picto chat med microfonen för när jag testa med min kompis så hörde man inget och till vad ska mic vara egentligen ?
Kan Man
Kanske även för att spela in.Men menar du Pitochatten som redan finns i DS eller det där chatt spelet?
Det funkar inte på PictoChat(Nintendo hade inte sagt nåt om det så det är konstigt att så många trodde det).
Men det kommer några Chat spel som man kanske kan använda microfonen med.
va dåligt jag som ville prata utan att betala 500 på ett chat spel när man ändå får ett inbygt
Aja... miken var ju gjord för att man skulle kunna ha spel med röststyrning/röstigenkänning... men jag tror nog Nintendo kommer att släppa ett chattporgram som även stödjer mik..
Dom sa ju att en del spel skulle vara röst styrda
advance wars DS skulle vara röststyrt tror jag :cool:
Yoshi touch and Go ska man kunna använda mikrofonen på sen ska det gå på Wario Ware: Touched också.
Kommer säkert komma till fler spel ;)
Läste på IDG's forum att på the sims för DS skall man kunna blåsa ut ljusen på en tårta via att blåsa på skärmen, då kontrollerar DS flukuteringarna på skärmen, samtidigt som den checkar micen...
Är inte säker på detta dock...
↗ till inläggethaha nej det är inte the simsLäste på IDG's forum att på the sims för DS skall man kunna blåsa ut ljusen på en tårta via att blåsa på skärmen, då kontrollerar DS flukuteringarna på skärmen, samtidigt som den checkar micen...
Är inte säker på detta dock...
det kommer inte ens till ds
men Project Rub( Feel the magic)
har en tårta som man ska blåsa ut och sånt :P
Någon tredjeparts tillverkare skulle skapa ett spel som funkar som en mobiltelefon fast gratis.
Vet nån var man kan köpa en mic??? och vilka spel man kan/kommer kunna använda micen till?
Om du har Nintendo DS så har du micen.
Nintendogs ska man kunna vissla på hundarna och sånt
Resident Evil: Deadly Silence har jag hört att man blåser bort giftnoln och ger mun-mot-mun metoden med miicen
dåligt att de inte har gjort miken till pictochat för jag o min kusin prova genom miken o det funka ej :(
Synd. Man måste köpa ett chattspel för att kunna andvända mickron. Men den borde ju funka i pico...
↗ till inläggetYoshi touch and Go ska man kunna använda mikrofonen på sen ska det gå på Wario Ware: Touched också.
Kommer säkert komma till fler spel ;)
nintendogs <_<
↗ till inläggetVet nån var man kan köpa en mic??? och vilka spel man kan/kommer kunna använda micen till?
Micken är inbyggd i DS:en ju
man kommer kunna använda den till många spel
Metroid Prime Hunters ~ Friends And Rivals ~ skapa game ~ håll inne X för att snacka :D jag har gjort det med HotShot:>