💬
Logga in
Fuska.se

Poker.

62 svar · startad

Trådstartare #1

Såhär utan bredband så fördröjer man dagarna ganska effektivt i att ruinera min far i pokerspel. Fick idén, nu när jag fått tag och låna en dator i några minuter, att man kanske skulle kunna utveckla en pokerhörna, där insatserna är FuskaMynt, man samlar ihop sig tre, fyra stycken sen drar man till Fuska.se's Pokerhörna och gör sig av med en massa Mynt, eller inkasserar och blir stenrik. Dra dit med kompisarna och spela några rundor Knackpoker lixom.

Skulle vara ganska schysst. Och, ja, jag vet att det redan finns pokerspel i spelhörnan, dock inte så exklusiva, och man kan ju inte spela mer än mot en okänslosam dator.

Bara en idé, skulle iallafall höja mina besök på sidan med enorm mycket. Bränna av Admins alla FuskaMynt får man ju inte till chansen varje dag.. ;)

Tänk på saken, kommentera gärna.

(Gärna 2-3 olika sorters poker, då det finns en sjuhelsikes massa varianter som är olika populärt från olika platser i Sverige - och världen).

Jädras bra idé!! Jag gillar också att lira poker, skulle vara skitbra..!

Poker, går mest ut på att luras med ansiktsuttryck/fuska och sånt, vilket man int kan i detta fall.

Trådstartare #4

Mezox, visst vore det en nackdel att inte ruinera folk med att se glad och förhoppningsfull ut när man inte ens har ett par och sedan knacka, men jag tror det skulle funka relativt bra ändå.

Jag är inte mycket till programmerare själv, men jag antar att det inte vore nån större svårighet att kunna anordna en simulator, en bot, som delar ut 5 kort till varje spelare och sedan ersätter de kort spelarna slänger.

(Knackpoker).

Då ska man ju kunna spela Texas hold´em, det är bra!

Trådstartare #6

Texas Hold'em (Som jag inte är värst säker på), Knackpoker och 2-manna Poker var väl det jag hade tänkt mig. Ungefär. Sisådär. Få höra vad hövdningen säger.

Bossen Admin

Iden är god, men det är alldelles för mycket jobb för att utveckla ett sånt spel.

Trådstartare #8

Aha..? Det lär väl ändå vara mycket enklare än när man har en dator som spelar?

Låter helskoj, sen har man ju små, små programmerar-kunskaper som man fått från prao 2 dagar, och lite egenlärd HTML...

Men jag håller med mellanmjölk när det gäller utveckling, att bygga en dealing-bot låter inte så svårt för nån som är van...

Skulle vara skoj om det lyckas iaf! :)

Sen skulle jag ju vilja lära mig Knackpoker nån gång, så regler för de olika pokerspelen skulle vara ett plus... :)

Trådstartare #10

Admin, om jag fixar fram boten osv, vågar du lansera det på din hemsida? ;o

Bossen Admin

Mycket möjligt, bara den fungerar och går att anpassa till fuska.se.

8 Aug 2005

varianten är att köpa in nåt grundscript om det finns... fast det kanske kostar en del...

Trådstartare #13

Ska göra ett försök att få tag i en gratisbot, otherwise skapa en.

Helskön idé! Brukar sitta någon timme och fördröja tiden med texas hold ém på olika sidor. Om det skulle komma till fuska, skulle mitt spelande mångdubblas!

9 Aug 2005

jo det skulle vara lajbans :P

11 Aug 2005

Mycket bra ide! Skulle vara riktigt kul om man kunde köra poker här! :cool:

14 Aug 2005

Kanske nån chatt i spelet också också.

Så man kan chatta samtidigt som man spelar. :P

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Kanske nån chatt i spelet också också.

Så man kan chatta samtidigt som man spelar. :P

Nae, det skulle nog inte vara så bra om någon som vill sabba kommer och säger vilka kort han/hon har :/

Det räcker med ett enkelt kortspel som går att koppla samman med forumet (FuskaMynten).

15 Aug 2005

Vi får väl hoppas på att MeM kanske kunde fixa fram någon slags bot eller vad det nu var :D

19 Aug 2005
↗ till inlägget

Iden är god, men det är alldelles för mycket jobb för att utveckla ett sånt spel.

Det behöver det inte vara du startar bara ett ämne i det här forumet som man kan gå och anmäla sig. Sen kan du bara seja nu drar fire-fly och 1 till, till spel hörnan och så kollar du vem som har vinnit.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in