det är klart, självklart kommer aldrig Thin Lizzy vara det bästa utan Philip, men du tycker alltså det är bra att de slutar turnera nu under namnen Thin Lizzy? (Alltså kvarlevorna av bandet.) För ditt ovanstående påstående tror jag många håller med om.

25 Dec 2012

Hur länge har du hängt på fuska?

Senast ändrad:

Knark

Har du varit i Jönköping? Om, vad tyckte du? Om inte, varför har du inte varit där?

Trådstartare #132
↗ till inlägget

Ja, det är klart, självklart kommer aldrig Thin Lizzy vara det bästa utan Philip, men du tycker alltså det är bra att de slutar turnera nu under namnen Thin Lizzy? (Alltså kvarlevorna av bandet.) För ditt ovanstående påstående tror jag många håller med om.

Ja, eller det spelar egentligen ingen roll, dom har ju aldrig uttalat sig själva att vara det orginala Thin Lizzy, utan dom har alltid kallat sig själva "superbandet Thin Lizzy".

↗ till inlägget

Hur länge har du hängt på fuska?

Sedan 05 kanske.

↗ till inlägget
Har du varit i Jönköping? Om, vad tyckte du? Om inte, varför har du inte varit där?
Aldrig varit där.
27 Dec 2012

Vilka har du träffat från fuska irl?

Vad tycker du om The walking dead?

Senast ändrad:

28 Dec 2012
Trådstartare #134
↗ till inlägget

Vilka har du träffat från fuska irl?

Vad tycker du om The walking dead?

Ingen tror jag!

Diggade första säsongen, andra var lame, hört att tredje ska vara bättre, men inte kollat på den!

↗ till inlägget

Diggade första säsongen, andra var lame, hört att tredje ska vara bättre, men inte kollat på den!

Jo, 2:an var ju inte lika bra, men 3:an är skön!

Vilket band är ditt favoritband förutom Thin Lizzy?

29 Dec 2012
Trådstartare #136
↗ till inlägget

Jo, 2:an var ju inte lika bra, men 3:an är skön!

Vilket band är ditt favoritband förutom Thin Lizzy?

Vet inte riktigt... lyssnar på mycket olika band just nu :P
3 Jan 2013
↗ till inlägget

Ja, eller det spelar egentligen ingen roll, dom har ju aldrig uttalat sig själva att vara det orginala Thin Lizzy, utan dom har alltid kallat sig själva "superbandet Thin Lizzy".

Ja... jag tycker självklart att det bar synd att jag aldrig fick se Lizzy under deras bästa. Men jag såg de i alla fall ;) Nu ska de ju byta till Black Star Riders, undrar hur det blir...

Hursomhelst... favorit Lizzy-album?

4 Jan 2013
Trådstartare #138
↗ till inlägget

Ja... jag tycker självklart att det bar synd att jag aldrig fick se Lizzy under deras bästa. Men jag såg de i alla fall ;) Nu ska de ju byta till Black Star Riders, undrar hur det blir...

Hursomhelst... favorit Lizzy-album?

Antingen Vagabonds of the Western World, det albumet är skitbra låtar och albumcovern är den absolut snyggaste i historien! Eller deras första album med samma titel som bandet, dom förändrades väldigt mycket mellan de 2 åren, eller iallafall mellan dessa två album, en skildring man iofs ser ganska ofta bland band :)

Hursomhelst så kommer jag nog alltid gilla den tidiga eran av Thin Lizzy mest av allt ^^

↗ till inlägget

Antingen Vagabonds of the Western World, det albumet är skitbra låtar och albumcovern är den absolut snyggaste i historien! Eller deras första album med samma titel som bandet, dom förändrades väldigt mycket mellan de 2 åren, eller iallafall mellan dessa två album, en skildring man iofs ser ganska ofta bland band :)

Hursomhelst så kommer jag nog alltid gilla den tidiga eran av Thin Lizzy mest av allt ^^

Håller med. Självklart är Robbo/scott-eran bra, med twinguitar, men jag tycker att Eric Bell är den bästa gitarristen. Vagabonds är verkligen skitbra! Men jag har knappt lyssnat på Shade's of a blue orphanage.

Spelar du något intstrument?

Favoritsolo med Bell? ;D

6 Jan 2013

Vad tycker du om Alison Brie?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in