💬
Logga in
Fuska.se

Wasd Fuska.se Addon

82 svar · startad

↗ till inlägget

För att värma upp så gjorde jag ett script som läser av startsidan varje minut och visar ett popup när det finns nya inlägg :)

Här är källkoden om nån är intresserad: http://pastebin.com/0ErA5guY

Funkar asbra så länge sidan är så inaktivt som den är nu. :P

Kan bli jobbigt om det blir aktivt igen. Själv kör jag ReloadEvery på "visa nya inlägg".

4 Sep 2011

Någon aning när "sommaruppdateringen" kommer, det är ju trots allt höst (?).

@WASD Det du håller på med verkar vara grymt bra, hoppas inte "sommaruppdateringen" förstör något för dig!

Senast ändrad:

Trådstartare #23
↗ till inlägget

Någon aning när "sommaruppdateringen" kommer, det är ju trots allt höst (?).

@WASD Det du håller på med verkar vara grymt bra, hoppas inte "sommaruppdateringen" förstör något för dig!

http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=153693

augusti-september

Att skapa någon funktion som sparar data tillgänglig för alla (gilla eller rep) kan blir krångligare än jag trodde. Som jag visste tidigare måste jag ha en egen server men tidigare när jag hållit på med AJAX så har det krånglat då man gör "cross server" förfrågningar.

Det lär inte bli svårare att utveckla så länge inte admin lägger in överdrivet med ajax. Scriptet jag gör körs när sidan laddats klartt. Anledningen till att youtube-knappen inte funkar på snabb-redigering är att den kommer fram efter att sidan laddats.

11 Mar 2013
Trådstartare #24

Hej på er! Nu när sommaruppdateringarna som vi väntat på i så många år äntligen är här så tänkte jag bumpa den här tråden. Kom med förslag som ni skulle vilja se som admin ej planerat att göra. Jag håller en lista på förslag i första inlägget som jag själv börjat fylla i.

Senast ändrad:

12 May 2013
Trådstartare #25

Tiden går snabbt framåt och vi fortsätter arbetet med WASD Fuska.se Addon. Arbetet har nu övergått till kodningsstadiet och man kan säga att det är näst sista fasen innan fullversionen förhoppningsvis är klar för lansering. Nu finns en testversion tillgänglig!

Downloadlänk i första inlägget. Just nu är enda funktionen att visa medlemmars ålder vid inlägget. Rapportera buggar.

Senast ändrad:

Dave37 gillar det här

Går det utan linux?

Trådstartare #27

Det stödjer alla bra webbläsare samt IE 9 och uppåt. Operativsystem spelar ingen roll.

↗ till inlägget

Det stödjer alla bra webbläsare samt IE 9 och uppåt. Operativsystem spelar ingen roll.

Kunde inte lägga till i webbläsaren. 

Trådstartare #29

Ladda ner det och dra in det i webbläsaren. Chrome ska tvära och inte ens fråga om man vill installera det utan bara säga nej. Jag behövde gå in på Extensions-sidan och dra in det där.

Får samma meddelande.

Trådstartare #31

Gå till chrome://extensions/ och dra in den där... Jobbiga chrome.

Nu  det fungerade. 

Märkte dock att det inlägget man skrev senast inte stod år vid. Om man inte uppdaterar.

Senast ändrad:

WASD gillar det här
Trådstartare #33

Tack för buganmälningen. Men det är ett så litet problem som kräver för mycket energi för att lösa. Det är trots allt bara sin egen ålder man missar efter att ha postat något, och allt är normalt när man laddar om.

Senast ändrad:

13 May 2013

Kanske är bättre att istället för att visa -- när ålder inte är inställt, inte visa något alls?

Ser bättre ut, enligt mig.

Trådstartare #35

Har funderat på hur det ska visas då, och vad som ska stå ifall någon bara visar ålder men inte kön eller tvärt om.

Hade nog varit grymt ! Bumpar så jag kan läsa i tråden mer när ja kommer hem (sitter med mobilen)

Skitbra gjort WASD!

WASD gillar det här

Det verkar endast visa ålder, och ej kön för mig.

http://i.imgur.com/u1CgBcp.png

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det verkar endast visa ålder, och ej kön för mig.

http://i.imgur.com/u1CgBcp.png

För mig visar den både kön och ålder :/

Trådstartare #40

För mig visas också både kön och ålder för dig. Edit: Har du forumet inställt på annat språk kanske? Edit2: Fast det är ju bara din egen info som inte visas så då har jag ingen aning. Min egna visas korrekt.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in