↗ till inläggetPrecis han jag menar. Dom har lagt ut hans adress, telefonummer och andra personliga uppgifter på ett känt forum. Dessutom, som jag sa har hans barn blivit mobbade i skolan. Det är dumt. Jag gillar inte det han gör, men det är hans jobb.Menar du Henrik Pontén? Du har helt rätt om photoshop, inte bara det utan många andra program man gör/redigerar bilder i.
Fildelning
Fildelning = Bra!
Tycker jag
Jag tycker att fildelning kan vara bra i måttliga mängder...
Jag brukar bara ladda ner någon låt från når artist eller skiva å senn kanse jag åker och köper skivan...
Filmer har jag laddat ner någon enstaka olagligt...
Men annars laddar jag bara ner filmer från lagliga ställen...
Fildelning är rätt som f*n !
Så länge bolagen ska ta så förbannat mycket för spel, filmer och musik så tycker jag det e helt ok att ta ner det från nätet. För priserna på såna grejer är påtok för höga nu. En skiva kostar ca 3 kr att göra och så säljer dom den för typ 599 spänn. Det e inte klokt! :cry:
↗ till inläggetSå länge bolagen ska ta så förbannat mycket för spel, filmer och musik så tycker jag det e helt ok att ta ner det från nätet. För priserna på såna grejer är påtok för höga nu. En skiva kostar ca 3 kr att göra och så säljer dom den för typ 599 spänn. Det e inte klokt! :cry:
Du måste ju tänka på att det kostar att främställa skivan eller vad det nu kan vara...
Jag laddar inte ner så mycket men om jag gör det så laddar jag ner någon film. Musik köper jag hellre.
Tar man en artist musik ( stjäler ) så kan ju de lika gärna sluta med att göra musik eftersom att de inte tjänar nått på det
↗ till inläggetGrejen är väl att skivförsäljningen har ökat nu efter fildelning har blivit stort, så nä.Tar man en artist musik ( stjäler ) så kan ju de lika gärna sluta med att göra musik eftersom att de inte tjänar nått på det
Jag tycker all fildelning och nedladdning borde vara självklar ;)
Fildelning är väl okej, men man kan ju köpa nåt emellanåt så att man inte gör artisterna panka. Plus att det är roligare att spela t.ex ett Xbox spel på en Xbox än på en dator (tycker iallafall jag).
Asså dom kan ju ändå inte göra nåt åt det så musik kan väl vara ok att ladda ner men film och spel är inte lika självklart...
Jag tycker att fildelning ska vara lagligt! Enligt mig så borde exempelvis sång vara en hobby för artisterna. Inte någonting som gör dem ännu rikare än vad dem är.
↗ till inläggetJust nu ja, men om vi låter det fortskrida i 10 år till eller om piratpartiet tar makten kommer i stort sett all musik sluta tillverkas då skivbolagen inte tjänar något längre.Tar man en artist musik ( stjäler ) så kan ju de lika gärna sluta med att göra musik eftersom att de inte tjänar nått på det
Tänk lite långsiktigt näst gnåg :medieval:
↗ till inläggetTror du ärligt talat att piratpartiet skulle kunna komma med i regeringen och all upphovsrätt skulle avskaffas. Nt rly, va? Piratkopieringen kommer nog inte bli så mycket större än vad den är nu, folk kommer fortfarande vilja ha äkta vara.Tar man en artist musik ( stjäler ) så kan ju de lika gärna sluta med att göra musik eftersom att de inte tjänar nått på det
Stava rätt nästa gång!
Jag tror verkligen inte att piratpartiet kommer med i riksdagen, jag tog det bara som ett dåligt exempel.
↗ till inläggetJag är iallafall emot fildelning, företagen förlorar ju bara på detta !
Det bästa sättet att stoppa fildelningen är att lägga till ett effektivt filter som stoppar många att göra detta.
*Har en fråga: Ifall alla dessa sidor är olagliga, varför låter man dem vara kvar då, hur kan man lägga till filter i andras sidor?
Ok, så här ser jag det:
1. Om man inte laddade ner filerna så skulle man nog inte gå och köpa skivorna...
Det är ok att ladda ner singlar och filmer**, och vissa kassa album som man iaf aldrig skulle betala för =) Dessutom är det ju bra publicitet, vissa laddar ner singlar, och sedan köper dom albumen.
2. Det är inte sidor man laddar hem från, man använder program, så som kazaa och DC++... Sidor kan blockas, men program kan ju finnas att ladda ner över hela internet.
** (enligt mig asså)
↗ till inläggetom du tycker att företagen förlorar på detta?Jag är iallafall emot fildelning, företagen förlorar ju bara på detta !
Det bästa sättet att stoppa fildelningen är att lägga till ett effektivt filter som stoppar många att göra detta.
*Har en fråga: Ifall alla dessa sidor är olagliga, varför låter man dem vara kvar då, hur kan man lägga till filter i andras sidor?
så tycker du väl att det är bra att företagen tjänar på att huggan ner alla världens regnskogar? inte sant? jo...
Back to topic: själv tycker jag att fildelning är rätt, men jag tankar inte ner mycket
↗ till inläggetVad sjutton har världen regnskogar med detta att göra!? :huh:Jag är iallafall emot fildelning, företagen förlorar ju bara på detta !
Fildelning verkar kanske bra för tillfället men kommer att leda till en ekonomisk kris i framtiden för allaskivbolag då alla kommer att ladda ner mer eller mindre.
Därför tycker jag att man ska försöka stoppa nerladdningarna redan nu.
Äh, man laddar ju trots allt bara ner från de stora artisterna som gör sina skivor på stora skivbolag. Stora artister och stora skivbolag = Big money, de klarar sig. Trots allt är det en massa som ändå köper skivor, så de klarar sig ändå.