💬
Logga in
Fuska.se

Big Bang!

628 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

Det är en väldigt speciell och underlig fråga men om det då var början vad orsakad big bang??? Jag tror man får va lite mer fysisk en så. Jag själv tror big bang aldrig någonsin har inträffat men kommer inträffa... jag tänker så här :

Jag tror att forskarna på NASA inte riktigt har rätt för jag tror att alla beräkningar är fel och rätt för jag tror att det inte har inträffat jag tror att vi på något sätt kan mäta saker i framtiden så att jag tror att det kommer vara slutet på evigheten

Jag tror att innan universum alltid har existerat i en evighet som bara börjar om och om igen det är så jag menar med big bang att du kan göra beräkningar bakåt i tiden samtidigt du kan göra det frammåt men ändo räkna ut en teori som kallas big bang som då hände för en evighetsen men ändo kommer inträffa igen om en evighets evighet.

FÖRLÅT FÖR MÅNGA RADER :(

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

jag tror inte det hänt eller någonsin kommer hända igen eller vad du nu menar. tror mer på att gud skapa världen

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

jag tror inte det hänt eller någonsin kommer hända igen eller vad du nu menar. tror mer på att gud skapa världen

själv tror jag inte på gud men jag tycker inte att det är fel att folk tror på gud men vad gör så att du tycker att det låtar mer sannoligt att gud skapade jorden en att det var big bang?
Nivå 0 · Nykomling

jag tror inte på vetenskap men jag tror på gud

19 Oct 2005
Nivå 0 · Nykomling

VAd skapade big bang? Vem/vad skapade Gud? ingen vet.

Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator

1. Ingen skapade big bang, det är falskt

2. ingen skapade gud, gud skapade allt

Nivå 0 · Nykomling

saker kan inte komma till ur tomma intet....

Gud kan göra vad so helst, han skapade det, big bang är helt otrovärdigt

Nivå 0 · Nykomling

anledningen till big bang teorin är att alla stjänor rör sig bort ifrån varandra sakta och då måste dom ha kommit från ett enda ställa och då säger man att big bang är det stället

Nivå 0 · Nykomling

vad/vem skapade det stället då?

Gud skapade oss..men jag vet inte hur han skapde isg själv.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

vad/vem skapade det stället då?

Gud skapade oss..men jag vet inte hur han skapde isg själv.

Med tanke på att människan inte vet allt en så kan varken jag eller nån svara på vad som skapade Big bang.
20 Oct 2005

Jag vet, det var gud. Ni lär bli överaskade när ni en dag lämnar denna värld, och då ska ni veta att jag hade rätt.

det finns inget big bang, det är falskt

Nivå 0 · Nykomling

Du kan inte sitta och säga så är det och så är det inte alla tror olika jag tror inte på gud men jag sitter inte och försöker övertyga troende att gud inte finns. Det är ingen idee att diskutera det här ämnet för det enda du kommer säga är det var gud och gud skapade allt.

Jag vet, och då är jag helt allvarlig att Gud existerar. Jag är inget oseriöst psykfall. Jag menar allvar. Visst låter det otroligt men jag vet.

Nivå 0 · Nykomling

Jaaa men du kan inte ta för givet att alla människor tycker som du och det finns inget bevis på att gud existerar men det här är ett känsligt ämne för alla troende så jag ska inte diskutera detta mer

Det gör du rätt i. Men som sagt ska du få se... alla ska få se... dessutom har jag bevis...

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag vet, det var gud. Ni lär bli överaskade när ni en dag lämnar denna värld, och då ska ni veta att jag hade rätt.

det finns inget big bang, det är falskt

hur kan du VETA att du har rätt ? har du dött på senare tid ? sluta vara så "overconfident"

21 Oct 2005

Jag har ju bevis och det ska bli kul när ni lämnar denna värld och ser vem som hade rätt

Nivå 0 · Nykomling

Vad är dte för bevis då? Övertyga de som inte tror.

Bibelkoden... den boken säger vad som kommer hända i framtiden, den vart skriven innan 11 september och det stod att det skulle hända... det blir världskrig nästa år... mer har jag inte sett...

När bibeln skrevs ner på hebreiska visste folket att man kunde tolka den på något sätt men smarta män kom aldrig på hur de skulle lösa det... det fattades en så kallad nyckel. Det lades ner...

Nu på senare tid har man hittat denna nyckel... datorn. Datorn har kunnat tolka tecknena i bibeln på något sätt och så fått fram vad som skulle hända och på så sätt bevisat att gud finns...

jag vet inte allt som står men det tyder i alla fall på att gud existerar och att det hänt och kommer hända en hel del.

varför berätta då ingen detta för omvärlden? att det skulle hända katastrofer... det har de nämligen gjort men ingen har trott på dem tillräckligt för att göra något åt det...

Men ni ska få se att det händer...

världskrig nästa år...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in