💬
Logga in
Fuska.se

Vad Blir Jordens Undergång?

349 svar · startad

Nivå 2 · Novis

Jag tror på att Ozonlagret kommer brista sedan kommer klimatet bli varmare och polerna smälter så det blir översvämmningar i dom städerna kring kusterna i världen.

Eller så blir det väll som i filmen The Day After Tomorrow.

Jorden kanske gårunder nu snart vem vet? :rolleyes:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jorden kanske gårunder nu snart vem vet? :rolleyes:

Om det händer på dem sätt man tror så, nej.

Men om det t.e.x kommer UFON som släpper ut supergiftiga avgaser så visst.

Nej, skoja, men om det kommer enligt mig int hända de närmaste 200 åren.

13 Aug 2005
Nivå 7 · Fuskare

Eftersom det är bevisat att einsteins teori(e=mc2) är felaktig så måste forskarna göra om massa med data.

Jag tror att människans undergång blir... just det lunarstorm.

Ne skojja bara jag tror att människans undergång blir människan

å jordens undergång blir nog att jordens inre smälter å sprutar upp på jordskorpan och smälter den.

14 Aug 2005
Nivå 7 · Fuskare

jag tror att en komet utplånar oss... det är störst chans

Nivå 0 · Nykomling

Jorden kommer med all säkerhet att drabbas av en livsfarlig lättspridd sjukdom som kommer at ta död på åtminstånde en halv miljard människor. Detta behövs eftersom vi är för många människor på denna planet.

Jordens undergång lär bli den vi själva skapar genom miljöförstöring. Annars är det troligt att det är en komet som kommer att träffa jorden som kommer att bli vårt slut.

Nivå 4 · Lärling

speccielt i kina förresten terminator står här o snackar nåt om jorden undergång om 5 miljarder år ha ska släcka solen med all jordens vatten :P guggo d e dags att börja tro på nanoteknik nu kommer du ihåg den tråden??

Senast ändrad:

17 Aug 2005

För andra gången:

Vi kan inte bli utplåna av en komet,forskarna har kommit på att man skickar ut en satelitt i rymden och gör hål i kometen så den faller ur omloppsbanan.Så enkelt är det

Jag såg direkt sändning på när en satelitt kör igenom kometen Temple II,och den föll ur omloppsbana.

Och att ozonlagret kommer förstöras,jo,kanske det,hoppas att vi slutar med företag som släpper ut gas och vi har kommit på flygande bilar tillsdess.

Kanske rymdvarelser,vem vet,men jag tror 50% att dem kommer att utplåna oss och 50% att dom inte utplånar oss,varför?Se och lär:

1.Tänk om vi besegrar dom?

2.Innan dom kommer till jorden har vi säkert utplånas.

3.Om dom bor på en annan galax,borde dom har super-duper-kosmisk-balla-morsan-Bean-hyperbensin.

4.Tänk om vi blir vänner med rymdvarelserna?

5.Tänk om rymdvarelserna kör fel och åker mot solen och bränns upp?

6.Dom kanske kör till Pluto och fryser ihjäl?

7.Dom kanske är för små för att utplåna oss?(Jag menar,om det kommer små gubbar som har pistoler som känns som ett myggbett,hur lätt är det att besegra dom då?)

Nivå 0 · Nykomling

Sättet vi lever på

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

För andra gången:

Vi kan inte bli utplåna av en komet,forskarna har kommit på att man skickar ut en satelitt i rymden och gör hål i kometen så den faller ur omloppsbanan.Så enkelt är det

Jag såg direkt sändning på när en satelitt kör igenom kometen Temple II,och den föll ur omloppsbana.

Och att ozonlagret kommer förstöras,jo,kanske det,hoppas att vi slutar med företag som släpper ut gas och vi har kommit på flygande bilar tillsdess.

Kanske rymdvarelser,vem vet,men jag tror 50% att dem kommer att utplåna oss och 50% att dom inte utplånar oss,varför?Se och lär:

1.Tänk om vi besegrar dom?

2.Innan dom kommer till jorden har vi säkert utplånas.

3.Om dom bor på en annan galax,borde dom har super-duper-kosmisk-balla-morsan-Bean-hyperbensin.

4.Tänk om vi blir vänner med rymdvarelserna?

5.Tänk om rymdvarelserna kör fel och åker mot solen och bränns upp?

6.Dom kanske kör till Pluto och fryser ihjäl?

7.Dom kanske är för små för att utplåna oss?(Jag menar,om det kommer små gubbar som har pistoler som känns som ett myggbett,hur lätt är det att besegra dom då?)

Är du seriös? tror du på rymdvarelser... hahaha, tror inte det finns liv nån annanstans i universum!

Nivå 0 · Nykomling

För andra gången:

Bara för att de säger det på discovery eller någon annan liknande kanal så betyder det inte att det är 100 % sant. Läs Illusterar vetenskap så får du bättre information och dessutom inte helt underhållningsfixerad information.

