hur mäter man IQ
själv har jag inte gjort det iallafall
hur mäter man IQ
själv har jag inte gjort det iallafall
gissa på typ alla efter 14 och fick 106 :P
Ja fick 98, de körde verkligen ihop sig mot slutet
↗ till inläggetÄr inte IQ logiskt tänkande?Nice. Nästan mensanivå. Fast nu vet jag ju inte om mensa godkänner det här testet.
Bland annat logiskt tänkande, ja. Jag tror det innefattar snabbtänkthet och möjligtvis kreativitet också.
Jag tror mensa nivå var 131 eller 132.
↗ till inläggetDå är man ju ännu smartare...Mitt problem vara att jag blev uttråkad och därför orkade jag inte göra klart hela testet själv. Efter ungefär 26 frågor så började jag trycka på slumpmässigt valda knappar.
... Då fick jag 102
fick 109
Fick 102 men orkade inte göra de på slutet...
106 fick jag men gick bara 8 minuter och så orkade jag inte nå mer så jag chansa lite
gjorde det 00:20 på natten
jag hadde 98 men jag gjorde bara till 20 något sen orkade jag inte (gjorde testet 01:03 på kvällen)
jag fick 100. själv är jag nöjd ;)
Jo, 100 är väl någonstans runt medelvärdet. Men anledningen till att jag fick så mycket mer än de flesta beror nog på att jag är en av de få som gjort hela testet utan att tröttna.
111 :P
110
45... :blink:
Hur sjutton fick du det? Om man bara klickar på en massa saker eller medvetet väljer fel så är det minsta jag fått 79!
Jag tänkte till väldigt mycket och tröttnade inte.
141,f*n,det var svårt!
↗ till inläggetMycket :oAsså, IQ:n förändras inte under livet. Men man kan som Jewes007 sa klara mattematiska problem bättre med mer kunskap om det, och det kan också verka som om man förbättrar sin IQ, men IQ:n kan man ju också säga är hur bra inlärningsförmåga man har.
Förresten så fick jag 130 :visslar:
↗ till inlägget141!!? Du är ju f*n ett geni (enligt IQ graderna). Du borde göra mensas test.Jag tänkte till väldigt mycket och tröttnade inte.
141,f*n,det var svårt!
Tack, Darwin2! :cool:
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in