💬
Logga in
Fuska.se

Big Bang!

628 svar · startad

Moderator Moderator

Zdravo: jag vet att man inte kommer till Guds rike om man inte tror på han i alla fall

Jelly: Adam och Eva kan visst blivit 900 år

Selene: Du är konstig om du tror mer på vampyrer

Xade: vad är det som är så konstigt? Det verkar ju som att du tror på "gud" Varför kan inte jag tro på t.ex. vampyrer och dylikt.

Spirtual: bra sammanfattat!

jo tack jag vet vad jehovas vittnen är.... (inte en domedags sekt.....)

det finns ju lika många bevis för att gud finns som att vampyrer finns.... (men ingenav dem finns på riktigt)

16 Apr 2005

folk som har sett dem....... kom med ett konkret bevis för att gud finns (inte typ: vi lever eller nåt sånt )

Jesus kasnke aldrig fanns och då fannas aldrig gud

↗ till inlägget

OK, jag tar lite andra "bevis". När Jesus var på Jorden gav Gud honom kraft att göra underverk. Var skulle den kraften komma ifrån om inte Gud gav den? Hur kommer det att det som står i bibeln har hänt? Enbart människor kan inte förutspå.

Ok, bevisa att Jesus fanns. Bevisa att han gjorde underverk. Bevisa att det som står i bibeln har hänt.

Moderator Moderator

Det finns en bok som heter bibel koden. I den står allt som kommer hända. Det är en slags tolkning av bibeln. Översätter man den Latinska bibeltexten till något speciellt språk (minns inte vilket) och sen skulle man göra något mer så får man fram vad som kommer hända. Det stod om World Trade Center innan det hände, det står att det blir världskrig 2006, blir det det kom ihåg att jag sa det. Men det som ni ska oroa er för är att ni inte blir hämtade av Jesus. På Jesus tid lovade han att komma tillbaka och hämta hem de snälla. (Hem=Guds rike). Det händer inom 20 år. Det har skrivits en bok om detta som heter Lämnad Kvar (om jag minns rätt). I den står det hur det ungefär kommer bli. Personer börjar plötsligt försvinna. Spårlöst. Alla troende kristna och judar hemtas hem. Resten blir kvar här när h*lvetet brakar loss. Krig, sjukdomar, naturkatastrofer med mera kommer inträffa. Dock kan man få en andra chans om man ångrar vad man gjort och blir troende. Men det tar ett tag. När detta händer och ni otroende blir kvar här kanske ni inte är så stöddiga längre. Ni ska få se att det händer.

Kom ihåg att det blir världskrig nästa år. Kom ihåg att jag sa det.

↗ till inlägget

Raest: Folk har sett att Jesus var på jorden och gjorde underverk, och det står i Bibeln. Jag tror på Bibeln. Allt där är sant så varför skulle inte det vara sant?

Folk har också sett vampyrer, och... Om jag inte har fel, så finns det även en "helig" skrift för vampyrer och då kan jag också göra samma påstående som du; Allt i den är sant, så varför skulle det inte vara sant? o.o;;

För det första; Så tillber inte vampyrer någon eller något, dom är sina egna gudar, men dom följer ändå en religon. "Test Everything.

Believe Nothing." är ett av dom mer kända talesätten när det kommer till just vampyrernas religion

För det andra; Så, finns det 7 kapitel i vampyrernas Bibel:

The Vampire Creed

The Dragon Speaks

The Calling of the Undead Gods

The Secret Methods of Vampirism

The Predator of Humans

The Book of Dreaming

The Coming Apocalypse

Och den existerar precis lika mycket som den kristna bibeln...

Och en av dom många anledningar till att den vampyriska religionen inte är stor alls, är för att den inte vart laglig, förrens 1989.

Om det är något mer du vill veta, så fråga bara. ^___^

Vill också tilläga att den vampyriska religionen inte har något med s*tanism att göra. x.x;

Senast ändrad:

17 Apr 2005

okej, jesus har funnits, det erkännre till och med jag (och många forskare) han var profet, som gick runt med sina lärjungar...... men att han gjorde underverk och är gud som är bara påhitt

vampyrer finns !...... vampyr fladdermöss :P

Jo Jesus kan ju ha funnits, men alla underverk och sån är ju säkert bara påhittat

Och Vampyrer finns inte

Men finns det det nåt som vissar att jesus fanns?

Inte för att jag tror på jesus, gud och m.m

Om nu någon kristen läser någon annan bok en bibeln så förstår dom hur det är. Tex Josefaus, tror jag han hette, skrev en bok om Jesus.

"Visst fanns det nån som hette Jesus, men några underverk gjorde han inte. Bara påhittade i efterhand, mest för att tjäna pengar och sprida propaganda..."

Typ så står det.

Det är ju som en historia nån har skapat om Jesus

Han fanns (kasnke) och alla trode han kunde göra underverk och så.

Då var det nån författare som skrev att han hade gjord massa underverk bara för han var omtyckt av folket

Religionen har varit tvungen att ge vika för vetenskapen tidigare och det kommer den förmodligen att få göra i frågan om Big Bang också. T.ex. trodde man tidigare att solen snurrade runt jorden och kyrkan ville först inte medge att det inte var så, utan de var bestämda i sin uppfattning om att Gud skulle ha satt människan i universums mitt (ha ha ha ha).

↗ till inlägget

Trollungen: Ja, Bibeln visar att Jesus var på Jorden.

Jesus gjorde underverk för att hjälpa folket och för att visa att han verkligen var Guds son.

Som sagt, Jesus har funnits, men han gjorde knappast de undervärk det står om. Detta förklarar bla. Josefeasu i sin bok. Den är väldigt mycket mer trolig än bibeln, enligt mej iaf.

18 Apr 2005

Ingen som upplevt "underverken" lever längre och kan vittna om dem.

Jesus har funnits. Det är bevisat, sant och allt vad det heter. Hans under och också inträffat, förmodligen i en liite klenare version än dom som berättas i bibeln. Jesus skapade sin egen Gud, smittades av sin egen påhittade sjukdom och blev allt troende. Det som bara var slumpar blev tillsist Gud. Jesus son, inte farsa.

ok sorry tror ej på att nån däruppe sitter och gjorde hela universum på 7 dr det går inte

Alla troende och dom som försvarar gud på det här forumet verkar lite trögtänkta. Ni tror stenhårt på att gud finns och ni tycker att dom som inte tror på gud är typ korkade eller någor.

Men om vi säger att jag tror på vampyrer eller mörka krafter som jag hellre tror på än gud och jesus. Då borde ju ni som tror så stenhårt på gud aceptera att jag tror på något annat och inte kritisera mig för det. För ni gör ju samma sak mot mig som jag och många andra icke kristna gör mot er.

När jag var mindre trodde jag på något bättre som gud eller något åt det hållet. Jag vet jag är inte jätte gammal men jag har redan lärt mig att jorden är ett h*lvete och det gör att jag hellre tror på "den onda sidan" eller vad man nu ska kalla det.

tänk på att vamyrer finns !..... vampyrfladdermöss :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in