Om en komet skulle ha kollisionskurs med Jorden så är det troligast att vi försöker att skjuta sönder den med kärnvapen eller att vi sätter på någon typ av motor på den (kör en raket igenom den). Dock är det mycket osäkert ifall någon av alternativen skulle fungera. Att smälla av en atombomb bredvid kometen skulle visserligen få kometen att ändra riktning men den skulle också gå upp i fler större delar och risken är väldigt stor att någon av dessa delar träffar Jorden ändå. Att dra en raket rätt igenom eller sätta en stor raket som skall knuffa bort den är otroligt bränslekrävande. Raketen måste vara igång mycket länge för att kunna skjuta Jorden i en annan riktning så frågan är ifall vi lyckas få det att fungera fullt ut.

Läste även en kul grej om att vi kanske kan måla meteroiten i en värmetilldragnde färg eller sätta upp segel som får fart av solens strålar.

Mycket är möjligt på pappret men det är inte mycket som går att genomföra i verkligheten.

Att det finns liv i rymden är ganska troligt men det är som sagt inte så speciellt stor sannolikhet att vi skulle hitta detta liv någonstans i rymden. Universum är för stort för vår lilla civilisation.

19 Aug 2005

Läs Illustrerad Vetenskap?

Ha!Jag prenumerar på den!

26 Aug 2005
Nivå 3 · Lärling

Först kommer dem lite fjantigare teorierna: Lunarstorm bildas till ett imperium och fjortisarna blir för många och då tappar man lusten att leva. eftersom jag inte ser fjortisar som mänskliga på något sätt så kommer dem att vara slutet på mänskligheten.

Och här kommer den vettigare teorin: solen slukar jorden om nu inte jorden pajar av nån annan anledning

men det är knappast trovärdigt. egentligen gick mänskligheten åt helsicke för ca 3 månader sen då crazy frog axel f kom och tog över hjärnorna på folk med svaga viljor som enkelt faller för grupptryck.

slutet på jorden blir inga jäkla terrorister,inga ryssar,ingen meteorit,inget virus....det hela kommer sluta med att ljudvågorna av crazy frogs äckliga ding ding och bram bram ljud kommr paja ozonskiktet och atmosfären kommer inte hålla och alla hjärnor blir fyllda med vaacum och dem få som överlever med vaacum i hjärnan blir fjortisar. vid det laget finns det ingen mänsklighet för sen kommer fjortisarnas barn födas med vaacum i hövvet(precis som dagens fjortisar).

kort sagt: ozonskiktet pajar,atmosfären håller inte längre och fylls med vaacum. allt syre läcker ut. inga växter,inget liv..nada,zero,zip,zilch och nöll!

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

flera tusen meteorer är nära jorden varje dag..... än har ingen träffat

det e inga meteoren bara små stenar meteoren kommer synas rejält nästan skymna solen så när det kommer en meteor märker vi det 1 vecka innan
27 Aug 2005
↗ till inlägget

Först kommer dem lite fjantigare teorierna: Lunarstorm bildas till ett imperium och fjortisarna blir för många och då tappar man lusten att leva. eftersom jag inte ser fjortisar som mänskliga på något sätt så kommer dem att vara slutet på mänskligheten.

Och här kommer den vettigare teorin: solen slukar jorden om nu inte jorden pajar av nån annan anledning

men det är knappast trovärdigt. egentligen gick mänskligheten åt helsicke för ca 3 månader sen då crazy frog axel f kom och tog över hjärnorna på folk med svaga viljor som enkelt faller för grupptryck.

slutet på jorden blir inga jäkla terrorister,inga ryssar,ingen meteorit,inget virus....det hela kommer sluta med att ljudvågorna av crazy frogs äckliga ding ding och bram bram ljud kommr paja ozonskiktet och atmosfären kommer inte hålla och alla hjärnor blir fyllda med vaacum och dem få som överlever med vaacum i hjärnan blir fjortisar. vid det laget finns det ingen mänsklighet för sen kommer fjortisarnas barn födas med vaacum i hövvet(precis som dagens fjortisar).

kort sagt: ozonskiktet pajar,atmosfären håller inte längre och fylls med vaacum. allt syre läcker ut. inga växter,inget liv..nada,zero,zip,zilch och nöll!

Fjantigt.

Männskligheten kommer att hinna reparera ozonlagret.

3:de världskriget, många stora atombomber. någon gång?

28 Aug 2005
↗ till inlägget

3:de världskriget, många stora atombomber. någon gång?

Männskligheten har lärt sig av de två förra världskrigen och koimmer inte att starta ett nytt (såvida inte den maktgalne bush gör det).
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Mänskligheten vet ju inte ens hur dom ska kunna laga det så det kan du glömma!

↗ till inlägget

Man behöver bara komma på hur man ska blanda rätt mangd syre.

Och om alla världens länder låter bli att kriga så kommer det att bli mer resurser över till forskning och då kommer utvecklingen att gå fortare (man kan säkert laga ozonlagret med de resurser vi har nu).

+ att utsläppen i världen är påväg nedåt nu.

Om vi fortsaätter i samma takt så kommer ozonlagret sluta förstöras vid 2050.

Nivå 6 · Fuskare

2050 finns inte jorden längre om vi håller på så här.

Visst, vi har minskat lite på utsläppen men det släpps fortfarande ut för mycket avgaser för att vi ska kunna klara oss i 50 år till.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in