💬
Logga in
Fuska.se

Gud

226 svar · startad

jag har faktiskt -.-

vaddå :huh:

Det där vill vi vet lite mer om.

↗ till inlägget

vaddå :huh:

det mellanmjölk skrev -.-

vad hände då om du har råkat ut för nåt dom gud gjorde

--...--

han har gjort massa saker... t.ex. ibland för jag jätte ont i ryggen och då ber jag till han om att han ska göra så det försvinner...dagen efter är det putsväck

hur vet du att det är gud som gör det?

13: Man får ju tro vad man vill, men jag tror inte att det var gud som tog bort din ryggvärk!

Jo en gång ber jag till gud om att ett avsnitt ska visas på Bumbibjörnarna så gör det det.

men jag tittar inte på det.

Bara testar min tur.

Senast ändrad:

käre gode gud, ge mig en ny dator, amen..... ohh, där kommer ju en farandes, .... nej vänta, det var bara en mås som sket...... var det bevis nog på att gud inte finns

Jag tror inte att gund fins. Hur troligt är det???? Om det nu Gud skulle finas, och han skapade gjorden och alt liv och så. Men vem skapade gud då??? Svara på det den som kan!!

jesus, såklart :huh:

1 May 2005

Om man kunde be till gud och få vad som helst så skulle ju alla vara rika ingen skulle behöva jobba, alla skulle vara friska, alla skulle vara odödliga osv. Då skulle aldrig någon dö och jorden skulle typ översvämmas.

Vad exakt menar du med det?

jag vet inte om jag tror på Gud :P

↗ till inlägget

jesus, såklart :huh:

Hur f*n :evil: kan JESUS ha skapat gud???? Jesus är ju för f*n guds sån. Gud fans innan Jesus.... Ringer det någon klocka smart skalle.....

Gud fins inte... om han fins så måste någon ha skapat honom... Gud kan ju inte ha ploppat upp ur toma inte. :visslar:

2 May 2005

Okey.

↗ till inlägget

Basse: Ingen skapade Gud, han har alltid funnits. Precis som att vi inte riktigt kan förstå att rymden är oändlig kan vi inte riktigt förstå hur Gud alltid har funnits.

Om man vet allt bakom det hela är det säkert enkelt att förstå, men vi kan inte förstå i så stora mängder att vi "minskar ner det" till våran kunskapsförmåga, till vårat, kan man säga "språk", det andra "språket" är mer detaljerat så det språket förstår vi inte. Ungefär som när du förklarar för ett litet barn, du berättar inte allt för att dess hjärna kan inte förstå allt, du gör en mindre version utav der hela.

Tror du på gud eller????? Tror du på djävulen :evil: också?????? Hur vet du att gud finns???? Det låter som om du är gud............

Isf är gud lite dum? Skulle det inte vara smartare att skapa en planet befolkad med samma s.k "kunskapsnivå" som han så de kan förstå hans religion?

Själv är jag ateist och pessimist för alla som undrar. Dessutom ser jag det som min livsuppgift att "upplysa" alla religiösa typer om att gud bara existerar i deras hjärnor, ja det är det som gör att folk blir religiösa. Att de inte kan acceptera döden, eller vetenskapen....

Förövrigt så har jag oftast överseende med religiösa människor så länge de inte försöker pracka på mig skiten. Och ytterligare ett ja (innan ni frågar) jag firar jul påsk osv. pga tradition och inte av religiösa skäl. Och tillsist så ja jag har läst bibeln. den var en intressant historiebok, full av spännande berättelser och påhittade sagor :lol: .

Jag var med om Guds under när jag fick börja den här j*vla blatte skolan jag går på :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in