Hoppa till innehåll

Wasd Fuska.se Addon


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Vet inte hur FoxyTunes är uppbyggd så jag kan inte svara på det. Jag kanske tar och tittar på det snabbt men javascript som jag tänkt använda stödjer inte att kommunicera med övriga program på datorn så vitt jag vet. Bara om det programmet är en http server. Det kommer behöva en massa extra program installerat och bli för krångligt antagligen.

Då skulle addonet behöva scanna av ens inlägg hela tiden och kolla om någon svarat på det. Det kommer bli opraktiskt och ta mycket kraft på sidan. Admin skulle däremot kunna göra det enklare. Jag har inte möjlighet att köra en kod varje gång ett nytt inlägg postas som admin har.

 

Jag använder Visa nya inlägg för att följa med i trådar jag tidigare postat i. Ikonerna med ett halvt + nere i högra hörnet har du postat i tidigare.

Var hittar man den knappen förotum i din länk? Kan inte hitta den :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var bara försiktigt nu WASD, visserligen är det ok att prata om det, men det finns en regel som säger att man inte får använda fuskas funktioner på annat sätt än admin har tänkt, så innan du faktiskt börjar göra något är det bäst att du dubbelkollar med honom.

Fast om jag gör en rep-funktion så är det min funktion och inte fuskas :) Men jag har ändå tänkt vänta på admin innan jag börjar utveckla något.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att värma upp så gjorde jag ett script som läser av startsidan varje minut och visar ett popup när det finns nya inlägg :)

 

 

Här är källkoden om nån är intresserad: http://pastebin.com/0ErA5guY

Funkar asbra så länge sidan är så inaktivt som den är nu. :P

 

Kan bli jobbigt om det blir aktivt igen. Själv kör jag ReloadEvery på "visa nya inlägg".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Någon aning när "sommaruppdateringen" kommer, det är ju trots allt höst (?).

 

@WASD Det du håller på med verkar vara grymt bra, hoppas inte "sommaruppdateringen" förstör något för dig!

http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=153693

augusti-september

 

Att skapa någon funktion som sparar data tillgänglig för alla (gilla eller rep) kan blir krångligare än jag trodde. Som jag visste tidigare måste jag ha en egen server men tidigare när jag hållit på med AJAX så har det krånglat då man gör "cross server" förfrågningar.

 

Det lär inte bli svårare att utveckla så länge inte admin lägger in överdrivet med ajax. Scriptet jag gör körs när sidan laddats klartt. Anledningen till att youtube-knappen inte funkar på snabb-redigering är att den kommer fram efter att sidan laddats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Skrivet (redigerat)

Hej på er! Nu när sommaruppdateringarna som vi väntat på i så många år äntligen är här så tänkte jag bumpa den här tråden. Kom med förslag som ni skulle vilja se som admin ej planerat att göra. Jag håller en lista på förslag i första inlägget som jag själv börjat fylla i.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...