💬
Logga in
Fuska.se

Brottslingar

85 svar · startad · 🔒 låst

Trådstartare #1

Ett nytt sätt att behandla brottslingar är att skicka dem på en segeltur från nåt ställe till nåt annat ställe (tror det var genom Atlanten och vidare till Indiska Oceanen). På båten får dem arbeta, för om de inte gör det så går båten under. Tanken är att det ska öka deras självkänsla och på så vis hindra dem från att göra fler brott, vilket tycks fungera, eftersom att 70% av de som var med på resan slutade att göra brott. En annan positiv sak med det är att det är betydligt billigare än att sätta dem i fängelse. Men vad tycker ni om det här?

Bra, självklart !

Eftersom fängelse är inte ett bra alternativ vid vissa fall, så jag tycker att det är bra.

Men för dem som t.ex har mördat någon osv, dem borde få avtjäna straffet i ett fängelse.

↗ till inlägget

Ett nytt sätt att behandla brottslingar är att skicka dem på en segeltur från nåt ställe till nåt annat ställe (tror det var genom Atlanten och vidare till Indiska Oceanen). På båten får dem arbeta, för om de inte gör det så går båten under. Tanken är att det ska öka deras självkänsla och på så vis hindra dem från att göra fler brott, vilket tycks fungera, eftersom att 70% av de som var med på resan slutade att göra brott. En annan positiv sak med det är att det är betydligt billigare än att sätta dem i fängelse. Men vad tycker ni om det här?

Så om hälften inte arbetar riskerar de andra femtio procenten att dö? Vad exakt arbetar dom med och vad gör så att båten går under?

Nåja, förstår inte vad som händer I deras hjärnor. Well, arbete ger frihet.

Trådstartare #4

Jag är inte riktigt säker vad dom gör eller vad som händer innanför pannbenet på dem, men det har iallafall gett positivt resultat, både för brottsbekämpningen och ekonomin. Dock har detta gjorts endast ett antal gånger, och inte blivit någon officiell sak, eftersom att de flesta säger: "Vad spelar det för roll om de slutar göra brott och det är bra för ekonomin? De ska straffas, där med basta!"

tror nog vissa ångrar sig när man har kommit i fängelse och vill få en andra chans, så de flesta skulle nog sköta sig på båtturen och kanske få ett lindrigare straff

Inte för att jag gillar att ha en massa mödare som seglar omkring. Men visst, varför inte ?

Trådstartare #7

Om det ger positivt resultat, så dem slutar begå brott och det dessutom är billigare, så ser jag inget fel med det.

↗ till inlägget

Om det ger positivt resultat, så dem slutar begå brott och det dessutom är billigare, så ser jag inget fel med det.

Vem vet, skenet kan bedra.

EDIT!

Senast ändrad:

Visst visst, vissa kanske tycker att det är ett bra straff. Men, jag tycker att våldtäktsmän, misshandlare och mördare ska få 'smaka på sin egen medicin'. Dom lite mindre brotten duger väl fängelse till.

22 Mar 2006

Men finns det nån vakt eller nåt med på båten?

Annars kanske dom börjar leka sjörövare mitt ute i Atlanten och rånar små kringflytande ekor.

Det finns säkert vakter med på båten.

Så om en några personer slutar at arebeta dör alla och vakterna?

Trådstartare #13

Asså, jag tror att brottslingsskeppet har en massa övervakning av typ helikoptrar och radar, så man ser om de börjar göra något som de inte borde.

Om de slutar arbeta så fungerar båten inte längre (eftersom arbetet vad jag förstår är att de tar hand om båten) = de sjunker.

Sv3ea: Ska våldtäktsmän bli våldtagna och misshandlare bli misshandlade?

Nja inte direkt.

De grova brottslingarna (våldtäckt, mord) bör få intensiv psykisk vård då ett samhälle inte klarar av att ha den sortens personer.

Kolaking har övertalat mig

Senast ändrad:

Trådstartare #16

Jo, men de som skickades på den där segelbåten var främst våldtäktsmän, mördare och andra med allvarliga psykiska störningar.

25 Mar 2006
↗ till inlägget

Jo, men de som skickades på den där segelbåten var främst våldtäktsmän, mördare och andra med allvarliga psykiska störningar.

Bump?

Men tänk om man börjar mörda varandra där?

Tänk om dem är så många att dem typ dödar vakterna och tar över hela båten?

Då kommer regeringen bara få mer kritik, och hela " projektet " läggs ner.

Sen vet jag att du skrev att båten är övervakad och allt, men risken finns alltid.

EDIT!

Senast ändrad:

Trådstartare #18

Tja, kanske det, men av de båtturer som hittils anordnats så har de skött sig väl och ingen har gjort något mot nån annan. Jag har för mig att alla får en arbetsuppgift, så om någon blir mördad så kan ingen göra den arbetsuppgiften och alla dör.

↗ till inlägget

Om de slutar arbeta så fungerar båten inte längre (eftersom arbetet vad jag förstår är att de tar hand om båten) = de sjunker.

Sv3A: Ska våldtäktsmän bli våldtagna och misshandlare bli  misshandlade?

Skulle det där vara kul? Våldtäktsmän eller misshandlare eller vad som helst, borde få ett värre straff än att behöva jobba på en båt. Svältdöden skulle vara bra för t ex mördare enligt mig.

26 Mar 2006

Tycker inte de är så ba

dem är brotslingar.. (möradare kanske) då får dem kanske nått i skallen att skänka skeppet så alla dör...

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.