💬
Logga in
Fuska.se

Chatten

446 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kollade in där igår. Det var totalt dött där då... verkar som om de som sitter där inne i chatten bara sitter där för att få titeln Elit Chattare.

Det där var min replik, NesseN. :)

Jag minns såväl den historien. <_<

Iallafall, som Mujo säger så kan ni inte bara gå in i ett par minuter och skriva:

"Hej"

"Här var ju kul......"

För att sedan quita.

Ibland missar jag faktiskt folk som går in :P (För er som inte vet heter jag Slasktratt i chatten, vilket kan vara lite förvirrande, men det finns en historia även bakom det).

Det finns personer som använder tilläggsprogram för sin IRC-klient, och då kan ni "highlighta", det kommer att låta ett litet pip för personen som blir "utsatt", genom att bara skriva deras namn. Detta kan ni göra för att dra till er uppmärksamhet. Försök att skriva ett par namn på dom i chatten då det är tomt på prat. :)

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi
↗ till inlägget

Kollade in där igår. Det var totalt dött där då... verkar som om de som sitter där inne i chatten bara sitter där för att få titeln Elit Chattare.

Låt mig vara bara när jag heter NesseN`bnc för då är jag inte där :).
3 Mar 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Säg mig, vem är då denna IratuLepu då?

Ja precis.. den mystiska IratuLepu

4 Mar 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag heter |Adi| i chatten men är typ aldrig inne där nästan dött där hela tiden. :(

Nivå 7 · Fuskare

det gick förut att gå in men nu

segar den

↗ till inlägget

MITT ELAKA BNC SOM JAG SKA DÖDA. NU!
Nivå 3 · Lärling

Jag är alltid inne i kanalen, men har ingen lust att skriva eftersom det mesta som skrivs är spam. Exempel:

11:51:06 ‹CENSUR› spook

11:51:18 ‹CENSUR› uggla

11:51:26 ‹CENSUR› L

11:51:35 ‹CENSUR› Lasse

11:51:44 ‹CENSUR› OOIE

11:51:58 ‹CENSUR› eaaj

11:52:12 ‹CENSUR› epaaj

11:53:06 ‹CENSUR› någon där

==================

13:10:51 ‹CENSUR› hallå

13:10:55 ‹CENSUR› någon

13:10:57 ‹CENSUR› skriv

13:11:00 ‹CENSUR› nåt

Nåja, det är bara att hojta till om ni vill något - highligt on ;)

Senast ändrad:

5 Mar 2006
Nivå 12 · Mästerfuskare

Jag heter guggo i chatten (när jag väl har masat mig dit) det är logiskt och bra tycker jag :P

9 Mar 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

Är ganska ofta inne i chatten men jag skriver ingenting nästan.

Jag heter drcheat i chatten om nån undrar ;)

13 Mar 2006
Nivå 5 · Fuskare

Chatten e f*n helt fackad! Jag råkade stava fel och så är den en snubbe som heter slasktratt som börjar snacka skit om mina föräldrar!

f*n va roligt att vara ine i chatten om man håller på så där!! blir f*n förbannad!!!!

↗ till inlägget

Chatten e f*n helt fackad! Jag råkade stava fel och så är den en snubbe som heter slasktratt som börjar snacka skit om mina föräldrar!

f*n va roligt att vara ine i chatten om man håller på så där!! blir f*n förbannad!!!!

Hahahaha.. Du tar åt dig för mycket, det är ju våran gode vän Mellanmjölk.

Han är snäll.

14 Mar 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

I går så var det en liten bugg så att jag blev OP. Sedan inatt så stack alla iväg från chatten, bara jag, spook och Bjafjortiz kvar. (+ L och de andra Ops)

15 Mar 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

I går så var det en liten bugg så att jag blev OP. Sedan inatt så stack alla iväg från chatten, bara jag, spook och Bjafjortiz kvar. (+ L och de andra Ops)

Var det så det gick till? Det sa du inte förut. Det blev netsplit, alltså dom flesta åkte ur från quakenet. Ni två är ensamna, och om det inte finns någon op kan du använda ett kommando så du blir op, men det kanske du inte gjorde.

Sedan blev du op, och dom flesta kom tillbaka. Inte alla, men dom flesta. Du var nu op, men när hela netspliten var över så försvann det, och även dom du voicade.

Men, det var tur att det inte var någon takeover-snubbe som hade op, utan bara du :)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det försvann inte, tror jag. Jag råkade stänga ner chatten, och då försvann det. (Ingen AO) Jag voicade Burken BJ, men eftersom att han åkte ur så försvann voicet. Kan du förklara vad "Netsplit" är, lite mer?

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Jag trodde det var en bumbi björn :(

↗ till inlägget

Han är det också, men bara på torsdagar. Då blir han ruskigt stark av bumbibärssaften, så akta er!

Chatten är riktigt skum ibland, vissa gånger fungerar den men oftast får jag sitta med ctrl+alt+del.

Nivå 3 · Lärling

Så här står det på deras sida:

*.net *.split

This quit message shows that the user was on a server that split from the rest of the IRC network, known as a net split. When the servers reconnect, the user will rejoin all channels he/she was in and the server will also give that user voice or operator status as necessary.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men dom flesta i kanalen försvinner i net spliten och kommer tillbaka efter en stund. Det kan ta upp mot flera timmar.

Det är antagligen servern som går ner, eller "startar om" i en lång stund.

17 Mar 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Chatten är riktigt skum ibland, vissa gånger fungerar den men oftast får jag sitta med ctrl+alt+del.

Jo samma här, det är jobbigt :(

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in