💬
Logga in
Fuska.se

Nya Medlemmar?

23 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Varje dag registreras det ett X antal nya medlemmar här, så har det alltid varit, eftersom vi nu är 46447 st. Men knappt en 1/100 skriver något i forumet, eller ens är inloggade någon gång. Så är det vanliga människor som reggar en massa onödiga konton eller är det bot som admin har satt in bara för att sidan ska se mer aktiv ut? Bara undrar :cool: :medieval: :bah: :evil: :wub:

(varför får jag inte ha så många smilies?)

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Det är :P väl ganska många :D som bara intresserar sig :ph34r: för fusken. ;: För forumet händer det knappt nånting i <_<

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3

Ja, men varför då regga sig, vanliga människor reggar sig inte så fort de anländer till en ny sida. Lite onödig fakta så är det 30555 medlemmar som har skrivit 0 inlägg, och sen massa som har skrivit 1 inlägg. :wub: :lol: :) :P :o

förövrigt verkar dte som max antal smiles är 5/inlägg

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Kaos. Det kanske är nån förbrytare som håller på att göra tokmånga konton för att det ser fräckt ut. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Och max antalet smilysar är 5 tråkigt man vill ju han en smily efter varje ord

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Antagligen för att själva lägga upp fusk, eller kommentera andra fusk

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Antagligen för att själva lägga upp fusk, eller kommentera andra fusk

åfan så kan det vara, vem nu pallar att regga för att copy-paste från någon annan fusksida. :blush: :ng: :iluvff: :sorcerer: :thanks: . Men å andra sidan är det väl knappast 30555 st?

26 Jan 2013
Nivå 13 · Mästerfuskare

Jag får det till 30573 användare som aldrig har skrivit ett inlägg. Med tanke på att forumet har funnits i exakt 3400 [inlägg 2 i forumet] dagar nu så innebär det att ca 9 medlemmar registrerar sig per dag utan att någonsin skriva något. Jag kan hålla med dig om att det känns som en rätt hög siffra eftersom det ändå är ett snitt, men jag ställer mig ändå tveksam till att mycket är botar som har reggat sig. Jag har också svårt att tänka mig att admin skulle bry sig så mycket om sidan att han faktiskt skulle göra en bot.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #8

Så det var alltså första tråden då? Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser hur admin beter sig på sida 3 -_- . Men också anledingen till att detta forum har dött.

Förövrigt: <_ < <_< = : glare: :glare:

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Så det var alltså första tråden då? Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser hur admin beter sig på sida 3 -_- . Men också anledingen till att detta forum har dött.

Förövrigt: <_ < <_< = : glare: :glare:

Det var 10 år sen och admin var bara 16. Lite väl hårt att bedöma senaste 2 åren efter ett inlägg som admin skrev för 10 år sen.
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #10

mm, visst men sen var det ju ett antal moderatorer som fortsatte i detta sätt. har själv fått 1 eller 2 varningar för att jag skrev onödiga inlägg i spamforumet, 2 varningar för att jag som nybörjare bumpade gamla trådar. Totalt har jag fått 6 varningar men endast 1 tillsägelse, och den fick jag efter 2:a varningen.

Senast ändrad:

27 Jan 2013
Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Hur får du det till 46447 medlemmar när jag har medlemsnummer 48966? :P Den med högst medlemsnummer just nu har 104461 och då är det väl minus en hel del pga avstängningar..

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #12

Tog minna siffror från det här:

Forumstatistik

Våra medlemmar har gjort totalt 1624568 inlägg

Vi har 46453 registrerade medlemmar

Senaste medlemmen är Nickodemus

Flest användare online var 539 st den 25/06-2007 14:14:39

Men du har rätt, bannade medlemmar räknas inte in i den statistiken :o . Vilket betyder att admin har bannat 57918 medlemmar på de cirka 3400 dagar som forumet funnits, vilket blir otroliga 17 medlemmar per dag.

Admin loves his banhammer :wub: :wub: :wub: :wub:

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark
↗ till inlägget

Tog minna siffror från det här:

Forumstatistik

Våra medlemmar har gjort totalt 1624568 inlägg

Vi har 46453 registrerade medlemmar

Senaste medlemmen är Nickodemus

Flest användare online var 539 st den 25/06-2007 14:14:39

Men du har rätt, bannade medlemmar räknas inte in i den statistiken :o . Vilket betyder att admin har bannat 57918 medlemmar på de cirka 3400 dagar som forumet funnits, vilket blir otroliga 17 medlemmar per dag.

Admin loves his banhammer :wub: :wub: :wub: :wub:

Haha 17/dag...
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #14

I snitt ja. Men med tanke på att ingen har blivit bannad på ett tag kan man ju anta att det var 25+/dag för några år sedan :o

Nivå 13 · Mästerfuskare

Fast de flesta "bannade" är ju folk som registrerar sig, får ett medlemsnummer, men sen inte aktiverar sitt konto inom 30 dagar varpå det automatiskt tas bort. Admin har dessutom gjort räder mot folk som har suttit med utländsk IP (Proxy) etc. Jag tycker det är bra att gamla medlemmar rensas bort som inte har skrivit något, så blir fler användarnamn tillgängliga. Väntar fortfarande på att "Davve" ska bli ledigt så jag kan byta.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Fast de flesta "bannade" är ju folk som registrerar sig, får ett medlemsnummer, men sen inte aktiverar sitt konto inom 30 dagar varpå det automatiskt tas bort. Admin har dessutom gjort räder mot folk som har suttit med utländsk IP (Proxy) etc. Jag tycker det är bra att gamla medlemmar rensas bort som inte har skrivit något, så blir fler användarnamn tillgängliga. Väntar fortfarande på att "Davve" ska bli ledigt så jag kan byta.

Fast om man skulle känna att man vill komma tillbaka, så skulle det ju vara surt ifall man hade förlorat allt på sitt konto och börja om på nytt igen.
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #17

Inte mycket att förlora om man har gjort 0 inlägg :lol:

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

Fast om man skulle känna att man vill komma tillbaka, så skulle det ju vara surt ifall man hade förlorat allt på sitt konto och börja om på nytt igen.

Om det är frågan om att namn ska bli lediga så finns det bättre lösningar än att ta bort dessa konton, kan jag hålla med om. Man skulle t.ex. kunna göra så att konton som vart inaktiva en viss tid får sitt namn återställt och blir tvungen att sätta ett nytt. Om de har bestämt sig för att komma tillbaka det vill säga. Om detta nu är möjligt att fixa rent tekniskt, det vet jag inte, sedan beror det ju även på vilken plats en sådan här uppdatering skulle komma på admins prio-lista.
28 Jan 2013
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Inte mycket att förlora om man har gjort 0 inlägg :lol:

Jag menar äldre aktiva medlemmar. ;)
Nivå 13 · Mästerfuskare

Med lite matematisk finess borde det inte vara så svårt att fixa en funktion som tar bort medlemmar som har varit inaktiva efter en viss tid beroende på hur många inlägg de gjort totalt. t.ex. typ om man är #2 kanske man tas bort efter ett år, #5 efter 5 år och #9 efter 10 år eller något åt det hållet. Fast jag håller helt med Rapto efter att ha läst hans inlägg att det är ju givetvis en extremt mycket bättre lösning att gamla inaktiva medlemmar får sina användarnamn nullade.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in