har läst och JV är konstiga
Big Bang!
:o jag trodde du bara var nån som var religös, mer som de flesta religösa i sverige är,firar jul, går ikyrkan på söndagar osv.... där ghjorde du mej värkligt förvånad :P
men att inte fira jul... räcker med vanligt kristen för mig
mm det är sjukt, jul ska förknippas med Jesus inte nån j*vla tomte
nej, det är idiotiskt tycker jag vad för nåt firar ni då?
det låter okej, jag tycker att skiljsmässor är dåligt, har man gift sig ska man hålla ihop.
okej jag ska inte läsa där
jag tycker man kan skilja sig om tex mannen behandlar kvinna illa, inte för att man tröttnar på varandra
Har ni i Jehovas vittnen någonsin tänkt på att kanske fler vill gå med i er religion om ni inte går och knackar dörr och snacker så j*vla mycket skit?
Alla kristna är puckade, typ.
de är de som inte är kristna som är puckade, de får inte komma till guds rike, det blir inte kul för er då...
inget ont om Zadravo men jehovas vittnen kan vara as jobbiga, hatar när de kommer o knackar på och vägrar gå..... spelar ingen roll hur många gånger man drar igen dörren i anskiktet på den, de bara ringer på ingen..... nu kanske inte alla är så men vissa är värkligen asjobbiga
Vi hade också några Jehovas vittnen som alltid kom och ringde på. När vi skaffade en hund har de inte kommit mer (vi skaffade inte hunden för att bli av med dem, men ändå).
Xade:Seriöst, vem vill komma till "gudsrike" om det skulle finnas hoppas jag få en plats i h*lvetet hellre.
Så om vi säger så att gud finns, betyder det då att vampyrer, älvor, sagoväsen och liknande oxå finns?
En sak är jag i alla fall riktigt säker på och det är att jag tror mer på vampyrer än gud.
Klart att det var Big Bang som den kallas gjorde så att jorden blev till. Inte var det någon gud.
jag lyssbade jätte länge, men när jag bett dom gå snällt nåra gånger så tröttna jag och drog igen dörren....
det e väll ok om de knakar på ibland, så läge de inte blir påträngande
jo,de kan ju försöka, men jag kommer inte att gå med i jehovas vittnen iallafall :P
↗ till inläggetXade: Du vet inte vem som kommer med i Guds rike, det vet Gud.
Guggo: Det var ju fel av dem att stanna kvar och tjata men det var inte sjyst av dig att bara smälla igen dörren i ansiktet på dem... Lyssna istället på vad de har att säga, de är inte för intet vi knackar dörr.
Selene: Jag vill komma till Guds rike, vem vill inte leva på jorden för evigt i fred...?
Ärligt, tror du mer på en "sagofigur" som vampyren än på Gud...?
När ska ni få in i skallen att det inte finns nån gud..det var f*n ba en hjärntvättad gubbe för typ 2000 år sedan som sprang runt o svamlade om att det skulle finnas en så kallad "gud".
förmodligen kommer han aldrig lära sig, zadravo är helt obildbar :P
självklar är du inte oblidbar, jag skojade bara, vad jaj menade var att du troligen aldrig kommer tänka som jag, vad jag än säger....... och för min del får du vara jehovas vittne, det gör mej inget...... du kan tillhöra en domedags sekt eller vad f*n somhelst för skit, alla får tro vad dom vill..... och även om du nu är ett jehovas vittne så så är du inte helt blåst, har faktiskt hört dej säga en hel del vettinga saker.......
ber om ursäkt för köns förvexligen :visslar:
↗ till inläggetJag undrade vad du menade med "snacka skit". Fly inte.
Varför tycker du att "alla kristna är puckade, typ"?
Och vad menas med "typ"? Hur kan någon vara typ puckad? :P
Kristendomen saknar relevans, man hittar massor av fel i Bibeln om man letar. Adam och Eva blev 900 år m.m Det är bara en sago/propaganda-bok.
Det jag menade med skitsnack. Och alla kristna är puckade, för det mesta, eftersom dom bara stänger igen öronen när någon försöker påvisa något annt.