💬
Logga in
Fuska.se

Emu

394 svar · startad

↗ till inlägget

men ifall han nu e arton år,så skulle han väl förstå det hela..elr??? :blink:

du svarade inte på min fråga..

du sa att ifall man inte får bidrag skulle det inte drabba dig,men det skulle drabba alla andra..varför ska det inte drabba dig..e du speciell elr..

SVARA!

Moderator Moderator

för att jag tänker på mig själv... för att jag inte tycker jag ska ha det...

15 Nov 2005
↗ till inlägget

för att jag tänker på mig själv... för att jag inte tycker jag ska ha det...

*HOST* *HOST*

vartifrån ska DU få pengar ifrån med tank på att du studerar o inte har nåt jobb...???

fråga föräldrarna efter pengar...???

skulle förstå det eftersom det e det enda utvägen för dig... <_<

Moderator Moderator

jag har en del på banken som jag kan leva på tills jag får ett jobb

↗ till inlägget

jag har en del på banken som jag kan leva på tills jag får ett jobb

jaha,o vartifrån fick du pengarna ifrån??

jobbat,föräldrana..elr vart då..??

Moderator Moderator

föräldrarna... tror du jag skulle kunnat jobba till mig så mycket att jag kan leva på det...

du såg händelsevis inte "undercover" igår. Peder Fogstrandt var med. Han är 30 och har inte jobbat något i hela sitt liv. Han får pengar av sin pappa varje månad och ka spruta ut Moët för 50.000 på en kväll. Jag vill gärna bli rik. Men då vill jag f*n ha gjort mig förtjänt av dem och slitit för pengarna

Moderator Moderator

vadå? det är bra att få pengar utan att göra nåt på ett sätt, att vinna. MEN inte att inte göra nåt och leva på bidrag

16 Nov 2005
↗ till inlägget

vadå? det är bra att få pengar utan att göra nåt på ett sätt, att vinna. MEN inte att inte göra nåt och leva på bidrag

det finns många som förtjänar bidrag...i skillnad från andra.. <_<
18 Nov 2005
Moderator Moderator

varför "förtjänar" man bidrag? vad har man gjort för att få dem?

↗ till inlägget

varför "förtjänar" man bidrag? vad har man gjort för att få dem?

Frågan är vad har man inte gjort för att förtjäna bidrags pengarna.

Men det finns vissa(vet inte om du syftar på dem eller alla) som missbrukar bidraget,som till exmpel,social bidraget,många missbrukar detta.

Men att få studie bidrag det förtjänar studenterna,eftersom det är inte alla som frågar föräldrana efter pengar! <_<

25 Nov 2005

Och utan studiebidraget skulle Sverige se ut som flera länder i t.ex. Afrika. Där har inte människorna råd att utbilda sig och vi kan ju se väldigt tydligt att de inte har ngt som man skulle kunna kalla välfärdssamhälle.

Och utan studiebidraget skulle Sverige se ut som flera länder i t.ex. Afrika. Där har få människor råd att utbilda sig och vi kan ju se väldigt tydligt att de inte har ngt som man skulle kunna kalla välfärdssamhälle.

14 Jun 2006

Tycker euro :bah:

Med Euro blir i princip allting dyrare vilket även höjer saker som jag har intresse för, så jag vill inte har Euro.

Förövrigt så har jag frågat mina föräldrar angående mitt bankonto, de svarade att de varje månad lägger in ca 5 000 kronor.

Sedan så öppnade jag ett konto förra veckan där vi lade in 1 000 kronor, och 250 kronor tas från Morsans konto och sedan överförs till mitt.

Inte om det är Euro du menar. Men om det är EMU så kan sverige inskaffa några om det inte redan finns på zoon. EMU är en fågel :P

Svenska riksdaler ska det vara

Senast ändrad:

Har mycket emot Euro.

Allt skulle bli dyrare och dessutom, något land måste ju inte gå efter grupptryck.

Sverige skall behålla kronan, den gör oss unika.

Fast när man förflyttar sig till ett annat land vore det skönt att använda de stålar man har i plånboken än att åka till närmaste plats för att byta valuta.

Det finns fördelar & nackdelar, men jag röstar gärna på kronan för den ger mig kraft för att bibehålla vårt Sverige i rätt form.

Karamellkungen

Nej vi ska inte ha Euro i Sverige.

Jag ser inga fördelar med det, men jag ser alla nackdelar klart och tydligt.

själv vill jag ha kvar kronor

Jag tror inte heller att det kommer att inkomma Euro till Sverige då kronor precis som FuzioN sade gör vår valuta helt unik.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in