Varför kan man inte ladda upp avatarer i vissa format?
Vissa format tar större plats än andra. Dom formaten du får bättre bildkvalité tar större plats och kanske därför inte går att ladda upp.
Annars kan du t.ex inte ladda upp avatarer i flash (.swf) eftersom det skulle förstöra mycket och blivit väldigt störande.
Jag vet inte riktigt vad du syftar på, om det är att dom tar för stor plats eller att filformatet inte går att ladda upp.
↗ till inläggetVissa format tar större plats än andra. Dom formaten du får bättre bildkvalité tar större plats och kanske därför inte går att ladda upp.
Annars kan du t.ex inte ladda upp avatarer i flash (.swf) eftersom det skulle förstöra mycket och blivit väldigt störande.
Jag vet inte riktigt vad du syftar på, om det är att dom tar för stor plats eller att filformatet inte går att ladda upp.
Jag menar att filformatet inte går att ladda upp.
när man ska ladda upp en avatar så står det:
De följande filtyperna är tillåtna: gif,jpeg,jpg,png
Ja, man kan ju bara ladda upp i: gif,jpeg,jpg,png format. Det är inte tillåtet med annat. Funkar det inte med det så är den kanske för stor i pixlar eller i kb. Funkar det inte då, så hör av dig till admin.
anlednignen till att man inte kan ladda upp avatarer i fler format är att gif, jpeg, jpg, png är de enda format som i princip alla webbläsare kan visa direkt på en hemsida.
högerklicka på din fil, ta Egenskaper och kolla så att det är en fil av rätt typ.
JPEG, brukar jag spara i.
Jpeg blir Jpg för mig. Men spara i ett annat format då.
↗ till inläggetVill du spara som jpeg så måste du också skriva ".jpeg" efter namnet annars blir det jpg . ;)Jpeg blir Jpg för mig. Men spara i ett annat format då.
Jag tog .gif förut men när jag började använda photoshop så var jag tvungen att använda Jpeg eller JPG
oki då fattar jag
man kan ladda upp dom vanligaste typerna