💬
Logga in
Fuska.se

Technic Samt Tekkit Tråden

155 svar · startad

Det borde funka ja, tack så mycket. :)

Senast ändrad:

Trådstartare #122

Kör ni något på servern eller? Om ni startar om så lirar jag gärna! Annars ska jag nog börja på en ny singleplayer värld imorn! :)

Tycker det skulle vara skönt att få börja om faktiskt.

Känns lite irriterande när ni har tagit alla ores :P

Borde finnas gott om ores kvar. Men jag har inte så stor lust att spela på servern om ingen annan gör det samtidigt och man kan sitta i skype eller nått.

7 Nov 2012
↗ till inlägget

Borde finnas gott om ores kvar. Men jag har inte så stor lust att spela på servern om ingen annan gör det samtidigt och man kan sitta i skype eller nått.

Jo jag hittade endel koppar och iron.

Men det är diamanterna och de som är mer värdefullt som det är brist på.

2 Dec 2012

Har börjat om på en ny värld, orkar inte med min gamla. Jag vill rusha lite mer till high tech. Fast man måste ju ha ett snyggt hus iaf. Här är en bild på golvet:

Senast ändrad:

10 Dec 2012
Trådstartare #127
↗ till inlägget

Har börjat om på en ny värld, orkar inte med min gamla. Jag vill rusha lite mer till high tech. Fast man måste ju ha ett snyggt hus iaf. Här är en bild på golvet:

Snyggt! Så jävla synd att light-buggs ska finnas asså :(
11 Dec 2012

Det är lite konstigt för mig, men det är inte så farligt. Har gjort en hel del nu, ska försöka posta en bild senare.

12 Dec 2012

Är det någon som kommer in på serven nu mera?

Försöker logga in, men får "End of Stream" hela tiden.

Skulle vara kul om någon kanske kunde hosta en så vi kanske kunde köra, för jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att köra själv...

14 Dec 2012

Här kommer uppdaterad bild. Set bara jätterörigt ut. Massor av redstone enegines. XD

Till vänster har vi de vanliga maskinerna, macerator, furnace, extractor, compressor ihopkopplade med rör och grejjer. Till höger är en liten uppsättning för att göra circuit, för man använder så jäkla många. Och ut genom fönstret ser man mina tanks med olja, fuel och vatten.

18 Dec 2012

oh yea en tupp! Faktum är att det är min boat-launcher men när jag byggde den i sten så insåg jag att formen påminde om en höna så jag byggde om den i wool och la til några få detaljer.

Man trycker på en knapp under hakan så kommer det vatten från mellan benen på den och så forsas man ut på havet. :D

Mekanismen är kopierad härifrån:

Senast ändrad:

Trådstartare #132

Nice!

Kan man få fråga om seeden samt location till ön?

Här borde vara allt du vill veta:

Grottsystemet under är fantastiskt med flera raviner och långa grottor.

Senast ändrad:

19 Dec 2012
Trådstartare #134

Tackar! Såg ut som en dunder-najs ö!

Någon dag framöver får jag testa!

Ja jag spawnade lite halvt otrevligt strx utanför kartan i öst vid två stora thaumcraft-angripna fält. Jag samlade på mig lite basic saker som en alchemical bag och lite grundläggande resurser, rubber, sugar canes, saplings, bed etc. och sen gav jag mig ut för att hitta något bättre ställe. Jag gick åt väster och märkte att det inte fanns så mycket mer åt det hållet, det hade börjat mörkna så jag tänkte att det var lika bra att slå läger där. Åt öster bortanför mig spawn verkade det vara öken så jag orkade inte leta ditåt.

20 Dec 2012
Trådstartare #136
↗ till inlägget

Ja jag spawnade lite halvt otrevligt strx utanför kartan i öst vid två stora thaumcraft-angripna fält. Jag samlade på mig lite basic saker som en alchemical bag och lite grundläggande resurser, rubber, sugar canes, saplings, bed etc. och sen gav jag mig ut för att hitta något bättre ställe. Jag gick åt väster och märkte att det inte fanns så mycket mer åt det hållet, det hade börjat mörkna så jag tänkte att det var lika bra att slå läger där. Åt öster bortanför mig spawn verkade det vara öken så jag orkade inte leta ditåt.

Kommer seeden bli konstig om jag kör tekkit måntro?
21 Dec 2012

Nä det tror jag inte. Bara det att typ vulkaner, olja etc spawnas in i efterhand så antagligen har du lite andra oljefält etc än vad jag har.

6 Jan 2013

Någon som vet hur man sätter igång en Mass fabricator? Har Scrap, jag har MFSU och EUn för det, men inget händer.

Det ska bara vara att köra in ström i den så ska den lilla procentmätaren ticka.

↗ till inlägget

Det ska bara vara att köra in ström i den så ska den lilla procentmätaren ticka.

Spelar det någon roll från vart strömmen kommer in?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in